Ga naar inhoud

Konijn knaagt aan tralies van de kooi ?


sabbine

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik heb een blauw oog Pools konijntje maar de laatste tijd knaagt ze aan het ijzer van de tralies van de kooi, wat heel irritant is ( vooral als je slaapt ) maar wat betekend het?:grrrrrr:

heeft ze ergens last van?

of wil ze wat duidelijk maken?

of spelen kan iemand mij vertellen wat mogelijk de oorzaak is dat ze zo vervelend loopt te knagen aan dat ijzer?:$:yes:

groetjes Sabbine´s baasje,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel ruimte heeft ze

En konijnen zijn schemerdieren dus komen pas savonds en snachts tot leven :bounce::bounce:

Geef haar de ruimte door een ren aan je kooi te maken

En het mooiste is een maatje een exram uit de opvang :love:

Ik ga ervan uit dat het een voedster is wat je nu hebt

Welkom op BB

Je kan hier een koop info vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom op bb tralie knagen is meestal een vorm van verveling.

ik weet niet of je konijn elke dag een paar uur los mag lopen.

dit hebben ze echt nodig om hun energie kwijt te kunnen.

hoe groot is de kooi waar ze in zit?

en inderdaad een maatje zou je konijn heel erg fijn vinden

maar ik weet niet of je daar de mogelijkheid voor heb.

zo ja kijk dan eens in de opvang daar zitten veel leuke konijnen op een

goed huisje te wachten.

en voordeel van een opvang is dat ze je helpen met koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n konijndie dat alleen 's avonds doet.

Voor mij is nog een konijn geen optie en zelfs na een hele dag loslopen bleef hij het doen.

Ik gooi vlak voor ik naar bed ga een badlaken over de kooi heen. En dan knaagt hij niet meer.

Misschien dat dit voor jou ook werkt als (tijdelijke) oplossing??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat je konijn dus pas actief wordt als jij naar bed wil gaan.

Hij/zij geeft aan wat te willen ondernemen en het kooitje daarvoor de klein is en er ook niets is om hem bezig te houden.

Zorg voor een 'uitloopgebied' bv een rennetje of een grotere (2 etage) kooi zodat je nijn wat meer kan rennen.

Houdt hem bezig met speelgoed wat je varieert. Je merkt snel genoeg wat je nijn leuk vind en waar hij even mee bezig kan zijn.

Een maatje op zijn tijd is natuurlijk veel beter, maar als het echt niet kan (ivm ouders of ruimte) dan moet je je nijn zo goed mogelijk bezig houden zodat de verveling niet toe slaat. En als jij slaapt......is er momenteel niets te doen.

Beetje vergelijkbaar met jou in je slaapkamer zonder enig materiaal om je bezig te houden behalve een thee mok en een toilet.

Als je slaapt vindt je dat niet erg, maar als je wakker bent wil je op een ogenblik wel wat ondernemen. Jij geeft dat dan toch ook aan door de praten, op de deur te kloppen etc. ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat je konijn dus pas actief wordt als jij naar bed wil gaan.

Hij/zij geeft aan wat te willen ondernemen en het kooitje daarvoor de klein is en er ook niets is om hem bezig te houden.

Zorg voor een 'uitloopgebied' bv een rennetje of een grotere (2 etage) kooi zodat je nijn wat meer kan rennen.

Houdt hem bezig met speelgoed wat je varieert. Je merkt snel genoeg wat je nijn leuk vind en waar hij even mee bezig kan zijn.

Een maatje op zijn tijd is natuurlijk veel beter, maar als het echt niet kan (ivm ouders of ruimte) dan moet je je nijn zo goed mogelijk bezig houden zodat de verveling niet toe slaat. En als jij slaapt......is er momenteel niets te doen.

Beetje vergelijkbaar met jou in je slaapkamer zonder enig materiaal om je bezig te houden behalve een thee mok en een toilet.

Als je slaapt vindt je dat niet erg, maar als je wakker bent wil je op een ogenblik wel wat ondernemen. Jij geeft dat dan toch ook aan door de praten, op de deur te kloppen etc. ???

Ja dat is erg leuk en ik snap dat het beter is, maar als jij nog geen euro boven de armoedegrens verdiend en in een klein arbeiderhuisje woont, is daar geen geld voor. En geen ruimte. Mijn konijn staat in een kamer van 3 bij 4 meter. Er past nieteens een normale kledingkast in mijn kamer, laat staan een rennetje!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is erg leuk en ik snap dat het beter is, maar als jij nog geen euro boven de armoedegrens verdiend en in een klein arbeiderhuisje woont, is daar geen geld voor. En geen ruimte. Mijn konijn staat in een kamer van 3 bij 4 meter. Er past nieteens een normale kledingkast in mijn kamer, laat staan een rennetje!!!

Maar je konijn heeft wel bepaalde behoeftes... En als je daar niet aan kunt voldoen, ja, dan houdt het op. Hoe doe je het dan als hij ziek wordt? Je hoeft maar 1x pech te hebben en je bent een hoop geld kwijt. Als je geen geld hebt voor een konijn vraag ik me af of dat wel verstandig is. Ik heb dus wel een keer pech gehad met een konijn, dat heeft mij aardig wat geld gekost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je konijn heeft wel bepaalde behoeftes... En als je daar niet aan kunt voldoen, ja, dan houdt het op. Hoe doe je het dan als hij ziek wordt? Je hoeft maar 1x pech te hebben en je bent een hoop geld kwijt. Als je geen geld hebt voor een konijn vraag ik me af of dat wel verstandig is. Ik heb dus wel een keer pech gehad met een konijn, dat heeft mij aardig wat geld gekost.

Je schreef precies, wat ik ook in gedachten had.

Als je geen tijd hebt om een hond uit te laten, dan neem je geen hond. Als je niet de ruimte hebt om aan de behoeften van een konijn te voldoen, dan neem je geen konijn. Je neemt een dier voor je eigen plezier, maar je moet altijd in het oog houden, dat je aan de behoeften van dat dier kunt voldoen.

@ Sabbine

Tralie knagen klinkt mij ook als verveling in de oren. Je konijn geeft aan, dat ze wakker is en dingen wil ondernemen, maar daar heeft ze de ruimte niet voor. Het beste is om een rennetje aan je kooi vast te maken, zodat je konijn 24/7 zelf kan kiezen waar ze wil zijn. Bovendien heb je dan de ruimte om speelgoed en knaagmateriaal en bv een schuilhokje te geven, waardoor ze zichzelf kan bezig houden zonder jou te storen in je slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ik herken het mijn henkie knaagt de hele nacht door als ik hem niet 3uur los heb laten lopen voor de tijd,

Ik ga rond 11 uur slapen doordeweeks meestal gaat hij er om 8 uur uit (dit kun je ondhouden door bv een soap of iets bij mij GTST)

Dan zorg ik ervoor dat hij lekker deheletijd actief is, Dus een beetje spelen en trucjes leren Hierdoor word hij lekker moe,

En dan leg ik voor het slapen Vers water,voer en hooi neer en dan doe ik hem in z'n hok en gaat hij lekker eten en uitrusten, en in de tussentijd heeft hij als geen zin meer om eruit tegaan :P,

Als ik dit niet doe , Heb ik een Hele vervelende nacht --'' dus ik moet me eraan houden

Het werkt !

veel suc6 groetjes Nathalie en Henkie,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem gekregen. Als ik hem niet zou nemen, zou hij ergens worden gedropt. Dat kan ik niet over mn hart verkijgen.

Als hij ziek wordt, kan ik geld lenen van mn ouders. Ik woon sinds kort op mezelf. En bij mn ouders thuis was die ruimte er wel, alleen mocht hij daar niet blijven. Maar als student is niet altijd alles zo makkelijk. Als ik hem nu naar een opvang breng, krijgt hij waarschijnlijk geen 2e kans. Hij is al oud en hij heeft minstens 1x per jaar haken op 'n kiezen. Daar begint niemand aan. Ik probeer, voor zover mij dat lukt, zijn laatste jaartjes gewoon zo fijn mogelijk te maken met het weinige geld dat ik heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

mijn konijn knaagt ook aan het hok best vervelend ik sla dan op de tafel en stopt even en gaat daarna weer verder ik heb nog geen ren dus moet wel ff en ze vind het niet vaak erg om in de kooi te zitten ze gaat er zelf in om te eten en dan doe ik het deurtje weer dicht en dan gaat ze knagen dus ze wil er weer uit ja jammer dan ik wil ook wel eens wat dan moet het konijn ook maar leren maar ik ging eens een keer tekeer nou het helpt niet word alleen maar erger dus negeer het gewoon nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oud topic...

Oude topics liever niet omhoog halen ...

Soms zijn de konijnen waar het over gaat al dood en dan is zo'n topic terugzien hoog in het overzicht, niet zo leuk voor een topicstarter...

Daarbij zijn er ongetwijfeld jongere topics met hetzelfde onderwerp..

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .