Ga naar inhoud

Nieuw vaccin tegen myx en VHD: Nobivac


jrjsieben

Aanbevolen berichten

Mijn eigen dierenkliniek heeft geen mailadres dus heb ik even een andere kliniek in de buurt gemaild over de prijzen.

Bij die dierenkliniek is dat 42 euro inclusief waarbij ze je konijn helemaal nakijken.

Voor elk tweede of verdere konijn kost het 32 euro.

Maar bij jullie was het veel goedkoper dus ga nog even mijn eigen dierenkliniek bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 378
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vandaag heeft mijn konijn deze nieuwe inenting gekregen.

Hij is pas 9 weken en de inenting mocht al vanaf 5 weken.

moet hem inderdaad 1x per jaar halen dus inderdaad makkelijker dan eerst.

Heb gevraagd of er bijwerkingen zijn en hij kon er alleen wat rustiger van worden vandaag.

Er is overigens niks aan hem te merken, hij is nog steeds springlevend.. :mdr:

Kostte 20 euro..

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeej, ik lees net op de site van mijn dierenarts dat zij ook de nieuwe enting gebruiken! Staat wel bij dat het inderdaad duurder is, nu entte ik mijn konijnen wel maar 1x per jaar maar dat voelde al niet echt fijn, scheelt weer stress. Hier nog wel vaste groepsenting, da's dan weer een beetje jammer, op 21 maart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heeft mijn konijn deze nieuwe inenting gekregen.

Hij is pas 9 weken en de inenting mocht al vanaf 5 weken.

moet hem inderdaad 1x per jaar halen dus inderdaad makkelijker dan eerst.

Heb gevraagd of er bijwerkingen zijn en hij kon er alleen wat rustiger van worden vandaag.

Er is overigens niks aan hem te merken, hij is nog steeds springlevend.. :mdr:

Kostte 20 euro..

Wil je ons op de hoogte brengen of je iets anders aan je konijn merkt de komende weken? Ander gedrag/bult etc..

@ Kelleke01 en de rest die al een enting hebben gegeven of dit binnen kort doen: houden jullie ons ook op de hoogte?

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eigen dierenkliniek heeft geen mailadres dus heb ik even een andere kliniek in de buurt gemaild over de prijzen.

Bij die dierenkliniek is dat 42 euro inclusief waarbij ze je konijn helemaal nakijken.

Voor elk tweede of verdere konijn kost het 32 euro.

Maar bij jullie was het veel goedkoper dus ga nog even mijn eigen dierenkliniek bellen.

Vandaag even de da (Dierenkliniek Westland) gebeld en gevraagd hoeveel het zou kosten en dat zo dus 59,50 per konijn zijn.

Maar ze zeiden dat na drie weken een herhalingsvaccinatie zou moeten zijn (dat zat ook al bij de prijs die ik net genoemd heb).

Bij andere da (Dierenkliniek Kalverbos) die hier ook bij de kkda-lijst genoemd werd hoeft er niet na 3 weken een herhalingsvaccinatie te zijn.

Mijn vraag: Is een herhalingsvaccinatie nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even de da (Dierenkliniek Westland) gebeld en gevraagd hoeveel het zou kosten en dat zo dus 59,50 per konijn zijn.

Maar ze zeiden dat na drie weken een herhalingsvaccinatie zou moeten zijn (dat zat ook al bij de prijs die ik net genoemd heb).

Bij andere da (Dierenkliniek Kalverbos) die hier ook bij de kkda-lijst genoemd werd hoeft er niet na 3 weken een herhalingsvaccinatie te zijn.

Mijn vraag: Is een herhalingsvaccinatie nodig?

Lijkt me niet! Er is ook nog zoiets als over-vaccineren en dan heb je juist meer kans op bijwerkingen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 60 euro per konijn echt belachelijk.. Voor de vorige enting was ik 12,50 euro per konijn per jaar kwijt.. En ik lees hier al mensen voor 11 euro per konijn voor het nieuwe vaccin..

Ik bedenk me net.. Weet je zeker dat er niet bovenop die 11 euro nog consult komt? Bij mij niet namelijk, maar er zijn genoeg da's die dat wel doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren dus gegaan en ik heb voor de vaccinatie en volledig onderzoek 45€ voor de 2 samen betaald. Viel nog mee vind ik.. Ze zei dat ik me zeker geen zorgen hoefde te maken als dit niet veilig zou zijn zouden ze dit absoluut niet op de markt brengen.

hun tandjes, oren alles nagekeken en alles was prima in orde ik heb 2 heel gezonde nijnen..

Nu heb ik gisterenavond wel gemerkt dat er 1 van de 2 of allebei dat weet ik niet gekleurde urine heeft.... komt dit door de vaccinatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren dus gegaan en ik heb voor de vaccinatie en volledig onderzoek 45€ voor de 2 samen betaald. Viel nog mee vind ik.. Ze zei dat ik me zeker geen zorgen hoefde te maken als dit niet veilig zou zijn zouden ze dit absoluut niet op de markt brengen.

hun tandjes, oren alles nagekeken en alles was prima in orde ik heb 2 heel gezonde nijnen..

Nu heb ik gisterenavond wel gemerkt dat er 1 van de 2 of allebei dat weet ik niet gekleurde urine heeft.... komt dit door de vaccinatie?

Heeft je konijn iets anders als anders gegeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft je konijn iets anders als anders gegeten?
Nee niks anders, maar ofwel komt het door de vaccinatie ofwel door te weinig te drinken? toen het vriesde zette ik altijd kommetjes ipv hun drinkflesje.. nu had ik terug een drinkflesje gehangen maar blijkbaar dronken ze er niet van.. Nu heb ik terug een kommetje water gezet en de oranje urine is weg..

vreemd.. verder niks van bijwerkingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even aan het rondmailen om te kijken wat de kosten zijn van het vaccin bij verschillende dierenartsen in de buurt. Met zes konijnen is het denk ik wel even waard om rond te shoppen XD. Als ik sommige bedragen hier hoor dan wordt dat toch wel erg veel met zes van die hupsels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de volgende mail gekregen van mijn DA :

NIEUW KONIJNENVACCIN

Vanaf januari 2012 kunnen in onze praktijk de konijnen gevaccineerd worden met een nieuw vaccin tegen myxomatose en RHD. In het verleden werden er 2 verschillende vaccinaties gegeven aan uw konijn en moest u op speciale entmiddagen komen voor deze vaccinaties. Nobivac heeft een nieuw vaccin ontwikkeld namelijk Nobivac Myxo- RHD.

Met Nobivac Myxo- RHD is het mogelijk individuele konijnen te vaccineren op ieder willekeurig moment in het jaar. Bijvoorbeeld als u een nieuw konijn aanschaft kunt u het meteen beschermen door te laten enten met dit vaccin. Het is het eerste combinatievaccin, dat konijnen 12 maanden bescherming biedt tegen zowel myxomatose als RHD Rabbit Haemorhagic Disease ( ook bekend als VHS; Viraal Hemorrhagisch Syndroom). Nobivac Myxo- RHD heeft een uitstekend veiligheidsprofiel en kan worden gebruikt bij konijnen vanaf vijf weken leeftijd (dit geldt ook voor dwergrassen). Immuniteit wordt na drie weken na toediening van het Nobivac Myxo- RHD bereikt.

Dit nieuwe Nobivac Myxo- RHD vaccin is in de medische wereld en voor onze konijnen een grote vooruitgang. Aangezien de vaccinatie die we voorheen gaven maar een bescherming kon aantonen van 1 maand en in de praktijk 5-6 maanden werkzaam was, adviseerden wij de afgelopen jaren, de konijnen twee keer per jaar te laten vaccineren. Nu is dit niet meer nodig en voor u als konijneneigenaar brengt het wat veranderingen met zich mee. U kunt nu gewoon 1 keer per jaar uw konijn(en) laten vaccineren en u bent niet meer afhankelijk van de konijnenvaccinatiedagen. Wel blijft het raadzaam om de vaccinatie als voorheen in het vroege voorjaar, dat wil zeggen afhankelijk van de weersomstandigheden maart- mei, te laten doen.

Als uw konijnen tot nog toe met het oude vaccin zijn ingeënt tegen myxomatose maar niet zijn ingeënt tegen VHD, is het raadzaam om bij de eerste enting met het nieuwe vaccin na vier weken eenmalig een ‘booster’ enting (herhalingsenting) te geven. Dit omdat het anders mogelijk is dat er niet voldoende afweer tegen VHD wordt opgebouwd. Bij volgende entingen met het nieuwe vaccin is dit niet meer nodig. De booster moet ook gegeven worden als uw konijn niet ingeënt is geweest tegen myxomatose of VHD maar wel een myxomatose infectie heeft overleefd.

Bijwerkingen

Er kunnen eventueel bijwerkingen optreden na het toedienen van de vaccinatie. Er kan een kleine, niet pijnlijke zwelling op de injectieplaats ontstaan binnen de eerste 2 weken na de vaccinatie. De zwelling zal ongeveer 3 weken na de vaccinatie volledig verdwenen zijn. Ook kan er een tijdelijke verhoging van de lichaamstemperatuur voorkomen.

Ter introductie hanteren wij de volgende tarieven;

1e konijn; € 35,00

2e en volgende konijnen € 30,00

Deze tarieven zijn inclusief BTW, consult, gebitsinspectie etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment hebben we nog geen ervaring met de nobivac enting. Wij kunnen daarom ook nog niks zeggen over

bijwerkingen etc. Op dit moment blijven wij nog steeds konijnenentdagen houden met de bekende entstof, wij zijn

echter wel van plan de nobivac-enting in ons programma op te nemen, mede omdat het singeldosis entstof is. Ik kan

op dit moment nog niet zeggen wat de kosten hiervan zullen gaan zijn.

Antwoord van mijn dierenarts...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .