Ga naar inhoud

Konijnen los in de tuin gevaarlijk?

Teddynijnen
 Delen

Aanbevolen berichten

Op dit moment zitten mijn konijnen 's nachts en als ik werk apart in hun hok en als ik thuis ben overdag in de ren (een paar uurtjes per koppeltje anders gaan de 2 mannen vechten). Ik zit er over te denken om mijn konijnen, als ik thuis ben, los in de tuin te laten lopen. Ze kunnen daar niet uit en dan hebben ze toch net wat meer ruimte dan in de ren. Maar hoe zit dat met katten? Kunnen die een gevaar opleveren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntjes lopen alleen los als ik thuis ben. Met oog op katten, roofvogels en andere dieren die een gevaar zijn voor de konijnen. Ik merk dat ik weinig katten weg hoef te jagen, maar het risico is er wel dat het mis kan gaan. De meeste katten doen niks, maar het kan wel natuurlijk! Ik zou niet lekker op mijn werk zitten met de gedachten dat het mis zou kunnen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen overdag gewoon los ook als ik niet thuis ben,zorg altijd dat ze een veilige plek hebben om zich te verstoppen maar voor de nacht gaan ze hier altijd naar binnen...ik voer ze in het hok zodat ik niet eerst nog een tijd achter ze aan loop te vangen..Wij hebben zelf een kat en die is bang voor de nijnen...daardoor komen er ook geen andere katten in de tuin dat scheelt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het echt niet aandurven, hier heeft eens een roofvogel in de boom in onze tuin een vogeltje zitten oppeuzelen en er vliegt er wel eens één over.

Ook hoorde ik pas van iemand die d'r konijn was aangevallen door een kat en doodgemaakt/ aangevreten. Ze heeft dit natuurlijk niet zien gebeuren ( anders had de kat dit wel achterwege gelaten, vloeibaar eten is wat lastig ), maar is onderzocht.

Je moet maar net de pech hebben......

aangepast door Snuffie09
Link naar reactie
Delen op andere sites