Ga naar inhoud

Konijnen los in de tuin gevaarlijk?

Teddynijnen
 Delen

Aanbevolen berichten

Op dit moment zitten mijn konijnen 's nachts en als ik werk apart in hun hok en als ik thuis ben overdag in de ren (een paar uurtjes per koppeltje anders gaan de 2 mannen vechten). Ik zit er over te denken om mijn konijnen, als ik thuis ben, los in de tuin te laten lopen. Ze kunnen daar niet uit en dan hebben ze toch net wat meer ruimte dan in de ren. Maar hoe zit dat met katten? Kunnen die een gevaar opleveren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntjes lopen alleen los als ik thuis ben. Met oog op katten, roofvogels en andere dieren die een gevaar zijn voor de konijnen. Ik merk dat ik weinig katten weg hoef te jagen, maar het risico is er wel dat het mis kan gaan. De meeste katten doen niks, maar het kan wel natuurlijk! Ik zou niet lekker op mijn werk zitten met de gedachten dat het mis zou kunnen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn konijnen overdag gewoon los ook als ik niet thuis ben,zorg altijd dat ze een veilige plek hebben om zich te verstoppen maar voor de nacht gaan ze hier altijd naar binnen...ik voer ze in het hok zodat ik niet eerst nog een tijd achter ze aan loop te vangen..Wij hebben zelf een kat en die is bang voor de nijnen...daardoor komen er ook geen andere katten in de tuin dat scheelt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het echt niet aandurven, hier heeft eens een roofvogel in de boom in onze tuin een vogeltje zitten oppeuzelen en er vliegt er wel eens één over.

Ook hoorde ik pas van iemand die d'r konijn was aangevallen door een kat en doodgemaakt/ aangevreten. Ze heeft dit natuurlijk niet zien gebeuren ( anders had de kat dit wel achterwege gelaten, vloeibaar eten is wat lastig ), maar is onderzocht.

Je moet maar net de pech hebben......

aangepast door Snuffie09
Link naar reactie
Delen op andere sites

Los in de tuin kan prima, maar ik hou ze altijd wel goed in de gaten. In de zomer let ik niet constant op ze maar laat ik ze lekker los lopen en ga ik zelf in de tuin zitten studeren bij mooi weer of met andere dingen bezig. Maar wel zo dat als er onrust ergens ontstaat dat ik meteen in kan grijpen. En tot nu toe nog nooit problemen gehad met katten, maar ik neem het zekere voor het onzekere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Giftige planten kunnen misschien ook een probleem opleveren. Mijn nijntjes lopen ook wel eens rond in de tuin (als ze weer eens ontsnapt zijn) en vroeger heb ik konijnen gehad die ik gewoon altijd in de tuin liet lopen overdag. Maar ze eten wel echt alles op, ook planten die ze niet mogen hebben. Ik weet niet in hoeverre die planten gevaarlijk zijn, maar bij mij hebben ze er nog nooit iets aan over gehouden. Ook kunnen je langoren enorme gaten graven, en geloof me, ze graven precies op de plek waar je absoluut niet wil hebben dat ze graven (grr, achter de hokken waar ik niet bij kan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond kwam ik thuis van m'n werk en ik zag dat er voor de konijnenhokken (waar de konijnen overdag ook inzitten als ik weg ben) gegraven was. Ik denk dat er een kat bezig is geweest. Help:bounce:!!!!!!!!!

Mijn konijnen zijn alle 4 niet groot van stuk. De kleinste is 3,5 maand oud en is een dwergje..... Zijn kleine konijnen onveiliger??? Als ik thuis ben zitten ze in de tuin. Ik hou het dan wel in de gaten maar ik ben niet de hele dag buiten om ze in de gaten te houden...

Wat kan ik het beste doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .