Spring naar bijdragen
rabbitsan

mijn teddy word kaal?!

Recommended Posts

Hoi bb'ers

Mijn teddy widder was ik vandaag weer aan het kammen en toen zag ik dat hij een kale plek had op zijn rugje,

ook heeft hij last van huidschilfers, ten minste daar lijkt het op maar p de kale plek had hij dat ook nu niet meer maar het haar is ook weg

Nu ben ik bang dat hij op andere plekken waar de schilfers zitten ook kaal word

Wie weet wat ik er tegen kan doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat snap ik ik ga morgen bellen , ik dacht misschien heeft er iemand tips wat ik nual kan doen.

En nog even een vraagje teddy zit samen met pebbles in een hok pebbles heeft nergens last van moet ik haar dan ook meenemen naar de dierenarts

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat Christaaa al zegt, je kan het beste even naar de dierenarts gaan. Het kan goed om een huidprobleem gaan, bijvoorbeeld: schurft, schimmel, mijten. En zo zijn er nog wel meer dingen. Maar een dierenarts kan je vertellen wat het is. Schurft is bv wel besmettelijk voor mensen, dus het is wel verstandig om langs te gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarschijnlijk mijt, voor de zekerheid behandelen met Beaphar Anti Parasiet 150.

Misschien moet je harder borstelen zodat de doorbloeding beter wordt, het kan zijn dat de huid nu aan het verstikken is.

Succes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarschijnlijk mijt, voor de zekerheid behandelen met Beaphar Anti Parasiet 150.

Misschien moet je harder borstelen zodat de doorbloeding beter wordt, het kan zijn dat de huid nu aan het verstikken is.

Succes

nee, je moet vooral niet zelf gaan dokteren. Een diagnose stellen via een forum (zonder zelfs maar een foto) kan niet. Dus niet voor de zekerheid met iets behandelen, maar gewoon naar de dierenarts gaan. Medisch advies moet je niet halen op een forum, maar bij iemand die je konijn ook ziet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
nee, je moet vooral niet zelf gaan dokteren. Een diagnose stellen via een forum (zonder zelfs maar een foto) kan niet. Dus niet voor de zekerheid met iets behandelen, maar gewoon naar de dierenarts gaan. Medisch advies moet je niet halen op een forum, maar bij iemand die je konijn ook ziet.

Ik wou idd een foto erbij doen maar dat lukte niet, zelf weet ik redlijk wat van huidziektesmaar volgens mij zijn het gewoon huidschilfers maar snap niet waarom zij haar uitvalt dus morgen toch maar naa de dierenarts

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat heeft mijn nijn binnen 1,5 dag gekregen ook een kale plek op ze kont rug.. heel apart, 1,5 dag geleden had ie echt helemaal niks (had het hok schoon gemaakt konijnen gecontroleerd niks) en nu uit het niets bam! een kale plek, echt erg raar.. maar hij komt bij mij amper door ze wintervacht heen.. ik zou niet weten wat het is even aankijken en dan maar na de dierenarts (als ik tijd heb, zit met school...)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat heeft mij Teddy ook gehad, toen ik haar net had!

Ik had 't toen ook op Bunny Bunch geplaatst, je kan t nog wel terug lezen.

Ik kreeg toen van dierenarts Malaseb shampoo, en moest m'n arme beestje wassen in n badje.

Maar tis allemaal goed gekomen.

Mijn beestje had ook de schilfers die jij noemt, maar het was geen mijd in mijn geval.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .