Ga naar inhoud

Fleurtje plast heel waterig?!?


Fleurtje1985

Aanbevolen berichten

Beste BB-ers,

Sinds twee weekjes valt het me op dat Fleur overdag niet zoveel drinkt, maar in de avond echt een 'adje' trekt. Ze slurpt in 1x het hele bakje leeg. Zodra ik hem vul, begint ze gewoon waar ze was gebleven... Op zich niet heel erg, want ze kiest gewoon voor eenmalige vochthoeveelheid, dan 10x een beetje. Nu heb ik twee vraagjes:

1. Is het een probleem dat ze in 1x een grote hoeveelheid water drinkt? Voor verwerking in het lichaampje?

2. Ze plast vervolgens heel erg waterig, geen dik-gele urine. Maar echt waterig, bijna zonder kleur.

Daarnaast plast ze nu een paar keer per dag naast de plasbak, iets wat ze voorheen niet zou doen - of iig minder vaak dan nu!

Duidt dit op ziekte oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier drinken ze ook tegen de avond het meeste. Op zich is het heel logisch dat urine waterig is als ze veel drinken, maar als ze eerst ander drink en plas gedrag had, zou het kunnen dat er toch iets is.

Vertrouw je het niet dan zou je haar urine kunnen laten controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je dan gewoon een 'potje' langsbrengen?

Ik hou het wel even in de gaten inderdaad. Misschien ligt het ook aan de groente, afgelopen week heeft ze iets minder witlof / wortel gehad dan anders. Met witlof is de kleur van plas ook altijd iets anders (dikker, geler).

Ze is nog wel levendig etc, dus daar merk ik iig nog niets aan. Het is alleen wel storend als ze continue naast de bak plast. Ze zit zelf onder, evenals Ollie, die er door heen banjert...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan denk ik daar het beste even de dierenarts voor bellen, sommigen willen de dieren graag zelf zien, maar soms willen ze ook best urine controleren zonder dat je het konijn mee neemt. Urine kan je met een spuitje opzuigen, maar het moet dan wel binnen een bepaalde tijd bij de dierenarts zijn.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus hoe het precies zit weet ik niet, maar dat kan de DA vast wel uitleggen.

Edit: Wat Michaela zegt dus.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .