Ga naar inhoud

'genezen' van E.cuniculi! :D


Marg

Aanbevolen berichten

Halloo iedereen,

ik heb al een hele tijd niets meer op bunnybunch geplaatst.

Maar nu mijn konijntje al een tijd geen last meer heeft van EC, wou ik dat toch wel even melden:)

De huid aan de binnenkant van haar poten was een beetje kalig en nat. Ik wastte dit regelmatig en hierdoor groeide de haren wel weer wat aan, maar het bleef dat ze zichzelf onderplaste. Toen begon ze scheef te lopen en mager te worden. De natte poten hielden wel op. Medicatie voor EC gekregen en dit een maand lang gegeven+dwangvoer. Nu was het scheef lopen voor ongeveer 2 weken weg, en begon het daarna opnieuw. Nu een langere kuur medicijnen gegeven en jahoor! het was weg :) Later begon ze een natte kont te krijgen, dit ook zo af en toe eens wassen, maar de haren vielen gewoon van haar kontje. Lekker zalfje op gesmeerd en na een tijd ging dit ook weer beter.

Het is altijd wel een klein konijntje geweest, maar nu is ze echt wel bijna even stevig als mijn andere gezonde konijn. Ze maakt weer sprongetjes en springt sterk van verhogingen naar de grond (terwijl ze hier eerst dus te zwak voor was, in haar achterpoten).

Conclusie: een hele hoop gedoe met mn konijn, maar dit schept om een een of andere reden wel een soort band en hierdoor ga je echt heel erg om dr geven.

Vooral voor de mensen die ook een konijn hebben die hier last van heeft vertel ik dit.

Keep trying houd vol, want als je op tijd bent komt het vast nog wel goed :)

Groejtes margo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .