Spring naar bijdragen
CamilaXD

Jonge Zwaan

Recommended Posts

hallo bij ons aan de vijver hebben wij een familie zwaan en daarnaast is wer een vijver daar zit ook een andere familie zwaan maar daar tussenin zit een jonge zwaan wel al groot maar nog niet opzichzelf hij heeft geen ouders meer want als hij een van de vijvers in wil gaan dan wordt hij aangevallen hij zit daar nou al drie dagen wat moet ik doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe oud is de zwaan?

m1dz4teaai7y.jpg

Zo ongeveer?

Of eerder zo?

download.php?29146

Deze zwanen kunnen in principe al best op zichzelf wonen hoor! Moeder voedt ze niet, dus kunnen ze heel goed zelf eten zoeken. Ik denk niet dat je je zorgen moet maken;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@jrjsieben: Nou, over de dierenambulance twijfel ik weleens hoor. Toen wij een volledig opgefokte jonge babygans, die wild door de straat rende en opgejaagd werd door honden, vingen kregen we de wind van voren. Nee, we mochten geen wilde dieren vangen want dat was schadelijk voor de natuur ofzo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er lijkt een draad uit zijn snavel te komen. Vishaak ingeslikt? Toch maar even waarschuwen lijkt mij. Dieren worden vaak weggejaagt als ze ziek zijn.

Och sukkel ben ik zie nu dat iemand anders deze als voorbeeld gebruikt. :P

bewerkt door estolmeijer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er lijkt een draad uit zijn snavel te komen. Vishaak ingeslikt? Toch maar even waarschuwen lijkt mij. Dieren worden vaak weggejaagt als ze ziek zijn.

Och sukkel ben ik zie nu dat iemand anders deze als voorbeeld gebruikt. :P

XD

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
@jrjsieben: Nou, over de dierenambulance twijfel ik weleens hoor. Toen wij een volledig opgefokte jonge babygans, die wild door de straat rende en opgejaagd werd door honden, vingen kregen we de wind van voren. Nee, we mochten geen wilde dieren vangen want dat was schadelijk voor de natuur ofzo.

Als je jonge dieren (vooral vogels) oppakt, dan hebben ze jouw geur aan zich en niet meer de geur van moeders. Moeders zal haar eigen jong dan niet meer accepteren en verstoten. Dit betekend dat het jong geen overlevingskans meer heeft. Het zal door de mens opgevoed moeten worden en daardoor tam worden en niet meer in het wild kunnen overleven..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je jonge dieren (vooral vogels) oppakt, dan hebben ze jouw geur aan zich en niet meer de geur van moeders. Moeders zal haar eigen jong dan niet meer accepteren en verstoten. Dit betekend dat het jong geen overlevingskans meer heeft. Het zal door de mens opgevoed moeten worden en daardoor tam worden en niet meer in het wild kunnen overleven..

Dat snap ik, maar het is ook niet goed dat een jonge gans wordt opgejaagd. Dan kan de dierenambulance best komen om zo'n jong gansje te begeleiden naar zijn plek waar hij hoort, zodat 'ie niet meer wordt opgejaagd toch?

Ik heb zelf ook geen goeie ervaringen met de dierenambulane... Mijn vriend hetzelfde, hij heeft ooit gebeld omdat een meeuw vast zat in een prullenbak en er niet meer uit kon komen. Naja goed, of hij het nou niet zelf al had geprobeerd en als het mijn vriend niet lukte waarom zou het hen wel lukken? Heel vreemd :s Beestje heeft een paar uur in die prullenbak gezeten.. Uiteindelijk is hij er wel uit gekomen dan gelukkig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat snap ik, maar het is ook niet goed dat een jonge gans wordt opgejaagd. Dan kan de dierenambulance best komen om zo'n jong gansje te begeleiden naar zijn plek waar hij hoort, zodat 'ie niet meer wordt opgejaagd toch?

Ik heb zelf ook geen goeie ervaringen met de dierenambulane... Mijn vriend hetzelfde, hij heeft ooit gebeld omdat een meeuw vast zat in een prullenbak en er niet meer uit kon komen. Naja goed, of hij het nou niet zelf al had geprobeerd en als het mijn vriend niet lukte waarom zou het hen wel lukken? Heel vreemd :s Beestje heeft een paar uur in die prullenbak gezeten.. Uiteindelijk is hij er wel uit gekomen dan gelukkig.

Heel herkenbaar.. Maar ze schijnen het ook behoorlijk druk te hebben..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat de DierenAmbulanse ook vaak fout doet is wilde dieren ophalen. Dit mogen ze uberhoud al niet. En dan ook nog wilde dieren die sowieso dood moeten door de schade. Laat ze die dieren afschieten in het bod, zodat aas eters er nog iets aan hebben, i.p.v. het gewonde dier nog meer stress aan de doen door het te vangen te vervoeren, wat zeer pijnlijk is om vervolgens te euthanaseren waar bij het dier weg ge gooit moet worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat de DierenAmbulanse ook vaak fout doet is wilde dieren ophalen. Dit mogen ze uberhoud al niet. En dan ook nog wilde dieren die sowieso dood moeten door de schade. Laat ze die dieren afschieten in het bod, zodat aas eters er nog iets aan hebben, i.p.v. het gewonde dier nog meer stress aan de doen door het te vangen te vervoeren, wat zeer pijnlijk is om vervolgens te euthanaseren waar bij het dier weg ge gooit moet worden.

Er is natuurlijk niet altijd duidelijk wat er aan de hand is en of het nog te behandelen is. Bovendien zou ik niet graag willen zien hoe ze een dier in het openbaar af schieten en hoe het dan ook nog opgepeuzeld wordt door een ander dier.. BAH!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heel herkenbaar.. Maar ze schijnen het ook behoorlijk druk te hebben..

De dierenambulance hier in de regio is gewoon k**. Ik heb eens een hond gevonden, terwijl het aan het vriezen was en die man hing gewoon zonder pardon op. Amivedi zei dat ik 'm maar moest laten gaan (oftewel dood moest laten vriezen?). En zo hoor ik meerdere dingen, een kat die ze niet willen ophalen want hij is niet ziek genoeg en of ze die kat zelf niet kon houden (nee want ze had al twee katten) en bekenden vertellen wel meer van dat soort verhalen. Terwijl het weer in andere regio's weer super blijkt te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een wild dier mag alleen afgeschoten worden door iemand met een vergunning daar voor en die ook de inschatting kan maken of het dier het wel of niet zal redden.

Vele wilde dieren die worden opgehaald worden wel degelijk in bepaalde opvangcentra opgevangen tot ze herstelt zijn, andere inderdaad de keus voor gemaakt ze in te laten slapen.

Wij zijn geen america, waar je op tv ziet hoe ze een dier afschieten, dit mag niet zomaar in nederland.

Gaat het volgens jou echt niet goed met deze gans neem dan eens contact op met http://www.hofganzen.nl/

Hij vangt vele ganzen en zwanen oa op voor de dierenbescherming

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .