Spring naar bijdragen
BabyDreamXxX

Hey iedereen!

Recommended Posts

Welkom, ik zou voor een exram gaan bij een opvang vandaan, daar kunnen ze ook gelijk gekoppeld worden en bij een geslaagde koppeling kunnen ze mee naar huis.

Als je een (nog) niet gecastreerd rammetje kiest de ene buiten en de ander binnen tot de castratie plus vruchtbare periode over een feit is, dat is niet zielig maar noodzakelijk om jongen te voorkomen. Maar zorg er dan wel voor dat die buiten gehuisvest wordt niet uit een warme omgeving komt omdat het al aardig koud kan worden buiten. Zelf heb ik een niet gecastreerd rammetje gekozen, maar handig is dat niet om ze uit elkaar te houden in een flatwoning. Door onvoorziene omstandigheden is zijn castratie nog niet uitgevoerd en daarbij komt ook nog eens dat een gecastreerde ram uit de opvang vaak een stuk goedkoper is dan een aangekochte ram ook nog eens te laten castreren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb een opvang hier in de buurt gevonden :) Een niet echt gekende opvang, iemand die dit gewoon doet, maar haar man is DA dus weet er denk ik wel wat van. Zij had een ram zitten, bijna net hetzelfde als Nijntje dus ben even gaan kijken en had nijntje meteen meegenomen, nu bleek dat Nijntje toch een mannetje is :s Hebben ze ff bij elkaar gezet en alles leek goed te gaan dus is dat mannetje nu thuis, ik weet dat 2 rammen niet echt een goede combo zijn, maar bij problemen mochten we altijd terug gaan en een vrouwtje halen indien Nijntje gecastreerd word natuurlijk. Momenteel zitten ze samen in de kooi en zie ik de een de ander wassen (denk ik toch aangezien de ander rustig blijft liggen kan hij niet aan het bijten zijn toch?). Weet iemand wat dit betekend? Ze wassen elkaar elk om beurten voor zover ik zie, is nogal verwarrend aangezien ze zo op elkaar lijken (nieuwe is gewoon iets groter en donkerder.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom,

Ik zou de twee rammen, voor zover de nieuwe dat nog niet is, zo snel mogelijk laten castreren anders gaan ze hoogstwaarschijnlijk vechten in de nabije toekomst en wanneer ze gevochten hebben is het vaak te laat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom hier en wat een schatje. Inderdaad wel grote oren, maar ja Doerakje had ook verschrikkelijk grote oren en dat is ook een hangoortje, alhoewel met zijn bijna twee kilo wel een forse dan. Bij een hobbyfokker vandaan, hij kon er niets mee omdat zijn oren te lang waren; niet geschikt als fokkonijn en dus geschikt als 'knuffelkonijn'. Stinken doet hij niet hoor....gewoon iedere dag zijn toiletje schoonmaken en meneertje ruikt citroentjes fris.

Voordeel overigens van een ex-rammetje uit de opvang is dat naast ze al gecastreerd zijn, je ook bij eventuele problemen met koppelen ze vaak kunt 'ruilen'. Dus mochten die twee elkaar inderdaad niet liggen, kun je kijken of een ander ex-rammetje beter gaat. Met een rammetje uit een oeps-nest zal dat moeilijker zijn, je moet hem eerst laten castreren dus je bent zo een week of 3 verder voor je kunt koppelen en kijken of ze elkaar liggen.

Wens je veel plezier met je nijntje.....en dat je er maar lang van mag genieten. Wat je beslissing dan ook moge zijn.

bewerkt door Wabbit

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites