Ga naar inhoud

Lennard en Jet hebben geknokt!

Domino

Aanbevolen berichten

Messchien een soort van schijn zwanger ?? Of ik dit een rare gedachten ?

Heb toen ik nog een jong was :$ een vrouwtjes konijn gehad van een buurvrouw en die maakte ook nesten en plukkte haar eigen haar om een nest van te maken en die viel ook je hand aan als je in de buurt kwam..

Meschien dat de hormonen toch teveel opspelen en dat ze lennard zit te vervelen en dat dit een een hefige reactie van hem was ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 160
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Messchien een soort van schijn zwanger ?? Of ik dit een rare gedachten ?

Heb toen ik nog een jong was :$ een vrouwtjes konijn gehad van een buurvrouw en die maakte ook nesten en plukkte haar eigen haar om een nest van te maken en die viel ook je hand aan als je in de buurt kwam..

Meschien dat de hormonen toch teveel opspelen en dat ze lennard zit te vervelen en dat dit een een hefige reactie van hem was ?

Ik weet bijna wel zeker dat dit het probleem is, hij werd er gefrustreerd van denk ik en heeft zo'n woede uitbarsting gehad. Dus ik ga maar eens hard sparen voor een castratie voor mevrouw. Ze viel me vanavond ook zowat aan, fijn die hormonen. Pech voor haar, want ik trap er niet in :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik hoop het ook. Ze is in het hok soms maar een knorrepot. Terwijl ze behoorlijk de ruimte heeft. Buiten het hok is ze heel lief.

Ik heb vanmiddag de laatste hechtingen uit haar oortje gehaald. De korst begon helemaal los te laten maar zat nog vast door de hechtdraad. Het was officieel oplosbaar draad, maar het was een te droog gebied denk ik. Het is mooi aan elkaar gegroeid. Er is een heel klein hapje uit het oor, dus het valt reuze mee.

Ik heb ook wat foto's gemaakt van haar achterkant. Nu moet ik er wel bij zeggen dat haar huid roder lijkt op de foto's dan dat het in werkelijkheid is. Het is in het echt gewoon mooi zacht roze. Ze zijn ook niet zo mooi scherp geworden als ik wilde.. maar goed.

Dit was de kleinere wond.

Foto-MJPKKK7I.jpg

Dit was die grote wond

Foto-FQD77GIM.jpg

Foto-EJK8FO86.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrik me toch elke keer weer rot als ik dat zie!

Onwijs agressieve aanval is het geweest!

Ik hoop dat het inderdaad de hormonen zijn, maar het is ook een kwestie van karakter.

Mijn konijnen (beide geholpen) hadden gisteren elke wortel en andijvie. Om ruzie te verkomen snij ik de wortel en de bladen in 20.000 stukjes, zodat ze elk gelijk kunnen eten en dan ruime keuze hebben uit wat voor hen ligt.... en toen begon Ollie ook te grommen / knorren naar Fleur. En dat terwijl er nog meer dan genoeg voor beide neusjes lag.. Af en toe is het toch wel wat gejaag in de kamer, maar daarna zoeken ze elkaar weer op....

Soms ben ik bang dat het net als bij jou escaleert :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is ook een aanval geweest. Maar het kromme is, hij is eigenlijk zo onwijs lief en onzeker. Als ik buiten kom, komt ie altijd naar buiten toe voor wat lekkers. Maar als ik in z'n ren kom zoekt ie vaak een veilig plekje in het hok. Ik mocht hem tot voor kort ook niet aaien. Gisteren mocht ik hem voor het eerst even met 2 handen kroelen. Dat leek hij ook wel erg lekker te vinden, ik voelde hem zachtjes knarsetanden. Maar op een gegeven moment was het ook weer klaar en ging ie weer weg.

Ik heb het idee dat hij een behoorlijk trauma heeft van vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja we doen ons best ;) Ik zag hem toenstraks ook een klein vreugdesprongetje maken, dus wie weet begint hij langzaam aan het vertrouwen terug te krijgen. In de mens en in zichzelf. ;)

Ik was eerst boos op hem, toen het net gebeurd was (niet naar hem geuit ofzo, maar voelde me wel boos) Maar later zag ik dat er wat met hem was. We zijn er nu druk mee bezig. Hopelijk gaat het goedkomen met hem :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik heb nu toch sterk m'n twijfels of het goed zal komen met die 2. De wonden zijn mooi genezen en er groeit al weer goed haar op. Verder gaat het met Jet heel goed, met Lennard gaat het op zich ook goed.

Maar ik ben bang dat ze qua karakter toch ook niet bij elkaar passen. Ik weet niet of ik het nog aandurf om ze te koppelen. Straks verwonden ze elkaar weer zo erg.

Maar stel dat ik ze niet meer samen zet.. zit ik met een ander probleem.. Ze zitten beide alleen, en ik wil niet nog meer konijnen erbij. Ik heb er 8 en dat is echt mijn max.

Heeft iemand een idee wat ik nou moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jezelf niet durft tekoppelen..is een opvang dan geen idee om ze daar tekoppelen?

Vaak kunnen ze daar ook altijd een paar dagen blijven om helemaal tekijken hoe het gaat.

En als dit je Max is en het mocht niet lukken met die 2.

Dan komt toch helaas de optie dat je 1 van de 2 zal moeten afstaan en dan misschien een maatje ervoor vinden die er wel bij past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh... Hoop echt dat het goed gaat komen en ze straks weer fijn bij elkaar kunnen.

Zo'n keuze is vreselijk om te maken. Maar snap ook goed dat 8 konijnen wel genoeg is!

De billetjes zien er wel echt een heel stuk beter uit! Schrok zo van die eerste foto's.

En wat Joepenkoos ook al zei; een opvang kan helpen met koppelen. Dan zijn ze ook allebei echt op neutraal terrein.

Ik ga voor je duimen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat kan je nooit zeggen..dat blijft dus altijd gokken,maar heb je misschien al een oorzak gevonden van deze spontane aanval?

En ik weet dat het *PIEP* is....zeg ook altijd elk dier wat hier komt blijft hier wonen tot aan zijn/haar dood.

Maar je zegt zelf dat 8 een max is en 2 apart laten zitten wil je ook niet,dus dan moet je jammer genoeg keuzes maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je hebt gelijk hoor.... ik ga er nog eens goed over nadenken. Ook contact met de opvang opnemen, wat zij ervan vind. Waar Jet vandaan komt. En daarom plaatste ik het ook hier... wat jullie ideeën en meningen zijn. bedankt in ieder geval!

Thnx voor het duimen Loess ;) Ik zal binnenkort nog eens foto's maken van haar billen ;) Het ziet er echt al stukken beter uit, je ziet er haast niks meer van, behalve dat het haar korter is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een dilemma hè...

Herkenbaar, dus aan mij heb je niets....

Wel heel bemoedigend dat hij zich liet aaien....Zoiets moet als een beloning voelen..zowel voor hem als voor jou !

Hier gaat het trouwens iets beter...

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .