Ga naar inhoud

Lennard en Jet hebben geknokt!

Domino

Aanbevolen berichten

• Reacties 160
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hierbij dan de beloofde foto's al zijn ze niet helemaal scherp geworden.

Het ziet er nu vrij rustig uit. Alleen heeft ze net toch een klein plekje open getrokken. (terwijl ik er steeds zo op let!! :( ) Het is precies dat plekje waarbij de huid een soort plooitje heeft.

Ik heb net haar pootjes even een beetje schoongemaakt want die kan ze niet zo goed bijhouden.

Jetje :)

Foto-NB8YHV7L.jpg

Wond ene kant

Foto-BRZYVJLN.jpg

Wond andere kant.

Foto-FRGNLEUR.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is er vooruitgang :)

maar wat is je plan de campagne voor de komende tijd?

al over na gedacht? :)

Nee ik heb er wel over nagedacht maar weet nog niet..... moet ff geld hebben voor een castratie van haar... dan pas kan ik verder voor m'n idee.

En die kat... lijkt me stug... zie ze nooit in de tuin. En waarom knokken ze dan met elkaar en niet met die kat... en ze hebben 2 keer geknokt.. 2 keer een kat lijkt me niet logisch..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel dat een kat Jet heeft gegrepen

Maar als je zegt twee keer ja dan zal het niet

Nee ik heb er wel over nagedacht maar weet nog niet..... moet ff geld hebben voor een castratie van haar... dan pas kan ik verder voor m'n idee.

En die kat... lijkt me stug... zie ze nooit in de tuin. En waarom knokken ze dan met elkaar en niet met die kat... en ze hebben 2 keer geknokt.. 2 keer een kat lijkt me niet logisch..

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Hier staat wat info over het koppelen van Lotharingers: http://www.bunnybunch.nl/konijnenrassen-lotharinger-en-klein-lotharinger.html

Maar het kromme is gewoon dat het eerst wel gewoon heel goed ging. En inene barstte de bom. Maar goed, ik ben nog steeds bezig met uitzoeken hoe en wat. En vooral, Waarom...

Daar staat: "Deze konijnen zijn door hun rustige karakter vaak wat makkelijker te koppelen aan andere konijnen, hoewel het ook bij Lotharingers nog wel eens echt niet kan klikken onderling."

Ik dacht dus dat ze inderdaad makkelijker waren met koppelen dan andere konijnen. En niet klikken, dat is bij jou niet logisch. Omdat het juist zo goed ging...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit er in ieder geval wel aan te denken om haar weer buiten te zetten. Het is nog behoorlijk warm voor de tijd van het jaar. Misschien even in de schuur wennen? Wat denken jullie? Ik heb nog een groot buitenhok over en dat staat nu leeg. Dan kan ze in ieder geval haar poten strekken als ze dat wil. Daar heeft ze meer ruimte dan binnen. Ik denk dat ze binnen maar ongelukkig zou worden. Buiten heeft ze de ruimte. Ze komt voorlopig niet bij lennard. Al is die de laatste dagen een stuk aanhankelijker geworden. Maar waar dat vandaan komt is mij een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we zijn weer terug. De dierenarts was eigenlijk verrast dat het zo mooi is geworden, aangezien het "scheurwonden" waren en dus geen mooie rechte randen om te hechten.

Ze moet nog wel 1 week antibiotica en nog 2 dagen ongeveer het kapje op. De hechtingen in haar oor heeft ie laten zitten want die zijn oplosbaar en lossen binnenkort vanzelf op. Ook raadde hij aan om haar nog 1 week binnen te houden, wat ik stiekem wel jammer vind want het wordt deze week mooi weer en het was een mooie kans om haar weer buiten te kunnen zetten voor de winter. Maar als het echt heel goed gaat, kan ik het misschien het weekend wel doen, ik kijk wel even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat het zo lang duurde, zo zag het er gisteren uit.

Foto-UGBU8G7M.jpg

Foto-W7F4YOTT.jpg

Foto-H8WPPYJJ.jpg

Ze zijn niet zo superscherp, ik zal van het weekend proberen betere te maken. Ik durf het nog niet aan zonder kraag, ze trekt nog steeds de korstjes eraf en dan bloed het weer. Dus dan maar wachten tot het helemaal goed geheeld is. Ik had m'n hand erop zodat ik het ietsje omhoog kon halen, anders kan ik er helemaal geen foto van maken.

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kat pakt volgens mij ook niet de kont, maar een vitaal deel.

Met Lennard gaat het wel ok, ik heb het idee dat ie met zichzelf in de knoop zit. Hij is nog steeds behoorlijk schichtig voor mij terwijl ik hem nooit kwaad heb gedaan. Hij eet en drinkt enzo wel goed hoor, dat is geen punt. Maar echt happy lijkt ie ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Jet buiten gezet, hok ingericht, lekker dikke laag stro erin.

Ze heeft nog wel haar kapje op, want er zitten nog een paar korstjes op die ze er anders af gaat pulken waardoor ze de boel weer open trekt. De rest is heel mooi genezen.

Ik ben anders bang dat ze niet meer naar buiten kan, en nu is het nog mooi weer. Het is buiten ietsje koeler als boven, maar als ik haar hier beneden heb krijgt ze het veel te warm merk ik.

Nu heeft ze lekker de ruimte. En uiteraard hou ik in de gaten of ze het niet te koud krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kap vanavond afgedaan. Ze heeft de laatste korstjes eraf gehaald, maar de wondjes zijn zeer oppervlakkig en bloeden helemaal niet. Het ziet er nu eerlijk gezegd ook mooier en netter uit. Maar ik durfde ze er niet af te halen. :) Ik laat hem nu maar af. Ze kan niet veel meer kapot maken, vorige week trok ze er een korst af die zo diep was als de wond zelf. Maar nu zijn ze oppervlakkig.

Ze zal wel opgelucht zijn. Kan ze zich tenminste weer normaal wassen. :) Ik vind het buiten best fris, maar zij voelt gewoon warm aan en is heel levendig in het hok. Bovenin het hok heeft ze een warm holletje gemaakt, dus ik denk dat als ze het echt koud heeft dat ze daar wel in gaat zitten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees net het verhaal arme jet ! En lennard ook hoor als je hem om die foto zie kijkt hij echt zo schuldig

Hoop dat hij er spijt van heeft en gauw weer een leuk stelletje met haar wordt ze zijn samen zo schattig

Nina ( die we samen met jet hebben gevonden ) rijd soms ook nog wel eens op binky en ze is geholpen ( ze kwam pas bij ons wonen toen ze geholpen was ivm verhuizing dus kan niet zeggen of het rijden toen erger was )

Heel veel sterkte en hoop dat ze ee samen uit komen :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .