Ga naar inhoud

Lennard en Jet hebben geknokt!

Domino

Aanbevolen berichten

Hij heeft nog wel z'n buren, dus dat scheelt, hij zit niet helemaal alleen in de tuin. Vanmiddag zaten ze ook "bij elkaar" met het gaas ertussen. Geen kwaaie koppen of niks. Gewoon rust.

Ik wilde Jet inderdaad binnenkort laten castreren, maar eerst even deze wonden goed geheeld. Dan even de tijd geven om te herstellen en de hormonen tot rust.. en dan misschien weer koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 160
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hee Domino, ik zat even te denken, gezien waar de wonden/hechtingen zitten, er word ook wel eens bij een konijn een babyrompertje aangedaan.

Dan knipje voor de staart een gaatje achterin, en voor het plassen en keutelen. Dan hoeft ze dat vervelende kapje niet op! Misschien een tip, dan zou ik er 2 doen, kun je ze om de beurten ff uitwassen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al de hele morgen lopen piekeren. De grote vraag blijft, WAAROM is dit gebeurd. Zeker na die tijd dat ze al samen zitten. Waarom is hij zo uit z'n dak gegaan. Ik zou zo graag eens met m praten, vragen wat hem dwars zat ,maar dat kan ik niet. Hij oogt ook helemaal niet kwaad. vannacht heeft ie buiten gezeten zag ik. Weer bij urf en soes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Domino Hoe oud is Jet en Lennard? En hoe lang zitten ze samen? Ik herken wel wat in je verhaal. Ik heb namelijk Sproetje een voedster van 3 jaar oud. Ik heb Toby na een geslaagde koppeling erbij gezet. Het was dikke mik. Beide zijn gecastreerd. Maar na 4 maanden ging het ineens mis! Vechten!!! Ook met beide naar de DA geweest, niet zo heftig gewond als bij jou hoor! Maar goed ik begrijp dat Jet nogal veel rijdt? Dan spelen haar hormonen een rol natuurlijk, maar ook het feit dat zij heel dominant is, en Lennard waarschijnlijk een keer zat was en het niet meer pikte. (ook dat heb ik bij mijn stelletje gezien) En ja dan heb je een probleem.Dan gaan ze vechten, en als geen van beide toegeeft......Helaas is mijn ervaring, als ze zo gevochten hebben, dat het vaak toch niet meer goed komt...Als ze geen van beide toegeven, dan zal de volgende keer weer op vechten uitdraaien. Ook ik heb het tot 4 x toe geprobeerd, maar het ging steeds fout....ook lagen ze wel lief naastelkaar met gaas er tussen, dus dacht ik o, nou toch maar even kijken of het nu goed gaat.Ik denk zelf (dat is mijn mening hoor) dat je ze niet meer samen moet zetten. Als ze zo gevochten hebben, dat vergeten zij ook niet meer hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Domino Hoe oud is Jet en Lennard? En hoe lang zitten ze samen? Ik herken wel wat in je verhaal. Ik heb namelijk Sproetje een voedster van 3 jaar oud. Ik heb Toby na een geslaagde koppeling erbij gezet. Het was dikke mik. Beide zijn gecastreerd. Maar na 4 maanden ging het ineens mis! Vechten!!! Ook met beide naar de DA geweest, niet zo heftig gewond als bij jou hoor! Maar goed ik begrijp dat Jet nogal veel rijdt? Dan spelen haar hormonen een rol natuurlijk, maar ook het feit dat zij heel dominant is, en Lennard waarschijnlijk een keer zat was en het niet meer pikte. (ook dat heb ik bij mijn stelletje gezien) En ja dan heb je een probleem.Dan gaan ze vechten, en als geen van beide toegeeft......Helaas is mijn ervaring, als ze zo gevochten hebben, dat het vaak toch niet meer goed komt...Als ze geen van beide toegeven, dan zal de volgende keer weer op vechten uitdraaien. Ook ik heb het tot 4 x toe geprobeerd, maar het ging steeds fout....ook lagen ze wel lief naastelkaar met gaas er tussen, dus dacht ik o, nou toch maar even kijken of het nu goed gaat.Ik denk zelf (dat is mijn mening hoor) dat je ze niet meer samen moet zetten. Als ze zo gevochten hebben, dat vergeten zij ook niet meer hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

over die babypakjes, ik ben dan wel bang dat ze erdoorheen knaagt. Ze kan er precies bij als ik dat toe zou laten. En met dat kapje gaat het gewoon echt niet.

Hij is ruim 1 en jet weet ik niet. Ik gok tussen de 1 en 2 jaar ongeveer.

Ik heb hier nog een koppeltje waar de voedster babbel, enorm veel aan het rijden was. Ook op de kop van banjer. Hij was het soms ook goed beu maar heeft nooit zo lelijk gedaan als lennard nu heeft gedaan. Ik heb babbel ook laten helpen en die zijn nu onwijs leuk samen. Zie m'n avatar :) maar ik vind het wel heel eng als ik ze weer zou koppelen, lennard en jet dan. Puur omdat ik niet weet of dit eenmalig zo erg was of dat dit in herhaling gaat treden. Want dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo jij moet geschrokken zijn!

een van mijn nijnen had ook zo een wond en daar gingen 11 nietjes in, is weer helemaal genezen.

ik heb daarna niet meer terug gekoppeld, durfde het niet aan na die wond.

zou alleen geen plexiglas doen, maar iets wat niet doorzichtig is ervoor zetten, zodat ze elkaar niet meer kunnen zien.

sterkte met haar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook al zitten denken aan een houten plaat ofzo. Dat is ook wat makkelijker te bewerken dan plexiglas. Maar het gekke is, vanmorgen vroeg zat ie bijna kont aan kont met Urf door het gaas heen. Ze zoeken elkaar toch een beetje op als het ware. Maar die twee bij elkaar zetten durf ik echt niet, dat wordt volgens mij zeker knokken.

En hij zit inderdaad nog buiten. Ik wil z'n wintervacht niet verpesten en hij is zo groot, dan moet ie in een hokje van 120cm, dat is niet eerlijk.

Jet is trouwens wel een kroelkont, want als je haar op haar koppie aait enzo gaat ze er helemaal voor zitten, oogjes dicht :) En als ze zich zit te wassen stoort ze zich totaal niet aan mij, ik kan haar dan gewoon aaien. Wel schattig om te zien :)

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb een mail terug gehad van Hannie, ze wil graag dat ik haar op de hoogte houd.

Ik heb er ook aan zitten denken om ze te "ruilen" als het ware van partner. Maar ik zal m'n situatie even uitleggen.

Binnen wonen Babbel en Banjer, die 2 gaan zo onwijs goed, daar wil ik niet aankomen dat is een stel voor het leven.

Dan heb ik ook Lizzy en Smash, Smash was onwijs moeilijk te koppelen en Lizzy was nummer 6 die ik bij hem probeerde toen haar vriendje was overleden. Lizzy is ondertussen ook 9,5 dus ik vind het nogal sneu om haar weer te wisselen van partner terwijl het met Smash juist zo goed gaat. Hij heeft ook veel meer zelfvertrouwen gekregen vergeleken met toen hij hier net woonde. Hij is een dumper bij de kinderboerderij in Utrecht en heeft duidelijk een trauma opgelopen.

En dan heb ik Jet en Lennard en Urf en Soes nog. Urf is in het asiel geboren en gewoon een lieverd, en Soes is in een stadspark gevangen en naar het asiel gebracht. Die is ook erg bang van mensen. Met haar en Urf gaat het op zich best goed. Ik zie ze steeds vaker samen zitten en eten. Enkele keer dat Urf achter haar aan jaagt, maar dat is dan vooral omdat hij denkt dat zij er met het lekkers vandoor is. (wat ook wel eens zo is hoor, want ze is wel slim ;) ) Maar hij doet haar geen kwaad, nog nooit bijtwonden gehad ofzo. Dus ik weet niet wat wijs is, op zich trekt Soes zich ook wel op aan Urf en om die dan weer uit elkaar te halen terwijl dat ook gewoon goed gaat.... vind ik ook niet echt eerlijk...

Lastig he....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop wel dat ze daar nog blij mee is. Ze heeft alleen een hekel aan de medicijnen en d'r lampenkap. Maar anders gaat ze zeker aan de hechtingen zitten. Dat zie ik al als ze zich aan het wassen is. Ik kan ook niet even weglopen want het is zo gebeurd. Ik zal vanavond weer even wat foto's maken van de plekken.

En lennard, die heeft volgens mij een wedstrijd gehouden met buurman urf, wie de meeste keutels kan maken. Niet normaal meer, en die heeft ie bij de deur gelegd. Dus misschien toch ook wel een machtstrijd. Hij lag vanmorgen compleet gestrekt in het hok. Tot ik buiten kwam :) wilde hij graag wat lekkers van me. Maar ik weet niet of hij begrijpt dat jet binnen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zeker

Zal het dan toch zijn dat twee Lotharingers niet samen kunnen waar is :$:$

Is dat een bekende theorie dan? Had ik nog nooit van gehoord, zijn er (meer) voorbeelden van?

Ik dacht dat Lotharingers zo makkelijk waren, heb er nu 2 gehad, die allebei heel makkelijk te koppelen waren, maar met dezelfde voedster, dus misschien is zij gewoon makkelijk (en ze is geen Lotharinger!)

Dat van die keutels klinkt inderdaad als territorium afzetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ergens gelezen

Ben aan het zoeken geweest kan het niet meer vinden

Hen het toen ook met Domino over gehad voor ze Jet ging halen

Waar het op gebaseert is weet ik niet

Ga nog even zoeken

Is dat een bekende theorie dan? Had ik nog nooit van gehoord, zijn er (meer) voorbeelden van?

Ik dacht dat Lotharingers zo makkelijk waren, heb er nu 2 gehad, die allebei heel makkelijk te koppelen waren, maar met dezelfde voedster, dus misschien is zij gewoon makkelijk (en ze is geen Lotharinger!)

Dat van die keutels klinkt inderdaad als territorium afzetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben veel te bang als ik een stoffen rompertje aan doe, dat ze daar zo doorheen knaagt. Het is wel een konijntje met karakter :)

Ze moet nog maar even een paar dagen met de lampenkap doorbrengen. Ik heb geen trek om weer een zooi dierenartskosten te betalen omdat zij alles los heeft gepulkt.

Het viel me vanavond op dat Lennard bleef zitten toen ik hem aaide, normaal loopt ie altijd weg. Dat vond ik wel apart.

Hier staat wat info over het koppelen van Lotharingers: http://www.bunnybunch.nl/konijnenrassen-lotharinger-en-klein-lotharinger.html

Maar het kromme is gewoon dat het eerst wel gewoon heel goed ging. En inene barstte de bom. Maar goed, ik ben nog steeds bezig met uitzoeken hoe en wat. En vooral, Waarom...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .