Domino Geplaatst: 22 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2011 Jet komt bij Hannie vandaan in Dordrecht. Ik ga maar niks overhaasten. Eerst Jet weer beter. Ik heb haar hok net weer gedaan en ze heeft zichzelf weer even uitgebreid gewassen. Ze heeft wat last van plakpoep (ook zitten er goede keutels tussen) maar ik denk dat dat komt door de antibiotica. Ook krijgt ze veel groenten, normaal ook wel maar niet zoveel als nu. Maar dan krijgt ze in ieder geval wat vocht binnen, want ik zie haar niet echt drinken. Valt me wel op dat aan de onderkant van de, vooral grootste wond, een vochtophoping zit. Het is zacht als ik erop duw (doe ik uiteraard zachtjes). Ik weet niet of dat erg is, of dat het gewoon wat wondvocht is wat weer wegtrekt. Ik weet niet of het nu veel nut heeft om contact op te nemen met Hannie, wat kan zij er op dit moment aan doen? Naar mijn idee niet veel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cleo en Jackson Geplaatst: 22 oktober 2011 Delen Geplaatst: 22 oktober 2011 Oké en heb je een bakje water of flesje cleo wilde na de operatie tijdelijk alleen uit bakje drinken mssn helpt dat? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 22 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2011 Ze heeft een bakje en een flesje, speciaal gisteren nog een extra bakje opgehaald. Ik weet namelijk niet of het gaat met die kraag om. Maar als ie af is drinkt ze ook niet... eigenwijze dame is het...Ik heb Hannie net wel even een mail gestuurd met de situatie. Dan is ze in ieder geval op de hoogte. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jrjsieben Geplaatst: 22 oktober 2011 Delen Geplaatst: 22 oktober 2011 Ja dat is een goed ideeLastig verder Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 22 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2011 Ik had Lennard al gecheckt maar ik ben net even bij hem gaan zitten, hij is toch wel eenzaam nu... toen ontdekte ik toch een wondje vlakbij z'n kop/nek. Rare plek en ik had hem ook echt niet gezien toen ik hem onderzocht. Maar het is volgens mij al aan het genezen, ik hou hem wel in de gaten. Hij eet wel heel erg goed en komt ook naar buiten als ik buiten kom. Die dikke vacht verstopt alles, maar ik heb niet meer kunnen ontdekken nu. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aniek Geplaatst: 22 oktober 2011 Delen Geplaatst: 22 oktober 2011 Hou even die bult goed in de gaten als het volledig dicht gehecht is.. het kan namelijk ook bij konijnen heel snel een abces zijn. Daarom is het eigenlijk het mooiste bij een wond bij een konijn deze nooit volledig dicht te maken zodat het wond vuil eruit kan. Abcessen bij konijn zijn namelijk rotdingen..Is het geen optie om haar in een koelere ruimte/schuur te huisvesten voor haar herstel? Zodat ze in ieder geval straks weer naar buiten kan? Is voor haar vast ook fijner dat ze straks weer naar buiten kan. Soms moeten wij verplicht binnenkonijnen in de winter naar buiten doen, dat doen we stapsgewijs, steeds kouder zetten. Ik zou de ren scheiden met de andere door middel van plexiglas zodat je dat in ieder geval uitgesloten hebt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 22 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2011 Oke dan zal ik daar binnenkort plexiglas maken. Dan zal ik m'n vriend ook wel even lief aan kijken Ik hou haar wel de eerste tien dagen binnen, ze zit boven en dat is niet zo warm als de huiskamer. Ik kan haar daarna misschien met een verwarminkje in de schuur zetten en die langzaam steeds koeler zetten. Dan kan ze rustig wennen.Er zit nog wel een klein gaatje.. maar die zit bovenaan.... en waar zakt dat vocht heen naar beneden. Ik heb de dierenarts even gebeld die dienst heeft en die zei dat het vocht vaak door het lichaam wordt opgenomen. Ze krijgt ook antibiotica maar ik hou het in de gaten. Ik heb nog wat foto's gemaakt. De wonden zien er rustig uit naar mijn mening. Ik weet niet wat jullie vinden? Ik heb het net even voorzichtig een beetje schoongemaakt met afgekoeld gekookt water.De grootste wond met onderin dat vocht dusDe andere wond Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aniek Geplaatst: 22 oktober 2011 Delen Geplaatst: 22 oktober 2011 Helemaal goed bedacht ook met het naar buiten wennen Waarschijnlijk heeft ze na 10 dagen ook nog een redelijk dikke vacht.Wond ziet er rustig uit, lijkt zo in eerste oogopslag inderdaad wondvocht, hou het in de gaten inderdaad En doe haar een dikke knuffel! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 22 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2011 ja zal ik doen, ze zit nu even naast me op de bank. Ff knuffelen anders is het ook zo eenzaam boven. Ze is vrolijk om zich heen aan het kijken. Ze liet het schoonmaken ook goed toe. En de knuffel heeft ze ondertussen gehad Bedankt zegt ze denk ik Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Elvje Geplaatst: 22 oktober 2011 Delen Geplaatst: 22 oktober 2011 Dat zijn behoorlijke wonden, arme Jet!Wens haar veel beterschap van ons! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wabbit Geplaatst: 22 oktober 2011 Delen Geplaatst: 22 oktober 2011 Jet, beterschap van Doerakje en Wabbit Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 22 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2011 Dank je wel Iedereen trouwens voor de lieve reacties en adviezen! Doet me goed! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 23 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 Het gaat redelijk met Jet, ze had alleen vannacht een enorme plakkaat plakpoep neergelegd. Ik heb hem meteen weggehaald. Ze heeft ook wel gewone goede keutels, dus ik denk dat het puur van de antibiotica is dat ze af en toe zo'n bult plakpoep heeft.Ik heb het kapje weer even afgedaan zodat ze zich weer even lekker kon wassen, want soms probeert ze dat met het kapje op, en dan wordt het kapje wel mooi schoon maar zij verder niet. Is best een zielig gezicht vind ik. Maar als ze zich zo uitgebreid aan het wassen is, gaat ze ook aan de wonden zitten, en dat heb ik liever niet. Straks bijt ze een hechting door en kan ik weer naar de dierenarts. Er komt nog steeds wat wondvocht uit, en dat ziet er netjes uit, gewoon doorzichtig vocht. Ik zal het straks weer met afgekoeld gekookt water schoonmaken zodat de wonden mooi schoon blijven. Echt goed drinken doet ze niet vind ik, dus ik geef haar wel extra groenten, maar die verdraagt ze over het algemeen goed. Ze eet wel goed gelukkig, daar ligt het niet aan. 'T arme meisje... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fleurtje1985 Geplaatst: 23 oktober 2011 Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 Zo dom, had je foto's over het hoofd gezien.... maar afschuwelijk zeg! Poeh, dat is een fiks geweld geweest :(Als je haar groente geeft waar veel vocht in zit, dan hebben ze uiteraard ook minder dorst, dus kan best zijn dat ze daar haar vocht al heeft uitgehaald. Maar wat een ramp! Hoest met Lennard? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 23 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 Die ligt in z'n hok.... en komt er nauwelijks uit, alleen als ik buiten kom, komt ie kijken of ik wat voor m te eten heb. Ik denk dat ie haar toch wel erg mist. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fleurtje1985 Geplaatst: 23 oktober 2011 Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 Gos! Wel erg, maar met die hechtingen kunnen ze ook gewoonweg niet bij elkaar en al helemaal niet zonder koppeling En om nu nog een nijn te gaan halen........ Arme jongen!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 23 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 Nee ik heb er al 8, het gaat gewoon niet. 8 Is echt m'n max wat ik kan en wil hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Debbyke Geplaatst: 23 oktober 2011 Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 Domino als ik van jou was zou ik het kapje niet te vaak afdoen.Ik spreek uit ervaring Snuffel heeft bij haar eerste koppeling ruzie gehad met een hangoor 2 keer zo groot en 2 keer zo zwaar als zij...Hij had haar ook goed open getrokken, dus direct naar de DA en die heeft een wond op haar rug gehecht.Ik vroeg moet ze geen kap om zodat ze niet gaat knagen??Nee dat hoeft niet het zit midden op haar rug dus daar komt ze niet bij...WEL DUS! De volgende dag stond haar wond wagenwijd open en was opnieuw aan het bloeden...Ze heeft dus in de nacht haar hechtingen eruit gehaald en waarschijnlijk opgegeten!De DA had haar hechtingen speciaal kort gehouden zodat ze geen houvast zou hebben, maar dat is dus mislukt..Ik hoop dat Jet heel snel weer beter is!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 23 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 Thnx voor de tip, maar ik doe hem alleen af als ik erbij ben, als ik weg ga, gaat ie zeker weer om omdat ik het gewoonweg niet vertrouw. En ik vond het vrijdag duur genoeg En als ze bij de wond wil likken duw ik haar koppie zachtjes weg en dan kijkt ze me aan van hmm.... mag dat niet? En dan gaat ze aan een andere plek poetsen die wel mag Ik heb net Lennard er even bij gehad, hij heeft z'n geur aan haar oren gesmeerd en haar worteltjes opgegeten. Ik had haar alleen het loof gegeven omdat ze al last heeft van plakpoep op sommige momenten. Ik ben er uiteraard bijgebleven. En hij ging op een gegeven moment voor haar hokje liggen, ook toen ik haar weer in het hokje had gedaan. Ze krijgt eerdaags een grotere hoor, maar ik wist niet of het wijs was om haar in het begin niet al teveel loopruimte te geven om de wonden wat rust te geven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Debbyke Geplaatst: 23 oktober 2011 Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 Ik moet zeggen dat Lennard wel erg schuldig kijkt... Voor je het weet heeft ze er zo een hechting uitgetrokken gaat erg snel.Snap ook niet waarom ik geen kapje heb gekregen... Dan had Snuffel nu waarschijnlijk niet zo'n lelijke bult op haar rugje...Persoonlijk denk ik dat het wel goed is dat je haar niet een hele grote kooi hebt gegeven. Zo kan ze ook niets gek uithalen waardoor ze misschien zichzelf pijn doet...Over dat koppelen he, misschien is het nog haalbaar als je ze in de lente weer koppelt??Bij Snuffel wou ik het ook niet meer proberen maar ze heeft nu een mooi mannetje die ze lekker kan manipuleren Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 23 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 Ja hij kijkt inderdaad wel schuldig Ik zit erover te denken om haar tzt, te laten castreren en daarna te herkoppelen... poging wagen tot. Maarja... ik ben nog wel huiverig voor hem, in de zin van wat doet ie... dit is ook in no-time gebeurd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 23 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 M'n moeder is vanavond ook even langs geweest en heeft naar de wonden gekeken. Ook van Lennard maar dat is niks ernstigs. En die van Jet zien er prima uit. M'n moeder is verpleegkundige geweest en heeft wel ervaring met wondverzorging. Dus dit stelt me wel gerust. Het vocht onderin zag er ook rustig uit. Lijkt ook wel ietsje minder te worden. Het gaat dus naar omstandigheden wel goed met haar Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
desi Geplaatst: 23 oktober 2011 Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 Jeetje wat een wonden zeg!!Ik schrik er gewoon van wat zo'n groot konijn kan aanrichten..Heel veel sterkte gewenst voor de arme Jet, en ook een knuffel aan eenzame Lennard hoor, hij heeft het vast niet zo bedoeld.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
spirit1404 Geplaatst: 23 oktober 2011 Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 Sjonge wat een verhaal zeg! Het ziet er idd behoorlijk gewond uit, pfff. Ik kan mij voorstellen dat je de schrik te pakken hebt en het niet meer aandurft. Mja heel veel sterkte! Ik zou het ook even niet zo weten....rust is denk ik nu het allerbelangrijkste. En later zal je toch opnieuw moeten koppelen.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polomeisje Geplaatst: 23 oktober 2011 Delen Geplaatst: 23 oktober 2011 Sjonge, dat ziet er niet fraai uit, Lennard!Ik ben het met de meesten eens, ik zou Jet nu haar rust gunnen, haar later laten castreren, dat plexiglas ertussen zetten en dan nog eens rustig (laten) herkoppelen.Maar ja, dan zit Lennard wel alleen al die tijd... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten