Ga naar inhoud

Lennard en Jet hebben geknokt!

Domino
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

Even snel een berichtje, gisteravond hoorde ik een hoop kabaal, toen ik was gaan kijken in de tuin bleken Lennard en Jet ruzie te hebben gehad. Ze zaten allebei onder de viezigheid van de tegels dus hebben flink liggen rollebollen.

Jet heeft er een scheur in haar oor aan over gehouden. Ik heb het schoongemaakt en het stopte vrij snel met bloeden. Ik heb ze vannacht apart gezet en toen ik vanmorgen keek, zat Jet bij Lennard bij het hok waar hij in zat opgesloten.

Dus ik denk ik probeer het nog eventjes, maar dat is volgens mij ook weer misgegaan net of ik heb gisteren een wond gemist maar ik denk het niet. Ze heeft nu op haar kont ook een grote wond zitten. Er zijn stukken huid afgetrokken. Het bloed niet want er zit nog wel een laagje huid, maar er is ook een laag af. Ik heb ze weer apart gezet en moet nu helaas naar m'n werk. Ik zal m'n zusje vragen of ze straks met haar naar de dierenarts gaat om te kijken hoe ernstig het is. Ik heb het net wel even schoongemaakt en de meeste haren eromheen weggeknipt.

Jet eet nog wel maar is wel wat ontdaan van alles. Ik ben bang dat het probleem hem zit in het rijden van haar. Ik wilde haar ook laten castreren in het voorjaar, omdat ik bang ben dat het nu te koud is om haar een tijd binnen te moeten houden en daarna weer buiten. Maar dit gaat niet goed zo.... wat is wijsheid? Zucht.. het ging zo goed al die tijd :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 160
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat vervelend! Ik weet dat mijn ram en voedster ook niet zo lekker gingen door de hormonen van m'n voedster, ik heb haar laten helpen en na een geheel nieuwe koppeling, in ons geval zelfs extern, zitten ze nu weer heerlijk veel rustiger en veel gelukkiger samen.

Ik snap je overwegingen, ivm kou, k hoop dat anderen je kunnen helpen, mijn voedster heeft ongeveer 5-7 dagen nodig gehad bij te komen van de operatie, ook dat is natuurlijk per konijn verschillend. Succes met de keuze en k duim voor jet dat de wonden meevallen bij de da!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah wat vervelend zeg..

Kunnen ze toevallig via het gaas contact hebben met andere konijnen? Dat kan namelijk ook voor een miscommunicatie van frustratie geven.

Na een gevecht het beste is direct, op neutraal terrein zetten samen.. En niet meer samen op hun bekende plekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend zeg...

Castratie is zeer zeker goed voor de gezondheid,maar voor gedrag helpt het niet altijd.

Het kan maar het geeft geen zekerheid.

Dus zal eerst ook is voor Aniek's methode gaan...koppelen op helemaal neutraal terrein waar ze beide nog nooit geweest zijn.

Maar geef ze eerst beide maar even een beetje rust(je hebt ze nu toch al uit elkaar) zodat jet weer een beetje kalm is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze wit nu bij de dierenarts. Ik kon haar zelf heen brengen. De wond op ha

ar achterkant aegon ook vies te worden vond ik. Ze wilde wel eens op hem rijden, maar als hij dat niet wilde gaf ie wel eens een klein knauwtje en dan was het over. Maar ik denk dat ie nu echt boos is geworden. Ik wacht het nieuws van de dierenarts af en kijk dan wat ik ga doen. Ik ben bami dat als ze het weer probeert's dat ie dan weer uit z'n pan gaat. ik hou jullie op de hoogte. En sorry voor de spelfouten. Ik doe dit met m'n telefoon en dat wil soms niet zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is weer thuis.... met zowat 30 hechtingen in haar lijfje... arme Jet :( Ik heb Lennard maar gezegd dat ie z'n spaarpot maar leeg moet schudden.. ben een vermogen kwijt, zucht.... De dierenarts is een uur met haar bezig geweest.

Het ziet er wel weer netjes uit en hopelijk is het snel geheeld. Ze bleek 2 grote bijtwonden te hebben op haar kont en haar oor is ook gehecht. Het vel was wel helemaal weg, waar ik naar keek was het vlies wat nog over de spieren enzo heen zit.

Ik denk alleen dat ik ze niet meer ga koppelen, dit is bijna uit het niks gekomen lijkt het... of het komt toch door de hormonen, maar ik durf het eigenlijk niet meer aan, het is in no-time gebeurd en ik zit nu met een hoop trammelant..

Ik zal straks wel even wat foto's maken als jullie dat interessant vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bah 30 hechtingen dat is nogal wat...

Maar nog de vraag, zitten ze naast andere konijnen waar ze contact mee kunnen hebben/kunnen zien?

En bij neutraal terrein bedoel ik direct na het knokken, nu was het knokken.. uit elkaar en weer op hetzelfde terrein. Mocht iemand ooit zo'n situatie nog is hebben en wel weer proberen vlak erna bij elkaar weer, altijd op neutraal terrein doen. Ik heb dit een paar keer mee gemaakt, in dit geval niet zo erg, direct op neutraal terrein zetten, niet uit elkaar voor rust, maar gewoon vanaf de ruzieplek naar neutraal terrein en dat had vaak erg goed effect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat wilde ik best wel doen, maar ik zat met het punt dat ze nu dusdanig verwond is dat ze naar de dierenarts MOEST en ik moet haar binnen houden van de dierenarts. Minimaal tien dagen. Maar ik gok dat dat toch de hele winter gaat worden helaas. Er is een stuk van haar vacht weggeschoren en ik heb altijd begrepen dat als ze 2 weken warm zitten, dat dan de wintervacht weggaat.

En om eindelijk antwoord te geven op je vraag (sorry, beetje hectisch vandaag)

Ja ze zitten naast 2 andere konijnen, maar die exram maakte er in het begin meer problemen van dan zij twee. Lennard en Jet zaten nooit te klooien bij de anderen. Ik heb eigenlijk nooit problemen gezien. Het vorige koppel wat ernaast woonde hadden ook nooit problemen met de buren. En ze zitten toch al een paar maanden zo. Ik weet niet zo goed wat de bom heeft doen barsten. Lennard was vanavond als altijd, gewoon lief en errrrug geïnteresseerd in z'n eten.

Ik heb voor de zekerheid een kraagje gehaald voor Jet en die omgedaan. Ze vind het maar niks, maar ik ben als de dood dat ze aan de hechtingen gaat pulken en dat ze dan weer onder narcose moet. Ze eet in ieder geval wel alweer andijvie en wortels met loof. Gelukkig maar!

Er is 1 stukje waar het ietsje open is, maar ik vind nergens hechtingen ofzo en de rest zit allemaal nog netjes vast, dus ik twijfel of ze eraan heeft gezeten in de tijd dat ik op pad was voor het kraagje.

Er komt nog wel wat wondvocht uit, is dat niet erg? Moet ik dat schoonmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend! Ik hoop dat ze snel beter word, op zich is het een goed teken dat ze al weer wat eet. Wondvocht is niet erg, dat hoort bij de genezing. Zolang er maar geen pus uitkomt want dan is er een ontsteking.

Ik snap heel goed dat je nu huiverig bent geworden om ze weer bij elkaar te zetten, denk niet dat ik dat in zo'n situatie weer zou durven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het resultaat.... voor de mensen die er niet tegen kunnen... sorry

Jet in het hokje, binnenkort krijgt ze een grotere hoor ;)

Foto-KJI6ANBS.jpg

Van bovenaf

Foto-8TSH4TVU.jpg

De draadjes zijn expres lang gelaten zodat ze makkelijker te verwijderen zijn als ze eruit moeten over tien dagen.

Foto-KT4SR3LW.jpg

Ze loopt er wel mee

Foto-GB8A6ZPE.jpg

Zoals je ziet komt er wel wat vocht uit, ik weet niet of ik dat schoon moet houden of niet? Ze kan het zelf nu niet namelijk.

Foto-VWZYC6AU.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde ook zeker niet dat jijzelf nu weer op neutraal terrein moet gaan koppelen hoor :) Het is meer een algemene opmerking in als het nog niet zover is, maar er plots ruzie ontstaat.

Sluit het absoluut niet uit dat het niet komt door de buren.. Bijv. even ruiken, toch een hapje oid.. vriendje ernaast.. er kan zo agressie ontstaan. Ik zie het soms nog na hele lange tijd gebeuren dat ze heel pissig worden door contact aan de andere kant en daar miscommunicatie kan ontstaan.. maar het rijden is ook absoluut niet uit te sluiten (al heb ik daar nooit zo'n woedeuitbarsting van gezien). Ik zou het bijv. sneu vinden als het nog is gebeurd en dan bijv. als ze geholpen is.

Het ziet er absoluut niet lekker uit, sterkte met de dame.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vatte het ook niet verkeerd op hoor Aniek :) maar ik had nu helaas geen keuze dan ze uit elkaar te halen. Als het wel door de buren zou komen. Wat kan ik dan doen om dit in het vervolg te voorkomen? Ik kan nog een tweede laag gaas aanbrengen, dan kunnen ze elkaar wel zien en misschien ruiken, maar direct contact is er dan niet meer. Of ik kan plexiglas ertegenaan maken. Dan kunnen ze niet meer aan elkaar ruiken.

Ik merk nu wel aan Lennard dat ie alleen maar in z'n hok ligt. Ik weet niet of hij enig idee heeft van wat er is gebeurd. Normaal lagen ze samen veel buiten. Maar ik zie hem nu helemaal niet.

En jet heeft vannacht al haar groenten en voer opgegeten. Ik heb haar nog niet veel zien drinken helaas. Wel heeft ze keurig in het voerbakje geplast. Ik heb haar net weer de medicijnen gegeven en even het kapje afgedaan zodat ze zich kon wassen. Waar ze ook dankbaar gebruik van maakte. Alleen zat ze op een gegeven moment bij de hechtingen. Dus ik heb hem net maar weer om gedaan. Ben wel blij dat ik hem gisteren heb gehaald.

Maar wat ik nu met lennard moet weet ik niet. Ik weet niet wat hij nu denkt. Hij lijkt wel eenzaam nu. Komt het hok echt niet uit :(

wederom met m'n telefoon geschreven, dus soms wat rare zinnen, maar ik krijg dat op een of andere manier niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een verschrikkelijk verhaal :(

Ik weet echt niet welke keuze jij moet gaan maken, dat ligt aan wat je zelf wilt.

Ik zou iig kiezen voor een herkoppeling, en daarna een plekje zoeken voor de 2 zonder direct contact / geur / geluid van andere konijnen. Voor dat ik zou gaan koppelen zou ik Jet sowieso laten helpen, dat scheelt haar veel in hormonen.

Je gaat Lennard toch niet weg doen eh :$ :$ of lees ik jouw twijfels een beetje verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een verschrikkelijk verhaal :(

Ik weet echt niet welke keuze jij moet gaan maken, dat ligt aan wat je zelf wilt.

Ik zou iig kiezen voor een herkoppeling, en daarna een plekje zoeken voor de 2 zonder direct contact / geur / geluid van andere konijnen. Voor dat ik zou gaan koppelen zou ik Jet sowieso laten helpen, dat scheelt haar veel in hormonen.

Je gaat Lennard toch niet weg doen eh :$ :$ of lees ik jouw twijfels een beetje verkeerd?

Nou.... die twijfels heb ik inderdaad. Ik heb geen plek voor nog meer konijnen en het enige wat ie nu de hele dag doet.. is in z'n hok liggen. Daar wordt ie denk ik ook niet gelukkig van.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Of een herkoppeling gaat slagen als zij gecastreerd is... maar dat is over een paar maanden pas. Nu niet omdat ze al genoeg wonden heeft, en financieel is dit ook een klap geweest.

Het is niet dat ik van m afwil hoor, want ik vind hem geweldig. Maar ik wil niet dat ie ongelukkig wordt.. ik weet het gewoon niet......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je punt, ik zou even schakelen met dichtsbijzijnde opvang en vragen om koppelhulp of informatie.

Het is dat ik zelf al een man in huis heb... want ik vind hem echt geweldig, maar kan hem niet van je overnemen. Gaat Jet weer terug naar een andere man dan?

Ga niet overhaast beslissen, maar schakel even met wat 'deskundigen'. Ik begrijp dat je beide nijnen gelukkig wilt zien, want dat is tenminste je intentie geweest bij overname van Lennard. Kun je Lennard desnoods niet tijdelijk bij je binnen zetten voor wat extra aandacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan wel, maar ik heb er op het moment al 5 binnen zitten. 2 wonen permanent binnen en dan heb ik Lizzy en Smash nog, liz is oud en stram, en Smash is een chronisch snot konijn. Het gaat op zich goed met hem hoor, hij is er totaal niet ziek van, je hoort hem alleen rommelen. Maar die staan ook al binnen... en nu Jet ook al..

Moeilijk moeilijk moeilijk.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

:( Ik weet het ook niet.

Ik kan alleen nooit afscheid nemen van mijn nijnen :$ Ik had Ollie ook uit de opvang en wisten ook niet of de koppeling zou slagen. Ik heb nachten zitten huilen want ik zou hem niet willen en kunnen missen :$

Het is lastig maar overweeg alle opties en ook de geld-zaken. Schakel anders met Aniek of andere opvang. Vraag om hulp of iets dergelijks. Overweeg alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .