Ga naar inhoud

baby konijntjes


Plukk

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Misschien een rare vraag maar de kleintjes zijn nu 2 wkjes oud,het is warm weer,hebben ze dan niet meer vocht nodig??Of zorgt ook daar onze Snuf voor?

Met hoeveel weken eten ze korreltjes en drinken ze water?

Ze knabbelen al aan het hooi.

En wanneer mag je ze vasthouden zonder poepjes aan je handen te moeten smeren??

Is het normaal dat Snuf de voedster zoveel eten wil??Ze reageerd alsof ze tien dagen geleden eten heeft gehad en kropt alles op alsof morgen de oorlog uitbreekt!We staan versteld!Met hoeveel weekjes moeten de kleintjes ingeent worden???Wat een vragen he,maar ik maak me misschien onnodig zorgen??

Gr Marjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij heb Snuf gewoon heel veel trek omdat ze ook voor dr kleintjes mee moet eten! wat ik begrpen heb mag je niet meer voeding geven tijdens zwangerschap maar wel na de bevalling, omdat ze dan moet aansterken omdat ze melk moet geven aan de kleintjes... maar weet dit niet helemaal zeker hor!

en met de inentingen zou ik zeker nog wachten tot 10-12 weken... da zeggen trouwens vaak al wel met 8 weken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuf zal echt voor het vocht etc zorgen. Als ze uitgedroogd zijn zie je dit aan rimpeltjes op de buikjes.

Als ze uit het nest komen mag je er met je handen gewoon aanzitten. Korrels en water beginnen ze vaak tussen de 2 en 3 weken te eten en te drinken. En Snuf mag natuurlijk nu onbeperkt voer, want dat heeft ze hard nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuf zal echt voor het vocht etc zorgen. Als ze uitgedroogd zijn zie je dit aan rimpeltjes op de buikjes.

Als ze uit het nest komen mag je er met je handen gewoon aanzitten. Korrels en water beginnen ze vaak tussen de 2 en 3 weken te eten en te drinken. En Snuf mag natuurlijk nu onbeperkt voer, want dat heeft ze hard nodig.

Fijn dat ik nu weet wat ik moet doen!:thumbsup:Snuf werd verwend maar ik ga haar nu extra verwennen.En nu maak ik me ook geen zorgen meer over de kleintjes!:bunny4::hmmm:

Bedankt!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 mnd??Oke,ik ga ff voor mn andere konijnen een afspraak maken om alles goed na te laten kijken,zekere voor het onzekere!

Want ik heb net even de oortjes o.a gechekt en bij een zie ik korstjes!!!!!

Ik ga direct bellen!De kleintjes krabbelen veel is dat noormaal??Ze zien er super gezond uit hoor!Maar wil het graag weten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was wel schattig zeg,ze stonden bij de da rechtovereind tegen me aan...zo van help wat is dat voor enge man!Nu pluk is helemaal gezond!Nurdy zoals ze wel eens zeggen..zo gek als een konijn.Nou dat is deze lieverd dus,je blijft lachen.Maar deze heeft dus mijt!!!!!!!!Nog vroeg stadium maar even wegen en behandeling,en pluk ook gelijk voor de zekerheid laten behandelen.Vanmiddag om kwart over vier ga ik met Snuf en de 8 kleintjes!Ook ff nalaten kijken en behandelen!Nu maar hopen dat het helpt want het is zielig genoeg.da zei dat ik ook op mezelf qua jeuk moest letten omdat het voor mensen ook besmettelijk is,en dat even aanmoet geven bij de dok.Krijg een eenkeer overal jeuk bij het idee,echt weer menselijke reactie!HAHA.

We houden alles even goed in de gaten en anders het houten hok na een paar weken ook behandelen,want zei de da ze willen daar nog weleens graag in scheurtjes gaan zitten!Nu op na vanmiddag,eerste grote reis voor de kleintjes.

Je hebt dus gelijk Bunny ranch chanty!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens nog een vraag..................

De da zei dat ik de baarmoeder van Snuf beter kan laten verwijderen vanwege baarmoederkanker omdat dat op latere leeftijd bij voedsters veel voorkomt,dan dat ik pluk en nurdy laat castereren?????Toch wil ik ze laten castereren want dat gewip is echt niet leuk!

Ik zie ze liever spelen!Maar is dat zo wat snuf betreft??

Carlo en ik maakte al een grapje want vorig jaar is mijn baarmoeder verwijdert en ik heb daardoor een gecompliceerde bekkeninstabiliteit er aanover gehouden,als Snuf dat ook krijgt kunnen we samen naar fysio om elkaar op te beuren!Grapje.Maar doe je dat een voedster aan?????Of vinden jullie dit onzin wat de da zegt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .