Spring naar bijdragen
KoekjeErbij

Ons gezin wordt uitgebreid met 6...

Recommended Posts

ben benieuwd wat eruit komt :)

maar ff een vraagje. stel dat er 3 hanen uitkomen, kun je die dan houden?? of wat ga je dan doen?? ik heb geen verstand van kippen, maar dacht dat dat niet kan. is geen kritiek ofzo, ben gewoon nieuwsgierig :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dacht dat ze dat in openingspost had gezegd, dat ze het dan opnieuw probeerde ofzo iets.

Maar je kan ze ook ''ruilen'' en hennen in de plaats nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ben benieuwd wat eruit komt :)

maar ff een vraagje. stel dat er 3 hanen uitkomen, kun je die dan houden?? of wat ga je dan doen?? ik heb geen verstand van kippen, maar dacht dat dat niet kan. is geen kritiek ofzo, ben gewoon nieuwsgierig :yes:

Je kan rustig meerdere hanen bij elkaar houden. Het hangt dan alleen af hoeveel hennen er bij lopen.

Hier lopen in de grootste ren momenteel 10 hanen bij elkaar zonder problemen, daar lopen dan wel 28 hennen bij en een hoop ruimte om elkaar te ontlopen.

Dat is eigenlijk het belangrijkste, genoeg hennen en de ruimte om elkaar te ontlopen.

Ruilen tegen hennen zullen niet veel fokkers doen (althans als de dieren bij een fokker vandaan komen). De reden waarom is het bovengenoemde. Ik zet met 10 hanen aan de max hier, zou ik daar een haan extra bij zetten kan dat wel eens het evenwicht veranderen. Daarnaast als er een haan bij wordt gezet is dat altijd een jonge haan, jonge haantjes worden hier zo vroeg mogelijk bij een volwassen haan gezet, zo hebben ze het respect en de opvoeding van de haan.

2 volwassen hanen bij elkaar zetten is knokken. Het kan wel, maar ga alvast als scheidsrechter dan klaar staan. En als die haan geen manieren heeft geleerd blijft het knokken tot de dood.

Dat is het voordeel van jonge hanen met een volwassen haan laten opgroeien, die houdt ze in het gareel en leert ze zeer duidelijk hoe de hirarchie in elkaar zit.

Overigens kan je er van uit gaan dat de persoon die hanen terugneemt ze vaak zal slachten en echt niet zal wachten tot iemand langs komt die een haantje zoekt, vaak hebben ze dan nog wel genoeg andere hanen lopen die ze dan meegeven

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .