Spring naar bijdragen
KoekjeErbij

Ons gezin wordt uitgebreid met 6...

Recommended Posts

KUIKENS

Vandaag ben ik na 2 weken afwachten (Tot vader alle benodigde spullen in geslagen had) 6 broedeieren gaan halen bij een Zijdehoender fokker. Ze zijn zo ontzettend leuk...met hun afro-tjes. :he: De reden waarom ik kuikens wil uitbroeden is omdat ik ze dan zoiezo groot kan zien worden, wat ik altijd al eens wilde, en omdat ik ze goed handtam wil maken. Ze komen in de tuin (hok met ren) als ze groter zijn. Omdat het dan winter wordt, blijven ze nog een tijdje binnen... Ik heb namelijk een gigantische kamer. De zolder die is precies dezelfde maat als de woonkamer, zelfs bijna iets groter. Ik heb dus veel ruimte over waar niets staat(behalve rommel als ik geen zin hem opteruimen). Ze liggen nu in een zelfgebouwd nestje in de oude konijnenbinnen kooi onder de warmte lamp. De fokker heeft alles haarfijn uitgelegd hoe en wat en heb ook al veel gelezen op het internet. Ze heeft me eieren gegeven van allemaal verschillende hennen zodat ze niet allemaal familie zijn en ook zodat ze niet allemaal bijvoorbeeld wit of zwart zijn maar dus gewoon een mixje. Ze blijven als ze uitkomen een weekje in de kooi zodat ze goed op kracht kunnen komen, dan gaan ze in een rennetje op mijn kamer. Ik had een plaat vinyl nog over 3x3 dus daar kunnen ze op. :)

Ik kan niet wachten tot het over 21 dagen is...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf kuikens uitbroeden is misschien leuk, maar hou je er ook rekening mee dat het misschien wel eens 6 hanen kunnen worden als het er uberhaupt 6 uit het ei komen.

Dan moet je er ook nog rekening mee houden dat er misschien wel 1 kuiken uit het ei komt, ga je dan nog een kuiken ergens erbij halen?

1 kuiken alleen die niet met andere kuikens opgroeit vermenselijkt te veel en wordt niet door andere kippen geaccepteerd.

3 weken al in de ren is ook nog erg jong, dan hebben ze nog volop warmte van de warmteplaat of lamp nodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk dat je kuikens krijgt!:):)

Ik wil even reageren op Mireille, één kuiken vermenselijkt echt niet teveel hoor...

Mijn haantje Pipi, helemaal alleen vanaf uur één bij ons binnen geweest...

Hij heeft zes maanden bij ons gewoond tot we hem naar de kinderboerderij brachten omdat hij daar veeel meer ruimte zou krijgen en vrienden en vriendinnen! Niets aan de hand, hij werd gewoon geaccepteerd terwijl het beest zijn eerste minuten heeft doorgebracht onder een postduif:lol:

RIP Pipi, hij heeft een hartaanval gehad toen een vos huis hield.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vindt een forum zo leuk, maar ik vindt het jammer dat mensen gelijk aannemen dat je nergens over nadenkt, dat je zomaar iets begint zonder je eerst in te lezen... Ik heb ze geschouwd en ze zijn alle 6 bevrucht. Ze gaan met 3 weken in een rennetje, (zodat ze plaats hebben om rond te lopen) IN MIJN KAMER, waar de warmtelamp gewoon boven hangt... Het is dus gewoon lekker warm. Als het 6 hanen zijn, (dat zou wel héél frappant zijn) zal ik ze natuurlijk moeten verkopen en dan opnieuw proberen. ;) Als er maar 1 uitkomt, dan zal ik natuurlijk ergens een ander kuikentje kopen, ik laat hem/haar niet alleen zitten, dat vindt ik zielig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vindt een forum zo leuk, maar ik vindt het jammer dat mensen gelijk aannemen dat je nergens over nadenkt, dat je zomaar iets begint zonder je eerst in te lezen....

+ 1 ;)

Superleuk dat je eieren hebt gehaald, ik ben erg benieuwd!! Als ik ooit groot genoeg woon dan zou ik ook wel wat leuke kipjes ofzo in de tuin willen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wel jammer van het seizoen. Was leuker als het lente was, konden ze lekker naar buiten:)

Op de hoogte houden??:)

Ja ja, natuurlijk... Ze zitten nu nog in het ei, dus veel spannends is er nog niet aan de hand. Maar als ik erbij ben als ze uitkomen dan ga ik natuurlijk foto's en filmpjes maken en deze natuurlijk delen met jullie. Het is inderdaad jammer van het seizoen, maar het was nu of nooit voor dat mijn ouders zich weer bedenken, hahahah! Als ze er eenmaal zijn vinden ze het zelf ook prachtig maar voor het zo ver is twijfelen ze altijd zo... Pfff, volwassenen :P.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
+ 1 ;)

Superleuk dat je eieren hebt gehaald, ik ben erg benieuwd!! Als ik ooit groot genoeg woon dan zou ik ook wel wat leuke kipjes ofzo in de tuin willen :)

Inderdaad. :he: Ik ben ook zoooo benieuwd, vooral omdat het allemaal verschillende zijn ( niet dezelfde ouders ) dus de kleuren zullen natuurlijk allemaal verschillen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat grappig dat je ze zelf gaat uitbroeden! Leuk hoor!

Alleen heb ik ook 1 puntje (sorry ;) het is ook geen kritiek maar ik zou het zonde vinden als het misgaat ) ik kan het niet in je tekst terugvinden. Maar m'n zusje heeft ook eens eieren uitgebroed met een broedmachine. Maar ik begreep dat je de luchtvochtigheid heel goed in de gaten moet houden. Anders kan de schaal te droog worden en kunnen ze er niet uitkomen. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe een kip dat zelf voor elkaar krijgt, maar zij moest er steeds een bakje water in zetten.

Misschien heb je dat wel allemaal geregeld hoor, maar ik kon het niet vinden en zou het zonde vinden als het misgaat ;)

Veel succes en plezier ervan in ieder geval!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat grappig dat je ze zelf gaat uitbroeden! Leuk hoor!

Alleen heb ik ook 1 puntje (sorry ;) het is ook geen kritiek maar ik zou het zonde vinden als het misgaat ) ik kan het niet in je tekst terugvinden. Maar m'n zusje heeft ook eens eieren uitgebroed met een broedmachine. Maar ik begreep dat je de luchtvochtigheid heel goed in de gaten moet houden. Anders kan de schaal te droog worden en kunnen ze er niet uitkomen. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe een kip dat zelf voor elkaar krijgt, maar zij moest er steeds een bakje water in zetten.

Misschien heb je dat wel allemaal geregeld hoor, maar ik kon het niet vinden en zou het zonde vinden als het misgaat ;)

Veel succes en plezier ervan in ieder geval!

Dankje, ik vindt het totaal niet erg als je het op deze manier verwoord ;) Tis immers voor het welzijn van de kippekes. De fokker raadde me aan om ze af en toe te bestuiven met een plantenspuit. (warm water) Dus dit doe ik dan... :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

M'n zusje had ook een paar "mislukte" die niet waren uitgekomen. Toch na de tijd dat ze al uit hadden moeten komen open gemaakt.. maar dat is niet zo lekker hoor! Beetje rot enzo :P is niet zo'n goed idee dus....

Wel goed dat de fokker dat heeft doorgegeven met dat water, dan moet dat vast goedkomen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ze heeft 13 okt het bericht geplaats...tel daar 21 dagen bij op:P

Dan kom je uit op ......3 november:D

Inderdaad, JOEPENKOOS. ;) 21 dagen voelen opeens zo lang... :he: Maar het wordt feest als ze uitkomen :party: !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
En we kijken...

En we wachten...

En we kijken...

En we wachten...

En we draaien...

En we kijken...

En we wachten...

En we draaien... Nouuu-ouuu-houuuu...

Ik voel me net een kindje 1 dag voor kerst...alhoewel het in mijn geval 11 zijn. :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .