Spring naar bijdragen
babsske

last van de rui

Recommended Posts

lieve konijnen bezitters,

mijn vraag is of jullie tips hebben om je konijn te helpen met de rui.

mijn konijn was geheel klaar voor de winter met zijn vacht dit zonder problemen,echter door het rare weer van vorige week is het lieve beestje in de rui. nu is zijn winter vacht geheel los ziet het diertje er niet uit en vraagt het verharen zoveel energie dat hij zen hok al drie dagen niet uitkomt.

hij is niet ziek maar heeft gewoon weinig energie omdat het haar zoveel energie kost,

kan ik haar ergerns mee helpen om het makkelijker te maken??

want ze ziet er niet zo heel schattig uit(inverband met lossen plukken)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan je konijn kammen, daarnaast kun je hem verse ananassap geven wanneer je verstopping door rui vermoedt. Maar met kammen, vooropgesteld dat hij dit toelaat, help je hem het meest.

Verder zou ik nagaan of er niet iets anders aan de hand is dan de rui. Eet en drinkt hij goed? Hoe zien zijn keutels eruit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dank je wel!!

ja hij keutelt,eet en drinkt meer als voldoende.

hij is allen loom het vraagt gewoon te veel energie denk ik dan maar kammen probeer en laat hij goed toe maar dan ziet hij er nog zo zwakjes uit hij is wel schattig zo haah

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sommige konijnen hebben ook losse plukken dode vacht die je er zachtjes uit kan plukken. Die plukjes zijn meestal een beetje doffer en komen een beetje verder uit de vacht. Dit doet -als je het goed doet natuurlijk- geen pijn, maar sommige konijnen hebben dit gewoon niet graag. Verder zou ik ook niet TE veel borstelen, dat bevordert het ruien. Om de 2 dagen is meer dan genoeg als hij echt veel ruift.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .