Ga naar inhoud

Mijn zieke Vlaamse reus Rambo


ChloëC

Aanbevolen berichten

  • Reacties 582
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Meid, wat een toestand! Hoeveel ruimte je in huis hebt weet ik natuurlijk niet, maar zou het geen optie zijn om Houdini en Fluffy beide naar binnen te halen? Dan hebben ze elkaar als gezelschap en dat is voor een konijn altijd prettig. Bovendien kun je ze dan gemakkelijker in de gaten houden dan wanneer ze buiten zitten... Met een panelenrennetje zou je ze dan in huis nog wat bewegingsvrijheid kunnen geven, maar waarschijnlijk zullen ze niet zo heel erg beweeglijk zijn door hun ziekte.

Heel veel sterkte en beterschap voor je beestjes en voor jezelf! Het is een zware strijd die jullie moeten leveren, maar niet onmogelijk zoals je aan het verhaal van Joepie hebt kunnen zien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig moeilijk hoor, maar wat hierboven ook wordt gezegd, ik denk niet dat ze ook veel behoefte hebben aan ruimte. En ook denk ik ze samen naar binnen halen het beste is. Voor Fluffy ook fijn, je schrijft dat hij er misschien al niet meer helemaal bij is...maar ik weet zeker dat het voor hem wel beter is, als hij overlijdt dat hij samen bij Houdini is....tenminste dat denk ik. En ook voor Houdini, ze zijn dan in elkaars gezelschap Geef ze een rustig plekje, waar ze samen kunnen liggen....arme nijntjes en arme jij, je bent zo moedig!

Sterkte meis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja ik hou ze sowieso samen hoor, tot de dood hen scheidt!

Ben net terug van de DA om het voorschrift en de apotheker. Bactrim, metacam, fysiologische oplossing voor de neus, terrmaycine oogzalf + natuurlijke weerstandsverhogende druppeltjes die zowel propolis als echinacea als thijm bevatten! klonk niet slecht vond ik maar dat mocht ook wel voor die prijs:) alles samen voor weer een dikke €50 aan reddingsmiddelen vandaag maar dat maakt mij nu eens nikssss uit hoeveel het kost! Zei in het begin dat ik geen honderden euro's zou uitgeven aan mijn konijnen maar ondertussen zit ik er wel al aan. Als puntje bij paaltje komt kàn je niet anders dan alles uit de kast te halen vind ik nu.

Ik heb binnen in totaal nog redelijk wat ruimte in huis, het probleem is dat ik die ruimte niet mag gebruiken van mijn moeder en stiefvader. Ze vinden het onzin da ik ze nog probeer te redden. De enige plek waar ik ze kan/mag houden is in mijn slaapkamer, badkamertje of wc maar dit zijn geen ideale plaatsen natuurlijk... Het tuinhuisje mag ook maar dit is niet verwarmd en dat gaat ook niet, daar is geen elektriciteitsaansluiting of niks. Ben aan het overwegen om ze om mijn kamer te zetten en 's nachts in de badkamer, net zoals ik bij Rambo gedaan heb. ik heb wel maar 3,5 m x3,5 m ruimte met daarin een bed van 210cm x 170 cm dus zo heel groot is het niet...

Was ook aan het overwegen van ze los te laten hier op mijn kamer maar ik ben bang dat Fluffy niet zindelijk zal zijn! (Houdini beweegt amper) Dat zou ik niet zo fijn vinden want als ze onder mijn bed zouden plassen, ik kan niet overal aan om te poetsen daaronder...

De reden dat ze nu nog niet binnen zitten is dat ik ze niet uit hun vertrouwde omgeving wou rukken. Zeker nu het zo slecht gaat met Houdini dacht ik ze nog even met rust te laten... Ik ga nu weer even naar hen toe voor hen verse groentjes, gras en korreltjes te geven! (Ze krijgen nu ook een beetje voer dat ik aan mijn ratten geef, dat zijn van die gekleurde korrels. Niet echt gezond, weet ik, maar als ze al wat eten ben ik heel blij!)

Hopelijk is Houdini er nog steeds...

Dank aan iedereen voor de bemoedigende woorden

Link naar reactie
Delen op andere sites

de medicijnen klinken goed meis, geweldig dat je je zo inzet!

qua ruimte maakt het niet uit hoor, joep zit al 6 weken op een plekkie van 1,5 vierkante meter....hij mag er wel geregeld uit en nu komt hij er soms ook uit. Als hij lopen wil mag dat lekker in de woonkamer voor de rest loopt hij niet veel hoor. Ze zijn echt heeeeeel ziek van de myx dus ruimte is nu niet belangrijk, goede verzorging wel!

Vertel het verhaal van joep maar.....de myx is weg bij hem.....we hebben nog een lange weg te gaan hoor nog steeds is hij echt ziek maar we gaan de goede kant uit!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houdini is er nog steeds... sterke vent is het. Al ben ik zeker dat hij een van de dagen het laatste loodje zal leggen :(

Ze zitten dus nog steeds met 2 buiten, in hun met fleece afgemaakt hok. Het is er zeker meer dan 10 graden en door de dekentjes en hun binnenhokje kunnen ze zich voorlopig samen nog warm houden!

Morgen bereid ik alles voor om ze (of alleen fluffy indien Houdini opgeeft) naar binnen te halen.

Fluffy heeft nog steeds 1 volledig vrij oog & het ander ziet hij ook nog een beetje uit. Dit is een beetje gezwollen maar het andere totaal niet.

Ook zijn zijn hoofd, anus of oorbasis helemaal niet zo waterig gezwollen als Rambo of Houdini... Hopen dat dit zo blijft want ik trek mij erg op aan het feit dat hij andere symptomen heeft en daardoor misschien een verzwakte vorm heeft/sterker is!

Zijn neusje ben ik net gaan spoelen met fysiologische oplossing, wel niest hij niet daarna zoals de DA me zei!

Hij is nog erg levendig! Zijn oren staan bijna constant rechtop en hij vreet echt alles op wat ik hem toestop!

Wel is hij ook magerder geworden door de ziekte.

Die dure echineacea-thijm-propolis druppels vindt Fluffy echt Ge-wel-dig! Ik druppel ze op een paar hazelaar blaadjes uit de tuin, die zien écht geen daglicht!

Hopelijk geven ze nu ook nog het gewenste effect en helpen ze zijn weerstand een beetje sterker maken.

Het is zo triest om te zien dat er zo een vreselijk gapend verschil is in toestand van mijn 2 overgebleven konijnen... Toch kan ik niet blijven treuren om Houdini die het niet goed doet, ik doe nog elke dag zijn best voor hem en ondanks hij echt zwak is blijf ik hem verzorgen en medicatie geven + Fluffy verdient evengoed een kans om te vechten voor zijn leven met de verzorging die hij verdient! Die reden heeft mij trouwens ook doen beslissen dat ik ze niet mag laten inslapen alvorens elk zijn strijd gestreden heeft.

Ik kan me deze dagen nog sterk houden, ik kan ook niet anders.

Probeer de konijnen altijd met een glimlach te begroeten en vrolijk en lief tegen hen te praten zoals ik altijd deed voor ze ziek waren.

Ik denk dat het pas echt zal doordringen als ze er alle 3 plots niet meer zouden zijn... pfffffff dan pas zal ik mijn klop krijgen.

Waarschijnlijk is het heel stom van me, maar ik hoop echt ZO hard op 1 wondertje hier bij mij, net zoals Joep!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze nacht heeft lieve Houdini het opgegeven... nog niet zo lang geleden vermoed ik want hij was nog een beetje warm...

Pfffff het is ZO zwaar!! :( En zeker nu ik het nieuws van Joep heb vernomen dat die binnen een kwartiertje wordt ingeslapen, ik word er helemaal lucht van in mijn hoofd! Zo irreëel allemaal!! :(

Ik blijf doorgaan tot de allerlaatste snik, tot ik , net zoals het dappere baasje van Joep, zie dat het genoeg geweest is voor de laatste. Als ik hier sterk genoeg voor ben teminste...

Fluffy is nu nog mijn enige konijntje. Ik ben mijn kamer aan het inrichten dat hij hier kan verblijven. Hij moét er gewoon doorkomen!!

Voorlopig eet hij zelf, ik heb de indruk dat hij is bijgekomen de laatste dagen (ik voer hem dan ook ultra lekkere dingen denk ik aangezien hij ze verslindt als een leeuw :) ), drinken doet hij niet veel maar ik maak zijn brokjes en groenvoer wat nat zodat hij toch vocht binnenhaalt!

Daarnet was hij zijn broertje aan het zoeken in het hok, zo triest :( Hij mist hem ook, net zoals ik :(

Het is zo oneerlijk... En dan al die nieuwe gevallen hier op het forum voorspelt niet veel goeds...

Dus iedereen: bescherm je konijnen aub, ent ze in, hou ze weg van de muggen door er een net over hun hokje te hangen, ZEKER als ze buiten zitten!!

Slaap zacht mijn lieve Houdini,

je was de kleinste van de 3 maar de dapperste ook! Je kwam altijd zo lief snuffelen als ik naar jullie hok kwam, als eerste stond jij altijd klaar om gestreeld te worden! Alles kon ik met je doen, je vond het allemaal goed! ( zo lang je maar iets lekkers kreeg daarna :))

je hebt een zware, oneerlijke strijd gestreden net zoals je broertje en ik heb mijn uiterste best gedaan om jullie te redden en het zo comfortabel mogelijk te maken... Het heeft niet mogen zijn...

Geef Rambo een kusje van me xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn/waren alle 3 ongeveer 7 maand oud... Ik heb ze van april... véél te jong & te vroeg dus...

Fluffy zit hier net binnen bij me, ik heb hem van zijn hok buiten naar mijn kamer verhuisd. Hij zit vaak te niezen en 'hoesten' en heeft echt ademhalingsproblemen, zeker nu hij gestrest is van de verhuizing maar is nog levendig, steekt zijn oren nog bijna altijd rechtop, kan nog zien, eet, beweegt, is nieuwsgierig... Hij is er voorlopig nog een pak beter aan toe dan zijn 2 overleden broertjes waren... Al is hij de enige die van die myxomen heeft.. De andere 2 was geen bult op te zien... Nu alleen hopen en afwachten dat hij niet achteruitgaat... Zijn kansen zijn ZO vreselijk mini klein :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeeeel erg bedankt allemaal... jullie zijn zo lief... er zijn zoooo veel gevallen van myx en jullie blijven toch iedereen steunen!! x

Fluffy heeft zijn eerste nacht lekker warm binnen geslapen!

Mijn moeder of stiefvader zijn er niet van op de hoogte, ik hou mijn kamerdeur dicht. Ze begrijpen het toch niet!

Ik heb hem zojuist verzorgd maar ook Fluffy is hier geen voorstander van :) Gespartel, getrek en geduw is het! Nu heeft hij net lekker gegeten na zijn verzorging (drinken geef ik hem extra bij met een spuitje rechtstreeks in zijn mondje + over zijn korrels ook wat want ik heb niet de indruk dat hij veel drinkt) en ligt heeeeelemaal languit in zijn bakje te rusten. (Ik heb net gezien dat hij een paar eigen keuteltjes opeet)

Zijn neus spoel ik dus 2x daags met fysiologisch water zoals je bij baby's doet maar ik merk hier geen verbetering door voor hem, zijn neus zit nog steeds vrij vol & hij heeft het Zo moeilijk met ademen:(

Ik zal straks van hem een foto maken, zo kunnen jullie zien hoe hij er uit ziet.

Hij lijkt nu wel wat roder aan de ogen en oren omdat hij nu in de warmte zit denk ik..

Nu had ik nog een vraag aan jullie: ik heb gevoeld dat hij onderaan zijn buik, vlak na waar de ribben stoppen, aan de rechterkant (voor Fluffy rechts dus) een vrij grote harde structuur heeft zitten... Is dit zijn lever die gezwollen is? Is dit typisch voor myxomatose?

En wat richt dit virus inwendig eigenlijk precies aan, aan de organen? Ik zoek heel veel op maar net die vragen vind ik niet echt een antwoord op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .