Ga naar inhoud

Mijn zieke Vlaamse reus Rambo


ChloëC

Aanbevolen berichten

  • Reacties 582
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt allemaal :)

Na de euforie heb ik weer even een domper gekregen... Daarnet heb ik gevoeld dat Fluffy's oren weer wat warmer stonden dan anders en zijn oorranden zijn alweer wat verdikt... Heb meteen de DA gebeld en die zegt dat hij meteen weer aan de AB zal moeten :( waarschijnlijk een opflakkering na stress (van de castratie enzo wrs?) denkt ze!

Ik weet niet wat ik er van moet denken... Ze gaat morgen zelfs de AB naar hier brengen omdat ik niet thuis ben... Dus het zal dringend zijn :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja 't is nu niet dat hij plots weer dood dood ziek is ofzo hoor! ben net nog even gaan checken en 't was alweer wat minder... Hij eet en drinkt zeer goed, maakt mooie keutels, is heel vrolijk, echt in zijn nopjes... Buiten dan die detailtjes!

Maar ik neem geen risico's meer... morgen aan de AB. Heb meteen ook wilhelminapark weer gemaild voor second opinion!

Toch ben ik zo gek op mijn leuke paar konijnsels! echt een heerlijkheid om te zien die 2! Ze wassen elkaar helemaal schoon!:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons mooi koppeltje deed het erg goed vandaag :)

Alleen maakte ik me even zorgen want zelfs toen het in het hok regende bleven ze beiden rustig zitten dicht tegen elkaar terwijl hun vacht nat werd!

Hebben konijnen een besef dat ze ook kunnen schuilen in hun nachthok eigenlijk? :P

Fluffy's oorranden zijn nog steeds wat dikker... Zijn oren voelen niet meer warm aan maarja hij zit nu buiten dus ik denk dat dat wel normaal is dat ik het niet meer voel met deze temperaturen! Het gelige onder zijn neusje is er ook nog steeds maar niks lijkt erger te worden...

Heb net weer met de DA gebeld om de dosis nog eens te vragen (ab heb ik maar pas omdat die besteld moest worden) en die zei me dat ik onze grijze prinses ook best preventief Bactrim AB geef... Elk 2ml per dag, just in case...

Ze zei dat het geen kwaad kan... Ik hoop vooral dat ik me weer te veel zorgen maak om niks, ze zien er ZO gelukkig uit samen!! :)

De DA komt dit weekend waarschijnlijk even langs bij me thuis omdat mijn moeder een tentoonstelling doet, dan komt ze ineens kijken naar mijn diertjes zei ze!

Ook heeft zij de AB voor mij besteld bij de apotheker op haar naam zodat ik het belachelijke bedrag van 1 euro moest betalen ipv 18 ! Echt heeel lief van de da! :) Ze weet dat ik financieel voor mijn dieren er helemaal alleen voor sta en elke cent die ik verdien aan hen uitgeef!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een goede berichten :) Prettig dat de DA met je meedenkt over je financiën, maar ook zij zal inmiddels wel in de gaten hebben dat jij je voor meer dan 100% inzet voor je dieren. En dit soort meevallers heb je na de zware tijd die je hebt gehad absoluut verdiend! Geniet maar lekker van je prachtige koppel. Heeft je mooie meisje al een naam of ben je nog aan het denken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat super om dit nu te lezen zeg!!! Echt een mooie dame, en wat zijn ze leuk zo samen! Na zoveel ellende echt dik verdient! Nu echt jaren lang plezier van ze!!!!!

Maar dat komt vast goed, met een mooi nieuw hok erbij! Wat zijn daar de maten van!

Wij hebben ook een duur hok......en qua ruimte ideaal hoor, ook een ren voor erbij van hout dus daar kunnen ze ook heeeeel vaak in!!!

Veel geluk met ze! Heel fijn zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Bedankt!! ^^

Fluf en Tinus: Dankje hihi, ik zet me echt helemaal in voor mijn dieren. Iedereen verklaart me voor zot maar dat kan me niks schelen! De dame heeft idd nog steeds geen naam ! Ik ga vanavond beslissen!! Vind het zo moeilijk!!

Joepie: Dankjewell!! ^^ Wie weet is de ellende nog helemaal niet voorbij maar kom, we bekijken het positief, ze eten en drinken beiden enorm goed, zijn lief voor mij en elkaar, echt een genot om te zien! Ik zit uren per dag buiten bij ze, zelfs met dit hondenweer!

De maten van mijn hok weet ik niet meer juist.. De ren is 120 of 140 hoog, 93 breed en in totaal 230 lang denk ik... Niet overdreven voor 2 reuzen maar in de zomer komt er nog een mooi stukje aan! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft nog steeds geen naam!! Ooo schande schande! :$ Maar met die muis gisteren, ik was helemaal van slag en daar meer mee bezig...

Ik heb gedacht aan: Fiona, Missy, Marie(ke), Lady, Minnie, Sisi,.... Zal er vanavond met mijn vriend eens werk van maken he!

Ben daarnet hun kot gaan uitkuisen en Fluffy was boos dat hij er even uit moest! haha ^^ Ze doen het echt goed samen, hij is veel liever voor zijn dametje dan voor mij :( ^^

Zijn gele neus en dikke oorranden zijn er nog steeds... Maar hij lijkt er nog steeds geen last van te hebben en niks wordt erger!

De DA komt normaal morgen even naar me thuis om naar de konijnen in hun nieuw hok, de ratjes en nu ook het muisje te kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog namen bedacht;

Saartje,

Linde,

Femmy,

Roosje,

Gina,

Emily,

Puck(y)

Ankie,

Semke,

Pien,

Pleunie,

Yara,

Kiki,

Hannah,

Floortje,

Ona,

Wiske,

:love:

Vind ik allemaal leuke konijnennamen, hihi!

Echt zo geweldig dat het zo goed tussen die twee gaat!

Ik ga ook volgen hoe het met muizenmeis gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb joepie die naam toen gegeven omdat ik ik zo blij met hem was, een echt joepie gevoel!

Daarna kwam dizzy, die naam hebben mijn kinderen bedacht...

Toen hebben we even happy hier gehad omdat ik happy was dat we nu 2 fh bij elkaar hadden want alleen diz wilde ik echt niet. Dat werkte helaas niet goed en nu dus luki! Afgeleid van lucky......en dat hoop ik te hebben met dit super leuke stel!!!

Misschien ook zo een soort naam voor je meisje????

Of een mengeling van je andere 2 die het nniet gered hebben?!!!?!?!

Als eerbetoon?

Ik vind namen met een verhaaltje erachter vaak zo leuk!

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt aan iedereen voor de suggesties!!

Ik heb ze werkelijk allemaal overwogen maar bij geen enkele heb ik voorlopig zo dat 'JAH!' gevoel... iets wat ik toch altijd al heb gehad bij het kiezen van een naam voor al mijn diertjes!

Ze heeft dus nog steeds geen naam... Ik ben al 3 avonden over niks anders aan het praten met mijn vriend!! 'Mieke/Marieke' is het nu als ik hen begroet! Maar hier komt zo snel mogelijk verandering in!

Ze krijgen nu ook geen AB meer, de 5 dagen zijn al om! Fluffy's oren zijn weer koud maar wel nog wat verdikte oorranden... Ook dat gele lijkt te blijven... Misschien is dit iets wat nooit meer zal weggaan? Ik weet het niet!

Onze nieuwe dame is echt een HEERLIJKHEID!

Ik dacht eerst dat ze misschien ziek was ofzo omdat ze echt heel rustig is, vaak neerligt enzoverder maar blijkbaar is haar karakter gewoon zo?!

Fluffy is dan zo'n ondernemend ondeugend spring konijn die altijd druk in de weer is met in en uit het nachthok te springen en rond te crossen en zij echt hééééél lief, braaf, rustig, beetje ijdel bijna! Ze probeert zich ook niet uit te graven (in tegenstelling tot graafwerker Fluffy...) , echt Relax!

Wat ik wel een beetje vreemd vind is elke keer als ik het nachthok open doe om hen eten/drinken te geven, dan springt Fluf er in en hangt helemaal uit het deurgat naar mij toe, begint meestal aan mijn jas/kleren/haar/broek te bijten en te trekken! Ik weet niet goed wat hij wilt zeggen?

Ook kan hij soms aan mijn handen beginnen krabben/ graven! Vindt hij me niet meer leuk?? :(

Ze zijn zo ontzettend ZALIG om samen te zien :love:, echt een van de mooiste dingen die er zijn vind ik. Had nooit gedacht dat ik zo verliefd zou zijn op 2 konijnen! :love: Jullie hebben trouwens nog steeds een foto tegoed van mijn koppel als ze in hun ren buiten lopen/liggen/hangen bedenk ik me net! Het is deze dagen al ietsie droger dus ik zal me een van de dagen eens buiten wagen met mijn camera voor een kerstfoto voor jullie! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .