Spring naar bijdragen
Lilabella

Vogel Gered!

Recommended Posts

We hebben een vogel gered! Jonna en Birke zaten te blaffen in de bijkeuken, ik ging kijken, zat er een vogel acter de wasmachine! We wouden haar vrijlaten maar ze kon niet meer vliegen! We hebben gekeken of het een mannetje of een vrouwtje was, het was een vrouwtje, Belle, zo hebben we haar genoemd.

Nu verblijft ze bij ons tot ze weer beter is, we gaan ook nog met Belle naar de dierenarts, als we haar niet kunnen houden, vinden we dat super jammer!

Hier een foto van Belle

572522074_5_ZR0x.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet om rot te doen, maar ik zou de dierenambulance bellen, die brengen haar naar de vogelopvang en laten haar dan vrij.

Dit is namelijk heeeel erg stressvol voor het diertje...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh en trouwens, het is gewoon een jonge merel die leert vliegen, lekker loslaten dus, ze vliegt vanzal wel een keertje weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

volgens mij is dit geen musje.. en lag dat 'stukje' vleugel ernaast ofso? een Veer is niet erg als dat eraf is hoor.. ik zou hem op een plekje in de tuin zetten waar geen katten/roofvogels komen en hij elk moment weg kan vliegen.. Wel het rustigst zo voor haar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vindt het een goede daad dat je het vogeltje hebt gevangen, ik zal hem eerst wat laten aansterken & naar DA gaan [wat je al doet.] & Als het super met het vogeltje gaat loslaten in de natuur! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik vindt het een goede daad dat je het vogeltje hebt gevangen, ik zal hem eerst wat laten aansterken & naar DA gaan [wat je al doet.] & Als het super met het vogeltje gaat loslaten in de natuur! :)

als ie weer beter is, laat ik hem vrij in de natuur!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat geef je het vogeltje te eten?

Ook ik denk dat het een merel is. Dan houd die van wormen, die kan je in de tuin vangen voor het diertje.

Ik heb een merel grootgebracht, had helemaal nog geen veertjes was dus jonger als deze vogel.

Die is bijna 2 jaar bij mij gebleven, altijd los, mee in de auto naar mijn werk en ook weer mee naar huis en altijd los geweest.

At twee doosjes pieren per dag leeg, ging ze zelf mee halen in de dierenwinkel. Ze was duurder dan mijn andere dieren met eten.

Telkens was ze wat langer van huis tot ze op een dag niet meer terug kwam.

Ik denk dat ze een mannetje gevonden heeft, ten minste dat hoop ik.

Zet het diertje aub niet in een kooitje en als je er geen tijd voor hebt breng het naar een vogelopvang.

Dan kan het weer de natuur in want daar horen ze thuis.

Lief van je dat je het diertje opvangt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag is de vogel een andere merel tegengekomen, Fleur, noemen we hem of haar, deze gaan we niet verzorgen, maar ze mag natuurlijk wel altijd bij ons komen, Belle, ons verzorgvogeltje, heeft al lekkere wormen gehad, ze is zo lief! Ze loopt gewoon vrij in de tuin, we hebben immers honden, soms mag ze naar binnen, ik hang wel eens een pindasliert (hoe noem je dat ookalweer) in de tuin, jammer genoeg kan ze er niet bij, ze blijft bij me totdat ze weer beter is, we houden echt van haar!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat sneu, zodra ze beter is en weer goed kan vliegen zou ik haar ergens in een boom zetten. Vooral niet te veel verzorgen, dan kunnen ze shock krijgen! Een buurmeisje van mij had ooit twee kerngezonde koolmeesjonkies mee naar huis genomen, ze vond ze 'leuk' en een dag later waren ze doodgeknuffeld...Ook geen eten gehad...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@LilaBella,

Je vogeltje is duidelijk een merel.

Een vrouwtjes merel is bruin met lichte snavel.

Een mannetje is zwart met een duidelijk gele snavel.

Musjes zijn de helft kleiner en hebben een heel andere tekening op hun lichaam.

Zover ik weet eten merels ook geen "pinda slierten" dat is meer iets voor kauwen, Vlaamse gaaien, koolmeesjes enz.

Dit is als informatie bedoeld en niet als commentaar ;)

Ik heb toen ik 14 was een aangereden bosduif gered, die heb ik ook enkele weken verzorgd.

Je kan een gewonde vogel helpen met bij te voeren MAAR als het de bedoeling is dat die weer de natuur in gaat kan je het contact met mensen na een tijd beter vermijden..

Geef haar een veilig plekje zodat ze veilig is voor katten en andere vogels.

Er zijn namelijk vogels (zoals de Vlaamse Gaai) die een gewonde vogel wel eens durven aan te vallen.

Van Vlaamse Gaaien weet ik wel dat ze koolmeesjes eten dus ik ben erg blij dat dit een merel is ;)

Als je wat over je vogeltje wil weten kan je altijd ff een PBtje sturen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .