Spring naar bijdragen
Clauuxx91

klitten bij de kont, wat te doen?

Recommended Posts

Hoi,

Muffin verhaard altijd heel erg bij z'n kont, het hele jaar door. Ik maak bijna elke dag het hok schoon omdat hij heel veel keutelt. Ik borstel, was, knip en scheer hem regelmatig. Volgens de dierenarts is hij goed op gewicht maar hij mag niet zwaarder worden en ze zei dat hij zich niet goed wast van onder.

Muffin is trouwens 3 kg en een duitse hangoor. Nu vroeg ik mij af of ik de klitten moet laten verwijderen door een professioneel omdat de klitten best dicht op de huid zit en de binnen kant van zijn achter poot is kaal. Ik wil gewoon dat het even goed word gedaan en wil graag wat tips.

Weet iemand waar je dat het beste kan laten doen in de buurt van haarlem? Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verkomen? Wie heeft dit nog meer of hoord dit bij het ras?

Alvast bedankt

(heb geen foto ervan)

bewerkt door Clauuxx91

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan je maar een heel klein beetje helpen hier eigenlijk, wellicht heeft het geen toegevoegde waarde voor je maar ik zet de tip toch even neer.

Pooke heeft hier ook vaak last van, de DA vertelde mij dat ik hem zelf kan helpen door de klitten heel voorzichtig uit elkaar te "trekken", ik moet hem dan even op zijn billen neerzetten. Pooke is overigens een rasloos konijn.

Onze twee Duitse hangoren hebben er allebei geen last van, dus het zal naar mijn idee niet bij het ras horen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Max (ook een DH)heeft dit ook. Dit omdat hij zichzelf natplaste/in zijn plas bleef zitten. Laatst had hij ook een flinke viltplak onder zijn kin zitten doordat hij helemaal nat werd door de waterbak (hij heeft nu dus ook weer een fles)

Ik haal de klitten weg met kammen. Dit is neit leuk, maar meot toch even gebeuren. Laat ik het zitten wordt het steeds erger en als ik de klitten weg heb gehaald zie je duidelijk dat de huid toch wat geirriteerd en schilferig is.

Mijn tip: zorg dat die vacht droog blijft! Was hem dus niet. hierdoor gaat het juist klitten.

wordt hij nat door urine of nattigheid in het hok, knip dan zijn vacht wat korter, dit doe ik bij max ook. op een of andere maneir werkt scheren niet bij max.

Ik heb 1 keer de DA de knopen bij max laten verwijderen omdat hij ook heel erg stonk door de vieze vacht. uiteindelijk hebben ze daar ook allen knopen er gewoon uitgekamt/getrokken waardoor ik een geplukt konijn terug kreeg terwijl ik had gevraagd om te scheren. uiteindelijk hebben ze hem nog wel geschoren: het zitvlak en zijn buik...... hadden we dus ent niks aan.... het heeft me veel geld gekost en kon het alsnog zelf afmaken. ik doe het voortaan dus wel gewoon zelf.

Kammen doe ik normaal gesproken met een honden rui-kam. zitten de knopen dicht op de huid of kun je er lastiger bij, pak ik een konijnen rui-kammetje. Verder haal ik regelmatig de furminator door zijn vacht. Dit werkt echt super!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .