Ga naar inhoud

Dierenarts die nog entdagen heeft

Domino
 Delen

Aanbevolen berichten

Weet iemand een dierenarts in de buurt van Velsen (Noord Holland) die nog entdagen heeft binnenkort? Lennard is nog niet geënt en ik lees zoveel over uitbraken! Of is het wijzer om ze allemaal nog te laten enten? Dan kan ik namelijk wel 1 potje gebruiken. Als ik er 1 wil laten doen moet ik ook 1 potje betalen en dat is niet goedkoop!!

Ik heb pas al rondgebeld maar ze hadden precies entdagen dat ik op vakantie was.. dus dat ging niet lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh onhandig...

Maar ik heb het ook wel benauwd, Domino, met die heersende myx.... Je hebt er niets aan, ik woon in de kop van Overijssel, maar hier moeten ze nog komen. Ik zit dus zenuwachtig af te tellen en ik zie wel 100 keer rode oogranden, die geen rode oogranden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet DAP in de IJmond (Cederstraat IJmuiden) het niet meer?

Ze hebben in het voorjaar wel ent dagen gehad en als het nodig is, doen ze het in het najaar nog een keer.

Wanneer er een uitbraak is én dat gemeld wordt bij de DA, dan krijg ik automatisch bericht.

Je kan ze eens bellen. Ik heb goede ervaringen met deze DA :D

Ze doen tijdens het enten trouwens ook gelijk een algehele check-up. Nageltjes, vacht, baarmoeder bij voedsters, tandjes... ze kijken het allemaal na.

Qua kosten weet ik niet meer wat we kwijt waren. Volgens mij was het 18 euro per konijn op de speciale ent dagen.

Hoe het normaal met de prijzen zit, weet ik niet. Maar volgens mij moet je dan wel rekenen op een eurootje of 30 per konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch maar besloten dat ik ze allemaal laat enten. Ik vertrouw het gewoon niet, ik kom door heel het land heen met m'n werk en je weet maar nooit of je het meeneemt ofzo. De kans niet is niet supergroot, maar ik ga het ook niet op me afroepen.

Komende week worden ze allemaal geënt :) in ieder geval super bedankt voor jullie adviezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tjee, dat zijn betere prijzen die ik hier lees..... ik betaal 25,00 per konijn (en dat zonder controle) ik betaal dan wel geen consult maar ben ook met 10 min weer buiten.

op zijn 'entdagen'/ maand (hele maand oktober en April) rekent hij 17,50 per konijn, en ik moet weer met 4 nijnen........

ga toch maar ff googelen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

tjee, dat zijn betere prijzen die ik hier lees..... ik betaal 25,00 per konijn (en dat zonder controle) ik betaal dan wel geen consult maar ben ook met 10 min weer buiten.

op zijn 'entdagen'/ maand (hele maand oktober en April) rekent hij 17,50 per konijn, en ik moet weer met 4 nijnen........

ga toch maar ff googelen....

Dat hebben wij ook, hoor. Op entdagen zijn we ook nog iets van 18 euro per konijn kwijt.

Terwijl je in andere delen van het land vaak zó veel minder betaald.

Wij waren een tijdje geleden in Overijssel en daar werden de konijnen voor 3 euro geënt. Wij zeiden wat het bij ons in Noord Holland koste en die man zei gelijk: "ik moet in de Randstad gaan werken, hoor ik!"

Maar ik snap het echt niet: het is toch overal hetzelfde spul?

Waarom is er dan zoveel prijsverschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de randstad is de huur van een praktijk veel duurder dan elders. Naast mijn dierenarts hier in de straat staat een winkelpand leeg even groot als de praktijk of zelfs iets kleiner. De huur is 1720 euro per maand. Zonder energierekening, reinigingsheffing en dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze DA heeft entdagen in maart en september (een woensdag en zaterdag) en aanvullend elke laatste dinsdag van de maand tussen 18:00 en 18:10. Echt ideaal is dat. Zijn dan ook afgelopen week geweest omdat de echte entdag tijdens onze vakantie was.

Ons waren deze extra dagen eerst ook moet bekend dus wellicht dat die van jou dat ook wel heeft? Normale entdag is bij ons 10,50 en op deze extra dagen 13,50 per konijn.

O, en ik zit dus ook in de Randstad ;).

aangepast door Nella
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook. Voor vier konijnen waren we iets van 80 euro kwijt geloof ik. Ik denk dat je ook meebetaald aan de praktijk, de mensen in dienst, enz. Hoe groter de praktijk, hoe duurder. DENK ik.

aan het meebetalen van de praktijk van mijn dierenarts ligt het niet....het is klein (in een aawnbouw/ schuur van zijn huis) heel compact maar wel schoon ed. maar zeker geen stylisch gebeuren oid ;)

maar de randstad is echt wel veel duurder dan elders heb ik met google wel gezien......NEPZOOI voor toch dat zelfde prikkie ! nou ja het is omdat ik ERG gek ben op mijn beessies....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm, ik woon ook in Overijssel, maar mijn dierenarts vraagt ook 17 euro per konijn. Een andere dierenarts, (kleine praktijk, eenmans geloof ik) vraagt 16 euro. Dan betaal ik liever een euro meer voor de konijnkundige ;)

Ik ga maandag maar eens bellen, want op de website staat nog altijd geen datum *grom* Ze zouden in oktober zijn en mogelijk ook de eerste woensdag van de maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou even rondbellen,

ik heb 80 euro betaald voor 9 konijnen en enting voor myx en vhs samen

inclusief een kleine controle van de nijnen

Ik hoef volgende keer niet te wachten op een entdag (nu ook niet gedaan)

want er gaan precies 9 konijnen uit een potje dus ik heb meteen het potje leeg!

Rondbellen heeft zeker zin qua prijs, bij mijn eigen da zou ik op de entdag voor 9 konijnen 150 euro kwijt zijn alleen voor myx...

dus ik ga voor de entingen naar een andere da toe omdat ik die prijs belachelijk vindt! nu ben ik voor 80 euro klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duiven zit dierenarts "'t Holland". Daar zijn iedere eerste woensdag van de maand konijnenspreekuren. Ideaal, je krijgt een uitnodiging thuis dat de konijnen aan de buurt zijn dus daarin kan je je niet vergissen. Voor 7,50 euro per konijn worden de nagels geknipt, tanden gecontroleerd en de vaccinaties gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zondag?? dat is wel een aparte dag maar zou in het vervolg wel goed uitkomen. Ik zit met m'n werk en dat ik niet zo makkelijk even eerder naar huis kan. Dan moet ik er speciaal vrij voor vragen, dat kan wel maar kost me weer m'n vrije dagen en die bewaar ik altijd liever voor noodgevallen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .