Spring naar bijdragen
Nijnie07

Hallo!!

Recommended Posts

Ook ik zal me even voorstellen! Nijnie, 24 jaar, en gek op dieren! Na m,n katten, ratten (helaas overleden), hamster en vissen komen er nu ook 2 konijntjes bij!

Gister zijn we bij de fokker geweest en was gelijk verliefd op het stel! 2 mooie mannen die nog naamloos zijn. Ben er druk over aan het nadenken, maar wat is dat moeilijk!

Het zijn 2 kleurdwergen met de kleur chinchilla. Ze zijn nu 2,5 maanden oud en ik kan ze ivm met het verbouwen van m,n huis over 2 weken ophalen!

Ik heb me aangemeld om toch de nodige informatie te krijgen en eventuele vragen te kunnen stellen.

Ik ga even rondneuzen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom:D

Super leuk dat je 2 konijntjes gaat halen...konijnen horen nu lekker samen tezijn:)

Maar wist je dat 2 mannen geen goeie combinatie is en dit behoorlijk fout kan gaan in de puberteit.

Voedster en ex-ram is de beste combinatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb veel verschillende dingen gehoord/gelezen en ervaringen gehoord.. Het verschilt heel erg allemaal.. Maar mocht het fout gaan dan komt er een 2e hok bij en kan ik evengoed voor maatjes gaan kijken. Maar ik ben positief ingesteld ;) maar thnx voor de tip!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

chinchilla kleurdwergen zijn zo mooi!! :love: die wilde ik eigenlijk ook maar kon er in de buurt geen vinden, nu heb ik 2 hele leuke anderen kleurdwergen erbij :) kun je ze straks wel uit elkaar houden??

Maar als je toch twee rammen gaat proberen, is het het beste dat ze veel ruimte hebben. toen Puk en Bindi (voedsters) te jong waren om te koppelen zaten ze in zo'n standaard binnenkooi, daar gingen ze in vechten. ik had ze dus maar appart gedaan, maar liet ze wel samen los. dan ging het wel goed. nu lopen ze samen met 2 andere konijnen in een ren van bijna 6 m2 en nooit meer gevochten. oja als ze toch gaan vechten, helpt castratie soms. succes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaa deze zijn ook heel mooi en erg tam :) ben er zo blij mee! Ze krijgen een grotere kooi en daarbij zijn ze niet in hun kooi als ik thuis ben. Bedrading etc word allemaal weggewerkt dus dat komt wel goed! En anders inderdaad laten helpen. En het was inderdaad dat ik deze ook toevallig tegen kwam haha! Maar dat ik ze zag was ik gelijk verliefd! We moeten snel 2 weken verder zijn dan is mn huisje wel af! :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Welkom!

En volgens mij is het nog niet gezegd (anders heb ik erover heen gelezen), maar bij een koppel rammen is het belangrijk dat ze vroeg, rond de 3/4 maanden oud, gecastreerd worden.

Ja, ik had het al opgezocht. Ga van de week m,n dierenarts bellen voor nog wat meer info :) Thnx!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Welkom!

Lijkt mij een goede tip, van Elnienkjo.

Bedenk wel dat het ook zou kunnen gebeuren dat ze elkaar gaan besproeien...

Ik hou het allemaal goed in de gaten :) Maar goed om allemaal te weten! En als het toch fout gaat dan worden het dus inderdaad 2 kooien met nog 2 vriendinnetjes :P Maar dat zal ik tegen die tijd allemaal uitzoeken. Hoop niet dat het gaat gebeuren!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites