Spring naar bijdragen
twietje

C&C Cages/Draadkubussen

Recommended Posts

Halloo!:mdr:

Laatst zat ik wat filmpjes te kijken op youtube over cavia's en heel veel mensen hielden hun cavia's in zeker c&c (CavyCage) cages. Dit zijn zegmaar hokken die gemaakt zijn uit kleine hekjes, en je kan zelf je hok dan 'ontwerpen' en ook makkelijk bovenverdiepingen maken. Ze zijn zo gaaf deze hokken!:love:Je kan er ook goed inkijken zonder dat er allemaal tralies voorzitten!

Even wat voorbeeld foto's:

clean01.jpg

DSC01317.JPG

Filmpje:

>http://www.youtube.com/watch?v=dVy1y8XD5oc&feature=relmfu

Ik had dus meteen wat research gedaan, :P en deze hokken zijn dus alleen in de US te koop.:bad:

Maar ik las ook dat de Leenbakker een tijd geleden ook zoiets verkocht, en dat heet dan draadkubussen.

Dat zijn deze hekjes:

img4bf28d5def167-10600701_Portrait_M.jpg

En daar kan je dus ook zo'n hok van maken. :D

Maar helaas verkopen ze ze niet meer las ik...

Ik heb net wel een mailtje gestuurd of ze ze ooit nog binnenkrijgen.

In ieder geval, heeft iemand ervaring met dit soort hokken?:)

Of weet iemand waar je zoiets in NL kan kopen?

Ohja, je ziet ook vaak dat er geen stro in het hok ligt, maar gewoon een fleecekleed of een deken e.d. Vinden cavia's dat wel fijn of hebben ze liever stro?

Alle info is welkom!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

OEPS ik heb het topic per ongeluk 2 x geplaatst...:$

Internet gaf een foutmelding toen ik het wilde versturen dus toen deed ik het nog eens maar hij was er blijkbaar wel..

Nouja als je wilt reageren doe dat dan maar bij de eerste dus niet bij deze!

Linkje naar eerste:

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?53434-C-amp-C-Cages-Draadkubussen

bewerkt door twietje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaren geleden verkochten Leen Bakker en Blokker de zgn draadkubes. Ik heb ze toen die tijd ook gehad voor de caafs. Als bodem gebruikte ik wasmachine lekbakken (afmeting 70x70 cm), Als je 1 lekbak rond om met deze paneeltjes wilde maken had je er 8 nodig. Ik had toen die tijd 2 lekbakken naast elkaar. Je kreeg dan een kooi van 1.40 x 70 cm.

Misschien dat je ze via Marktplaats nog kan vinden.

Groetjes Inky

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ziet er wel leuk uit en je kan het zo groot maken als je zelf wil.

En stro is zowiezo niet erg prettig voor cavia's, omdat ze een vrij traag oogreflex hebben,

kan stro vrij makkelijk het oog beschadigen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uhm deken is wel goed voor cavia.

Maar ik denk dat je er zelf niet zo vrolijk van word :P

Cavia's zijn niet zindelijk te krijgen namelijk en laten dus alles lopen waar het ze uit komt.

Dus je kleed is binnen een dag vies en kan je het vervangen en die andere in de wasmachine...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net trouwens een mailtje terug gekregen en ze zijn in principe niet meer in het assortiment maar ik heb wel een lijstje met een paar filialen die ze misschien nog hebben gekregen.:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat bedoel ik idd!

Dat lijkt me handig en het is best wel goedkoop, in ieder geval veel goedkoper dan stro!:)

Thanks voor de link!

bewerkt door twietje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja idd... maar ja sowieso moet ik eerst maar eens die hekjes zien te krijgen die zijn ook moeilijk te vinden.:erf:

En dan op zoek naar die snippers.:yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken de draadkubussen en wilde ze ook aanschaffen maar vond ze nergens en dat is al een jaar of drie geleden... Betreffende de fleece waar ze opzitten; Bedenk dat alleen fleece niet voldoende is. Fleece word als toplaag of als tussenlaag gebruikt over een deel handdoeken heen. Fleede laat de urine door en neemt zelf niks op. Zo blijft de laag 'droog' en nemen de handdoeken eronder het vocht op. Een deel van mijn caafs leven hierop. Bovenop de fleece ligt nog een laag stof. Hooi klit vast in de fleece, van de doeken veeg je het zo af. Omdat de caafs die erop zitten ook een stuk met zaagsel ter beschikking hebben is gewoon 1 maal in de week verschonen voldoende.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn cavia's ook op fleece met handdoeken eronder, ik vind het superfijn! En niet onbelangrijk: volgens mij vinden de cavia's het ook prettig ;) Je moet alleen wel iedere dag even de keutels opvegen, anders wordt het een zooitje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik zou dan ook een stuk met fleece doen en een stukje met zulke kartonsnippers/stro denk ik.:) hoewel dat misschien wel een rotzooi wordt...:P

Ja inderdaad elke dag keuteltjes opruimen:yes:

Waarom zijn cavias niet zindelijk te krijgen eigenlijk? Dat zou namelijk wel mooi zijn als ze zindelijk waren want ze poepen zoo veel.:P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn caafs zijn een soort van zindelijk.

Ze poepen namelijk alleen in het hok en in de daarvoor bestemde bakken.

Ik zie nooit caviadrolletjes in de ren.

Maar je kunt ze niet leren om in een toiletje ofzo te poepen en plassen,

omdat cavia's nou eenmaal niet op 1 vaste plek poepen en plassen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is wel handig van jouw caafjes:yes:.

Maarja ik denk dat ik gewoon elke dag drolletjes moet gaan rapen.:P

Ik heb trouwens op MP van die rekjes gezien!:D

Alleen de vakjes in het rekje zijn 5x5cm...

Is dit niet te groot dat ze er door heen proberen te gaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi, ik weet dat dit topic al een jaar oud is dus ie weet heb je ze al lang gevonden, maar er zijn vast meer mensen die dit graag zouden hebben.

Ik had ze op een Engelse site gevonden, helaas waren de Verzendkosten duurder dan het productzelf. De hp gaf me een link van een Amerikaane site over cavia's die ook een foum hebbeb. Daar heb ik het gevonden. Bij deleestafel.nl en dan ga je naar tijdschriftenrekken.

Ideaal om een mooi ruim woon/speelterrein voor je beestjes. Te maken:-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .