Ga naar inhoud

Joepie gaat langzaam vooruit


joepie

Aanbevolen berichten

Dit gaat voor mijn gevoel niet goed...

Hij heeft een penicillie injecktie gehad in de hoop op minimale verbetering maar Joep gaat achteruit!!!

Hij ligt alleen nog maar, en eten doet hij alleen als ik het geef....dan eet ie wel goed maar niet uit zichzelf....ik denk dat Joep zelf ook niet meer wil!!!!

Nu vraag ik me af, denk dat het onmogelijk is, om vandaag nog langs een da te gaan om het te laten inslapen.....denk dat daar enorme kosten aan verbonden zijn he!!? Zou ik dat moeten wachten tot morgen!?

We hebben alles gedaan.......echt alles maar zonder iets van vooruitgang wordt de vakantie ook zijn dood.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

O....wat erg voor jullie, dat je hem nu toch waarschijnlijk moet laten inslapen. Ik heb gisteravond het hele verhaal gelezen maar had nog geen tijd gehad om te reageren. Ik heb zelf ook een FH en vond het echt erg om het verhaal van Joep te lezen, ik hoopte echt voor je dat hij beter zou worden.

Maar als hij nu weer achteruit gaat ....dan is meenemen op vakantie geen goed idee nee....

Het consult is inderdaad duurder op zondag ja, en ik denk dat je al flinke dierenartskosten hebt gehad de afgelopen week. Succes met beslissen, laat je ons nog even weten hoe het verder gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi!

ja hij ligt meer op dezelfde plek en eten al sik geef dus daaraan zie ik achteruitgang en ook zijn benauwdheid wordt niet minder......

ik had tegen mezelf gezegd dat die injecktie penicillie het laatste was wat we deden omdat hij echt zoooo ziek is.....er moet wel een wonder gebeuren wil hij meekunnen...

misschien ben ik heel pessimisties hoor......maar ik geloof het niet meer zo......

En ergens denk ik dat joep het ook niet meer leuk vind......dat vind ie zowieso niet natuurlijk maar ik geloof dat zijn zin ook langzaam weg gaat...

Als ik rond neus moet je idd erg veel betalen en ja er zijn al zoveeeeeeeeeeeeel kosten gemaakt...

Ergens hoop ik dat hij zelf opgeeft......dan hoef ik dat niet voor hem te doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dat aerosollen al geprobeerd wat iedereen aanraadt, om de benauwdheid te verlichten? Het is momenteel natuurlijk ook wel erg benauwd en warm, ik zweet ook als een malle. En mijn konijnen zijn ook behoorlijk duf.

En ja, de kosten van inslapen e.d. zijn in het weekend torenhoog, maar ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik kan me voorstellen dat je hoopt dat hij het zelf opgeeft, het is inderdaad moeilijk om de beslissing te nemen. Ben je wel in de gelegenheid om morgenvroeg direct naar de dierenarts te kunnen gaan/ Dan kun je het misschien inderdaad nog een dagje rekken....en hem flink knuffelen en vertroetelen vandaag :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh wat vind ik het erg om te lezen dat het nu slechter gaat met joepie :( Hij was zo aan het vechten........Ik kan je geen advies geven mbt je beslissing, dat kun je zelf het beste aanvoelen...je hebt zo met hem samen gevochten....sterkte, welke beslissing je ook neemt, geef joepie nog een dikke knuffel van mij , ik leef met jullie mee :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow wat vreselijk.. Ik zou Joepie vandaag helpen met eten en drinken en morgen je eigen DA bellen om te vragen waarom er zoveel dagen tussen de duplo behandelingen zitten. Misschien heeft ze dit wel fout gedaan of misscien heeft ze dit juist gedaan vanwege de verzwakte toestand van Joepie..

Nadat je je eigen da hebt gebeld zou ik Wilhelmina nog even bellen voor in ieder geval een telefonische second opinion. Zij schijnen namelijk veel verstand van konijnen te hebben.

Maar de daadwerkelijke beslissin wanneer het genoeg is geweest, ligt echt bij jou of bij Joepie..

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn ook ernstig ziek geweest (achteraf was het een vergiftiging door een klaproos). Ik heb ze 6 weken lang om het uur dwangvoeding gegeven. Ik ging er zelf helemaal aan onderdoor door slaap te kort en de angst om hun te verliezen. Mijn voedster was er het ergste aan toe, maar mijn ram is van haar afhankelijk (blind/slechtziend). Hij ging dus net zo snel omlaag als zij. De weken verstreken en ik begon me af te vragen of het ooit wel goed zou komen. Ik zat om de paar dagen bij de da die me inmiddels al geen rekeningen meer gaf (deed haar werk dus gratis). Totdat ze na 5 weken ineens (op een feestdag) over de telefoon zegt: 'Het duurt wel erg lang en ik weet het ook niet meer.. Ik denk dat je moet denken om in ieder geval je voedster in te laten slapen'. Het brak mijn hart. Tot die tijd had ik nog best veel hoop gehouden en ik was natuurlijk ook echt uitgeput.

Ik besloot naar de da te gaan om mijn voedster in ieder geval uit haar lijden te verlossen. Ik had ook nog even rondgebeld voor second opinions en niemand gaf mij een goed gevoel. Toch had ik op de een of andere manier het gevoel dat mijn voedster wel verder wilde. De laatste weken kon ik haar zo mee naar de da nemen en nu stribbelde ze ineens enorm tegen en huppelde even een rondje in de tuin, zo van: geef me niet op, het komt wel goed. Dat brak nog meer mijn hart. Het gevolg: ik stond huilend en wel bij de dierenarts. Ik ben een volwassen vrouw, maar kon mijn tranen absoluut niet meer in bedwang houden. Hoe dichter ik bij de behandelruimte kwam, hoe verdrietiger ik werd (zelfs nu dat ik er weer aan terug denk krijg ik tranen in m'n ogen). De dierenarts zag dit en zei: 'Kop op meid, voor je konijnen.' En ze streunde alle medicijn kasten af en gaf alles aan beide konijnen, waarvan zij niet eens meer dacht dat het nog zou helpen. We gingen dus met de 2 nog levende, maar totaal uitgeputte konijnen naar huis. Ik wist nou alleen niet meer of ik nu gelukkig moest zijn of niet..

Dezelfde dag zag ik ineens een groot vooruit gang, maar ik dacht nog: ik zie wat ik wil zien! Maar mijn vriend zag het ook en is helemaal niet begaan bij mijn dieren.. Ik zette door, maar het ging weer slechter. 2 weken later het zoveelste telefoontje naar de dierenarts. Weer langs. Die gaf het advies om volledig te stoppen met de dwangvoeding en zo hun de kans te geven om of zelfstandig te eten of te overlijden. De eerste dagen durfde ik dit niet aan, dus ik ging rustig aan minderen en gaf diverse kruiden ter ondersteuning van hun gezondheid. Ik had 101 lekkere dingen neer gezet in de hoop dat er iets tussen zat wat zij wilden eten. Ik had nog een grote bestelling bij caviakruiden.nl gedaan. De oplossing bleek te liggen in heel gevarieerd en kleine beetjes eten te geven! De luzerne ruiten sloegen aan als een bom! Dat vonden ze lekker! En die 30% vezels die erin zitten waren enorm goed voor hun slecht werkende darmen!

De dierenarts drong nogmaals aan om te stoppen met dwangvoeren, dat deed ik en wonder boven wonder knapten ze heel heel heel langzaam op..

Inmiddels zijn we maanden verder. Mijn 2 konijnen zijn nogsteeds heel erg rustig, maar eten meer hooi als ooit te voren en hebben dus ook grotere keutels als ooit te voren. Ze huppelen in de rondte en liggen niet meer languit op 1 plek met hun oogjes dicht. Ze krijgen al maanden geen medicijnen meer, wel kruiden die ik afwissel (wel opbouwen en afbouwen). Ze vallen weer aan op hun bakje en probeerde weer te ontsnappen uit hun ren.

Wel ben ik dus ander hooi, meer kruiden en andere bodembedekkingen (stof vrij) gaan geven. Mijn voedster heeft er gevoelige neus/longen aan overgehouden en mijn ram gevoelige darmen. Mijn ram laat 1 of 2 bdk's per dag liggen.

Wat ik hiermee probeer te zeggen: Ga op je gevoel af en kijk hierbij goed naar het konijn. Je gevoel zegt meer dan de dierenarts ;)

En tja.. Mensen vonden mij op dat moment gemeen omdat ik ze in had moeten laten slapen. Heel veel mensen drongen aan om ze in te laten slapen. Ik wilde niet omdat mijn gevoel (en dus niet mijn hart) zei dat dat niet nodig was. Nu zijn mijn 2 konijnen gelukkige, 99% gezonde konijnen. Ze hebben er alleen ieder 1 ding aan over gehouden, maar daar is goed mee te leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhhh wat erg. Ik leef ontzettend met jullie mee! Ik had je een tijdje geleden (voordat hij ziek werd) nog een profielberichtje gestuurd, dat ik joepie wilde blijven volgen omdat ik zelf ook een FH heb, en ik joepie zo ontzettend leuk vind. Niet te weten dat hij zo ziek zou worden. Ik vind dit echt heel erg voor jullie en Joepie. Ik dacht eigenlijk wel dat hij erdoor zou komen omdat het zo'n vechtertje is.

Kom op Joep blijf vechten!

Welke beslissing je ook neem, het zal de juiste zijn. Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik besloot naar de da te gaan om mijn voedster in ieder geval uit haar lijden te verlossen. Ik had ook nog even rondgebeld voor second opinions en niemand gaf mij een goed gevoel. Toch had ik op de een of andere manier het gevoel dat mijn voedster wel verder wilde. De laatste weken kon ik haar zo mee naar de da nemen en nu stribbelde ze ineens enorm tegen en huppelde even een rondje in de tuin, zo van: geef me niet op, het komt wel goed. Dat brak nog meer mijn hart. Het gevolg: ik stond huilend en wel bij de dierenarts. Ik ben een volwassen vrouw, maar kon mijn tranen absoluut niet meer in bedwang houden. Hoe dichter ik bij de behandelruimte kwam, hoe verdrietiger ik werd (zelfs nu dat ik er weer aan terug denk krijg ik tranen in m'n ogen). De dierenarts zag dit en zei: 'Kop op meid, voor je konijnen.' En ze streunde alle medicijn kasten af en gaf alles aan beide konijnen, waarvan zij niet eens meer dacht dat het nog zou helpen. We gingen dus met de 2 nog levende, maar totaal uitgeputte konijnen naar huis. Ik wist nou alleen niet meer of ik nu gelukkig moest zijn of niet..

.

Jeetje, ik las je verhaal en ik had ook tranen in mijn ogen pffff, wat goed dat je toch op je gevoel afging . En dat je voedster opeens tegenstribbelde......

En ik vind je totaal niet gemeen dat je ze niet zo snel liet inslapen maar :cool:. Niemand kan het op zo`n moment beter beoordelen dan jezelf, jij kent je konijntje het beste en jij zult zien of het op dat moment inderdaad het beste is of dat je door zult vechten.

Joepie heeft zo hard gevochten en ik hoop zo dat ie toch weer wat levenslust terugkrijgt, maar de beslissing blijft altijd moeilijk.............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat het inmiddels wél zeker is dat hij myx heeft.

Maar het is ook zo dat konijnen met myx eerst achteruit gaan voor ze beter worden. En dat er inderdaad konijnen zijn die het overleven. Alleen niemand kent Joepie zoals zijn bazinnetje hem zal kennen. Daar waar jouw gevoel zei dat je ze nog niet op moest geven, Nick_The, zegt het gevoel van Joepie (de mens Joepie dan) misschien dat het nu echt klaar is. En aan dat gevoel zou ik niet twijfelen. Vanaf hier denk ik ook, kom, nog eventjes, hij eet nog, ik zou nog niet opgeven. Maar ik zie Joepie niet, ik ken Joepie niet.. Wat je ook beslist, je hebt niet de makkelijke weg gekozen en constant Joepie voorop gezet. Als je wel besluit om hem te laten gaan, dan zal dat ook zijn voor Joepie. Jij kent hem het beste, vertrouw op je gevoel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat het inmiddels wél zeker is dat hij myx heeft.

Maar het is ook zo dat konijnen met myx eerst achteruit gaan voor ze beter worden. En dat er inderdaad konijnen zijn die het overleven. Alleen niemand kent Joepie zoals zijn bazinnetje hem zal kennen. Daar waar jouw gevoel zei dat je ze nog niet op moest geven, Nick_The, zegt het gevoel van Joepie (de mens Joepie dan) misschien dat het nu echt klaar is. En aan dat gevoel zou ik niet twijfelen. Vanaf hier denk ik ook, kom, nog eventjes, hij eet nog, ik zou nog niet opgeven. Maar ik zie Joepie niet, ik ken Joepie niet.. Wat je ook beslist, je hebt niet de makkelijke weg gekozen en constant Joepie voorop gezet. Als je wel besluit om hem te laten gaan, dan zal dat ook zijn voor Joepie. Jij kent hem het beste, vertrouw op je gevoel..

Ik bedoelde inderdaad ook dat ze op haar gevoel moest vertrouwen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, sluit ik me bij aan. Het baasje zelf ziet of het nog kan of niet, heb ik zelf pasgeleden ook meegemaakt. Maar het blijft altijd een moeilijke beslissing, ook al weet je dat je het beste voor je konijntje doet als je de beslisisng zou nemen om het diertje uit zijn lijden te verlossen. Ik kan ze alleen maar sterkte wensen met welke beslissing ze ook nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje wat zijn jullie lief!!!! super!!!!

Joepie heeft idd myx....vandaag de 10de dag....en hij is wel erg slecht ja en ja ik weet ook dat de 2de en 3de week het slechtst zijn en dus idd als we er door komen het super zou zijn......

En misschien moeten we idd doorgaan....maar er komt ook een vakantie aan.....hoe gaat het als we hem meenemen? Die reis.....zo ziek als hij is....!

Ik weet het gewoon niet, ik overstroom gewoon.....net weer 2 wilgentakjes op en samen met mij wat groen...

heb nu een bak vol stro voor hem, hij lag steeds in zijn poepbak....misschien vind hij het fijn en zoekt hij warmte!! maak er zo even een foto van.....

Het is gewoon waardeloos rot om zo je dier te zien....heb echt geen eetlust, ben de hele dag zo down en verdrietig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje wat zijn jullie lief!!!! super!!!!

Joepie heeft idd myx....vandaag de 10de dag....en hij is wel erg slecht ja en ja ik weet ook dat de 2de en 3de week het slechtst zijn en dus idd als we er door komen het super zou zijn......

En misschien moeten we idd doorgaan....maar er komt ook een vakantie aan.....hoe gaat het als we hem meenemen? Die reis.....zo ziek als hij is....!

Ik weet het gewoon niet, ik overstroom gewoon.....net weer 2 wilgentakjes op en samen met mij wat groen...

heb nu een bak vol stro voor hem, hij lag steeds in zijn poepbak....misschien vind hij het fijn en zoekt hij warmte!! maak er zo even een foto van.....

Het is gewoon waardeloos rot om zo je dier te zien....heb echt geen eetlust, ben de hele dag zo down en verdrietig....

Wat je daar omschrijft is echt enorm herkenbaar. En ik denk dat dat voor veel bb'ers is.

Kun je je vakantie niet uitstellen? Ik heb mijn vakantie er compleet voor af moeten zeggen destijds..

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje wat zijn jullie lief!!!! super!!!!

Joepie heeft idd myx....vandaag de 10de dag....en hij is wel erg slecht ja en ja ik weet ook dat de 2de en 3de week het slechtst zijn en dus idd als we er door komen het super zou zijn......

En misschien moeten we idd doorgaan....maar er komt ook een vakantie aan.....hoe gaat het als we hem meenemen? Die reis.....zo ziek als hij is....!

Ik weet het gewoon niet, ik overstroom gewoon.....net weer 2 wilgentakjes op en samen met mij wat groen...

heb nu een bak vol stro voor hem, hij lag steeds in zijn poepbak....misschien vind hij het fijn en zoekt hij warmte!! maak er zo even een foto van.....

Het is gewoon waardeloos rot om zo je dier te zien....heb echt geen eetlust, ben de hele dag zo down en verdrietig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor de dubbele plaatsing...

nee afzeggen kan niet....ik heb 2 kindjes die al 2 weken stickers plakken op de vakantie kalender en er zo naar uitkijken als ik alleen was....had ik dat gedaan maar heb een gezin.....bovendien zijn dat 700 euros die ik weg gooi!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .