Spring naar bijdragen
FemkeEnIndy

Ruiend konijn

Recommended Posts

Hoi Iedereen,

mijn konijn is momenteel aan het ruien!

Ik heb het nog nooit zo erg meegemaakt, er steken plukken haar uit langs alle kanten en ze ziet er echt heel zielig uit!

Als je haar aait, vliegt het haar in het rond...

Nu had ik haar net geaaid en er lagen heel wat plukken haar op de grond.

Ze begon deze op te eten!

Is dit normaal? Kan het geen kwaad?

Bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een van mijn konijnen is nu ook begonnen te verharen:)

Het lijkt me wel goed zoveel mogelijk de haren op te ruimen (en als ze het idd toelaat haar te kamen en/of losse plukken eruit te 'plukken'), als ze veel ervan eten kan het verstopping veroorzaken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zou denk ik hem iedere dag kammen, en de lossen haren eruit plukken. dan kan hij minder haren opeten. Heb zelf ook een heel erg ruiend konijn gehad,( hij is net klaar) hij vond het wel fijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Praat me er niet van! hier zijn ze ook weer bezig. Het zijn op dit moment wandelende haarballen!

Vooral 1 konijn van mij ziet er elk jaar zo lelijk uit, ik borstel hem elke dag eventjes.

Het valt me wel op dat mijn ko's vorig jaar ook vrij vroeg begonnen met verharen en we zo vd zomer de herfst in rolden én het ook nog eens een echte winter werd. Mss weer zo? We zullen zien!

Oja, hoe ouder het konijn, hoe moeizamer hij door de verharing komt. Je kan hem beetje helpen door zonnebloempitjes te geven of klein beetje zonnebloemolie over het voer te doen. Goed voor huid & haar. Wel met mate, tis wel een dikmaker!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tuppie is er gelukkig net doorheen, verschrikkelijk! Hij was er zelf ook wat sipjes en stil door. Nijn nog niet zien ruien. Hopen dat het meevalt. Ik probeer de nijnen wanneer ze in de rui zijn zoveel mogelijk te kammen met een zacht barbieborsteltje en een vlooienkam. Leuk vinden ze het niet, maar haren opeten nog minder...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier ook overal plukken met witte haren, maar aan Doerakje zie je verder weinig dat hij aan het verharen is.

In zijn hokje liggen dikke vlokken, die ik iedere dag trouw weghaal. Vandaag hem weer geborsteld (kooitjes dag).

Dat werd me weer niet in dank afgenomen, ik kreeg weer een verontwaardigde blik toegeworpen.

Onder zijn buikje mocht in niet komen....dat doet hij klaarblijkelijk liever zelf. In ieder geval ligt meneertje nu weer te slapen in zijn schone mandje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .