Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ja je leest het goed.

Mijn kat moet in bad.

Ik heb haar nu 3 jaar en ze is altijd binnen!

Maar nu stinkt haar vacht (en dan ook echt stinken)

Dus helaas voor haar, ze moet in bad.

Nu wil ik morgen even kattenshampoo halen.

Maar ik vroeg me af, kan hondenshampoo ook of is kattenshampoo echt beter?

En hoe warm moet het water zijn waar ik haar mee was?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik ook inderdaad hypoallergeen shampoo of baby shampoo, Die prikt zeker weten niet in de oogjes :bounce:

Gebruik handwarm/lauw water

Ik maak mijn katten eerst nat en shampoo ze dan eerst goed in en daarna zet ik ze meestal in de wasbak en dan voorzichtig afspoelen. Hoewel mijn vriendin haar kat wast onder de douche .... maargoed je moet zelf eventjes uitproberen wat hij fijn vind

Suc6:mdr:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tip: doe een paar hele dikke klushandschoenen en dikke kleding aan. Ik weet nog hoe het ging toen bij mijn ouders thuis de kat gewassen moest worden, dat wil je maar 1x in je leven doen haha! Hoe kan het eigenlijk dat ze zo stinkt?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zolang je kat niet buiten komt en in aanraking komt met het nare weer etc kan babyshampoo geen kwaad. Want het is een hele milde shampoo.(en waarschijnlijk het beste getest dan alle andere producten die er zijn ... mijn mening) En inderdaad een kat houd zichzelf vaak heel goed schoon en als ze pas na 3 jaar gaat ruiken misschien is er dan iets mis met haar gezondheid. Dus ik zou de kat even in de gaten houden als hij weer gaat stinken na het wassen (tip)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn kat is 12 en we hebben haar nog nooit gewassen en ze stinkt ook niet. Dat je kat stinkt is toch wel apart... Ik vraag me ook af of ze niet ziek is.

Succes met wassen! Ik zou wel een goede shampoo kiezen, geen babyshampoo overigens. Het mag dan wel mild zijn voor babys, maar in babyshampoo's zit wel parfum in etc. Ik zou kiezen voor een shampoo waar zo min mogelijk in zit (bv neutral?) maar liever een speciale kattenshampoo.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hopelijk is het met wassen over, maar een kat die stinkt klinkt niet goed. Je zou kunnen overwegen om hem even bij de dierenarts na te laten kijken als het wassen niet helpt, want als een kat bijvoorbeeld iets aan de nieren heeft, of suikerziekte, dan gaan ze ook heel vreemd ruiken en dat is niet over met een wasbeurt.

Nog een tip: houd de deuren dicht van de plek waar de wasbeurt plaatsvindt, want een kletsnatte kat die ontsnapt geeft een heleboel natte troep in huis... Succes!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Babyshampoo is niet mild at all... Als ik mijn handen op een dag 10x was met zwitsal of 10x met een waslotion die ph neutraal is (vraag me niet wat daar dan nu het verschil tussen is, ik heb echt geen idee), heb ik na die 10x zwitsal echt droge plekken tussen mijn vingers.

En ik zie het al voor me, zo'n natte boze mauwerd door je huis haha, krijg die nog maar eens te pakken ;-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Babyshampoo is niet mild at all... Als ik mijn handen op een dag 10x was met zwitsal of 10x met een waslotion die ph neutraal is (vraag me niet wat daar dan nu het verschil tussen is, ik heb echt geen idee), heb ik na die 10x zwitsal echt droge plekken tussen mijn vingers.

En ik zie het al voor me, zo'n natte boze mauwerd door je huis haha, krijg die nog maar eens te pakken ;-)

Mee eens! Alles is mild, behalve babyshampoo.

En met die geur maak je de kat ook echt alles behalve blij. Die geur is sterk en heel specifiek.

Beter neem je Neutral, als het dan toch moet.

Zelf zou ik er niet zo snel aan beginnen. Het is stress voor je dier, die dit echt niet leuk gaat vinden.

Niet voor niets krijg je het advies werkhandschoenen en dikke kleding.

Nee, eerst op zoek naar de oorzaak, en dan pas het gevolg aanpakken zou mijn advies zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een stinkende kat kan inderdaad ook medische oorzaken hebben. Mijn hond ging trouwens stinken van rund en kip brokken. Nu blijkt hij een rund en kip allergie te hebben..

Mijn kat stonk ook altijd met RC, maar nu met orijen niet meer..

Maar mijn kat is bang voor het geluit van de kraan/douche. Ik zet haar dus in de wasbak en zorg dat ik van te voren al een grote emmer lauw water heb staan, waar ik dus met een maatbeker water uit schep en over de kat doe. De enigste manier voor mij om haar te wassen zonder zelf klauwen te ontvangen is haar een ruigje om doen (alleen de nek gedeelte en dan dat gedeelte wat normaal om de buik gaat vasthouden). Deze schieten namelijk niet los (kat veilige halsbanden wel).

Vervolgens hou ik haar tegen mijn buik aan (ik word dus ook nat) en ga ik met maatbekers aan de gang..

Succes..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze krabt gelukkig niet snel.

EN als ik haar nagels knip, dan kan ze me bijna niet meer krabben.

We zien morgen wel.

En heb puppy/katten shampoo.

Dus speciaal voor katten, dat moet goed zijn!

Wordt morgen wel een feestje hoor.

Eerst de kat in bad, daarna de hond in bad en tot slot de cavia...

En helaas is alle 3 nodig...

(hond is oud en houd zichzelf gewoon niet schoon en cavia heeft evenwichtstoornis, waardoor ze steeds in de poep van een ander ligt)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lijkt me een goed plan dan inderdaad ;)

Dan weet ik al hoe het komt.

Ze zit sinds een week of 2 op de RC.

daarvoor zat ze op de prins indoor.

Maar ze kreeg haarballen, dus had ik haar op RC hairball gezet.

En dat mengde ik met Prins.

Dus ga ik weer Prins kopen, kijken of het dan over gaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Owjoh, dat viel mee.

Heb haar eerst geborsteld, toen nagels geknipt.

En toen onder de douche gezet.

Eerst alles klaar gelegd.

Leuk vond ze het niet, maar heb alleen haar kop een beetje naar beneden gedrukt en ze bleef gewoon zitten!

De hond is erger, die gaat je heel zielig aan zitten kijken :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .