Spring naar bijdragen
teddytjes

mooi knippen van een teddydwerg

Recommended Posts

Haha ja persoonlijk vind ik het er wel een beetje sneu uitzien. En inderdaad al dat werk... waarom dan geen kortharig konijn?

Ik heb zelf twee teddy widders en ik knip eigenlijk alleen het haar bij de ogen weg. Met name de plukken op de neus zeg maar. Inmiddels lukt dit aardig (foto's in mijn album). Charlie is echter in het assiel helemaal kort geknipt omdat zijn vorige baasje hem niet goed verzorgd had.. maar inmiddels begint het mooi aan te groeien weer. Ik vind ze zo mooi deze langharige pluizebollen!

Ik heb ooit ook eens ergens gelezen (forum?) dat als je de vacht goed onderhoud met borstelen, deze lekker luchtig blijft. Een luchtige vacht is natuurlijk juist een goede basis! Lucht is namelijk een isolator dus warmte kan niet naar buiten, maar ook niet naar binnen! Door te knippen of te scheren neem je dit weg. Ik weet niet of het waar is, maar misschien dat er wel wat in zit. Het zijn toch hele andere beestjes dan bijv angora's die wel geknipt moeten worden.

bewerkt door cecelapin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had eerst ook alleen bij de ogen weggehaald maar ik had het idee dat ie het heel warm had met het benauwde weer.

Ik heb ook niet bewust voor een langharig nijntje gekozen maar meer een nijn in nood, vandaar :) Ben er niet spijtig van dat hij lange haren heeft want ik vind het ook heel mooi. Maar soms gaat het 1 voor het ander en gezondheid gaat voor mooiheid in dit geval....

Ondertussen ben ik dus wel heel verliefd op die, zoals jij zegt, pluizebollen geworden en zou ik er zo een hok van vol willen hebben :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn Teddy heeft volgens mij geen goede kwaliteit van vacht, het groeit maar door en dan begint ze zichzelf ook steeds slechter te poetsen. Als ik haar dan korter knip, dan begint ze zich urenlang te poetsen en meteen binkies maken dus in dit geval is het beter. Ook heb ik een dierenwinkel nijn die volgens mij gekruist is met een angora? Hij heeft een dikke "poolvacht" en lag dus ook de hele tijd te hijgen. Na het knippen is hij een stuk actiever geworden. Ik vind er niets mis mee om een konijn te knippen. Er zijn toch ook langharige honden die iedere keer in model geknipt worden. Anders moet ik mijn konijn iedere 2 dagen van onder en bij de achterpoten helemaal uitborstelen en dat waardeert ze helemaal niet. Als het voor mij iets minder mooi is, maakt me niet uit maar hoe het konijn zich voelt wel :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .