Spring naar bijdragen
teddytjes

mooi knippen van een teddydwerg

Recommended Posts

Vandaag heb ik de poging gewaagd om mijn Teddy Hazel te knippen. Ik heb al vaker zijn hoofd geknipt maar nu helemaal omdat ik het gevoel had dat ie het erg warm heeft met dit benauwde weer.

Ik doe het met een kromme en een klein schaartje.

Nu knip ik vaker haar dus ben er niet onkundig in ofzo maar hoe ik het ook doe ik krijg dit niet mooi. Het blijven happen en hoe korter het word hoe happiger het er uit gaat zien. Niet echt een mooi plaatje dus.

Nu weet ik wel dat het om het doel gaat om het Hazel iets minder warm te laten hebben maar het oog wil toch ook wel wat moet ik zeggen :$

Heeft iemand een idee hoe ik dit wel mooi kan krijgen???

O ja, ik wil hem niet kaal maken :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ja, ik zou zeggen scheren,:P maar dat is wel kaal. maar naar een tijdje is die dan niet meer kaal!:P

Uit reacties en andere verhalen heb ik vernomen dat scheren niet wil. De haren zijn daar niet geschikt voor ;) Was op zich dus een goede tip geweest en scheren kan ook in verschillende standen he :D

Tips zijn oa een 3D schaartje en ik zelf doe het dan ook met een kromme schaar. Maar goed heb nog nooit een HEEL konijn geknipt, alleen zijn koppie ivm lange haren voor zijn ogen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat je nodig hebt om het mooi te krijgen is een schaar met een mesje eraan, zoals kappers ook bij mensen de haren uitdunnen. Op die manier krijg je het mooi, je kunt het ook doen met een schaar, maar dat is lastiger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zal eens kijken of ik ergens tips bij trimsalons kan krijgen :)

Wat je nodig hebt om het mooi te krijgen is een schaar met een mesje eraan, zoals kappers ook bij mensen de haren uitdunnen. Op die manier krijg je het mooi, je kunt het ook doen met een schaar, maar dat is lastiger.

Dus niet zo'n uitdun schaar maar een mesje? Die heb ik maar man en kinderen klagen daar over dat het erg trekt dus wilde ik het niet voor Hazel gaan gebruiken :)

Heb je er ervaring mee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij deed de opvang bij mij in de buurt het niet nl maar vind het ook wel handig dat ik het zelf kan blijven doen omdat het dan de minste stress voor Hazel is enzo :) Dank voor je tip in ieder geval :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@sunny_l0ve;

Dat is een uitdunschaar. Daar dun je dus mee uit maar maak je het niet korter van.

Ik zal het bij een evt volgende ronde proberen met die schaar.

Je hebt ook mesjes waar kappers mee snijden, heb ik ook. Dacht dat je die bedoelde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
O dat is een goeie. Maar volgens mij doet zij het ook met een 3D schaartje.

Zal haar eens vragen.

Lilian is nu op vakantie maar ze wil het misschien ook wel voordoen als je je nijnen bij mij komt halen of brengen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lilian is nu op vakantie maar ze wil het misschien ook wel voordoen als je je nijnen bij mij komt halen of brengen?

Hoop dat ie dan weer wat haar heeft want hij is nu heel sneu......;) Al vind ie t zelf geloof ik wel prima allemaal:D

attachment.php?attachmentid=50820&thumb=1&d=1314372083attachment.php?attachmentid=50821&thumb=1&d=1314372083

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, maar dat kun je gebruiken na het knippen. Dat geeft het weer die natuurlijke look. Deze schaar knipt wel, anders kun je het haar niet uitdunnen :P Het knipt alleen niet gelijkmatig, maar je kunt het haar op verschillende lengtes maken hiermee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik knip ze hier helemaal, zodat ze het heerlijk koel hebben:) Het maakt mij helemaal niet uit of een beetje lelijk geknipt is, ze vinden het zelf juist veel fijner om kort te zijn. En na een weekje is het meestal niet hakkelig meer en zijn ze weer mooi:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon altijd je vingers ertussen zetten en alles recht afknippen wat boven de vingers komt doe ik altijd.

Zo van boven naar beneden, het hoofd knip ik later apart. Iedere keer dus een stuk opschuiven en zoveel haar tussen je vingers nemen als gaat.

Daarna in de andere richting hetzelfde doen van de zijkanten naar de zijkanten dus en hierbij niet veel afknippen, alleen de uitsteeksels. Daarna kan je het nog uitdunnen en het hoofd knip ik altijd een beetje op gevoel :).

De achterpootjes een beetje naar voren toe optillen om de achterzijde te knippen, en de onderkant is altijd een heel gedoe maar je wordt er steeds beter in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vandaag toch ook rond t koppie weggeknipt en ben er eigenlijk wel blij mee. Staat ook veel mooier. Was bang dat het dan zo'n verknipt konijntje zou worden maar gelukkig helemaal niet:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoop dat ie dan weer wat haar heeft want hij is nu heel sneu......;) Al vind ie t zelf geloof ik wel prima allemaal:D

attachment.php?attachmentid=50820&thumb=1&d=1314372083attachment.php?attachmentid=50821&thumb=1&d=1314372083

heel herkenbaar dit 'verknipte'look......het beest vond het heerlijk en idd na 1 a 2 weken ziet het er al minder happig uit, en hij is er echt niet minder leuk van geworden hoor.....;):love:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee zeker niet minder leuk/lief/wat dan ook. Hou nog even veel van hem en denk juist dat ie meer knuffelig is :love: En nu met zijn koppie er ook nog netjes bij is ie weer op uiterlijk ook redelijk mooi ondanks de happen ;) (lijkt wel alsof ik alleen op t uiterlijk ben maar is helemaal niet zo hoor! Denk alleen dat je niet voor niets een teddy hebt en dus raar als je juist dat weg haalt;) maar het voelt juist ook heel goed zo)

Wat mij wel opvalt is dat hij nog even veel verhaart als voor de knipbeurt. Had misschien verwacht dat het iets minder zwaar zou zijn maar dat is dus niet het geval. Er vliegen nog steeds hele wolken door de lucht als ik m optil enzo......;)

Is dat herkenbaar?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .