Ga naar inhoud

Iverquantel Drops & Mijt: ervaring????


Fleurtje1985

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met Iverquantel Drops & Mijt!

Mijn konijn heeft eens in de paar maanden systematisch mijt. Heeel irritant, want als haar weerstand laag is, is het pats boem weer terug. Nu is ze heel erg aan het verharen en ook nu weer witte schilfertjes op haar oren :(

Hoe goed ik het hok ook schoonmaak met bleek, azijn, dettol (ik heb echt alles geprobeerd!).

Nu heb ik onlangs Iverquantel Drops meegekregen. Dit zijn orale druppels (dus toedienen met een spuitje). Na 10 dagen moet ik het nogmaals herhalen.

Ik heb alleen nog nooit iemand op het forum hier over gehoord? Enkel over Stronghold (maar goed dat het ik ook al meerdere keren gehanteerd!).

In de beschrijving staat: Resulteert in verlamming en uiteindelijk de dood van gevoelige parasieten. Ivemectine is werkzaam tegen maagdarmwormen, longwormen en ectoparasieten (o.m. horzellarven, bloedzuigende luizen, teken en mijten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je nu volledig stopt met als die chemische middelen? Het is namelijk bewezen dat Stronghold landbouw vergif gebruikt. Van landbouwvergif is bewezen dat onder andere de bijen ervan aan het uitsterven zijn. Het is ook bewezen dat huisdieren deze stof ook opnemen in hun lichaam als het via de huid wordt toegediend. Misschien dat de weerstand van je konijn wel verzwakt is door al die chemische stoffen in het lijfje?

Ik heb geen ervaring met mijt en konijnen, maar is er niet een vriendelijker middel op de markt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, zoals ik al aangeef: ik heb nu geen stronghold meegekregen, maar Iverquantel.

Mijn konijn heeft chronische snot en dus heeft ze altijd een iets zwakkere weerstand. Bij verharen of stress is het raak, en heeft ze meestal van alles tezamen. Dat staat mijn inziens los van de stronghold?

In het verleden heeft ze Ivomec injecties gehad, maar zoals ik al zei, elke keer naar de DA (3 weken lang - 1x in de week injectie) hakte er wel in... STRESSSS en bibberen... dus dat doe ik sowieso niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou CDvet mijten-exit kunnen proberen:

CdVet Mijten-ex is een natuurlijke verzorgingsspray die de huid reinigt van jeuksubstanties van bijv. insecten. Het werkt goed bij besmetting van mijten en vlooien.

GESCHIKT VOOR

Hond, Kat, Paard, knaagdieren, vogels, reptielen.

SAMENSTELLING

10,00 Gew.% p-Menthan-3,8 diol (uit de ole van Eukalyptus citriodora) Reg Nr. N35286.

Bevat geen teatree olie !

DOSERING EN TOEPASSING

Tenzij de arts of therapeut anders voorschrijft:

Voor gebruik goed schudden. De probleemzones 1-2 keer per dag tegen de haarrichting insprayen met cdVet mijten-ex en daarna eventueel licht inmasseren. Bij reptielen eenvoudig op de huid sprayen.

Bijzonder geschikt voor katten, daar het cdVet Mijten-exit geen teatree olie bevat. Alleen uitwendig gebruiken, buiten gebruik van kinderen houden. Alleen op intacte huid aanbrengen. Ogencontact vermijden. Bij gebruik in een terrarium voor goede beluchting zorgen.

TOELICHTING

Deze informatie is uitsluitend bedoeld voor educatief gebruik en vervangt niet het advies van een dierenarts.

BRON INFO

Perfect Solutions.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Sorry late reactie, maar ik heb dat middel ook van m'n dierenarts gehad en moest het 4 weken 1x per week via een spuitje in de bek ingeven. Het leek wel beter te gaan, maar op dit moment komen dezelfde symptomen jeuk, schilfers weer terug.

Weet niet of ie herbesmet is, of dat het om iets anders gaat.

Sukses hoop dat jouw konijn inmiddels mijtvrij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .