Ga naar inhoud

Gas!!!!


snuitje_pluisje

Aanbevolen berichten

Hallo BB'ers!

Mijn konijn pluisje heeft gas, ik heb haal al tractonorm en metocloral drops gegeven, ik probeer haar warm te hoduen door haar tegen me aan te drukken met een dikke deken om haar heen maar ze koelt alleen maar af...

Ik heb geen kruik, misschien nemen mijn ouders dalijk eentje mee...

Ik heb haar direct naar binnen gehaald en ik heb haar gedwangvoederd. Babyvoeding Olvarit, en zodra ze weer wat normale keutels geeft krijgt ze een papje van geperste korrels en water gevoerd.

Wat kan ik nog meer doen om haar warm te houden???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht ook eigenlijk noooooit naar de dierenarts. Tot dat Stamper een open buik wond kreeg.. Gewoon je verhaal doen, he thier laten lezen dat je wel even langs de Dierenarts moet. Heb ik ook gedaan.. en ik mocht later ook. M'n moeder wou zelf het consult betalen;)

Ik weet verder niet wat je met een konijn en gas kan en moet doen.. maar ik wens je heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tractonorm heb je niet nodig, wel de metacloral. Eventueel nog cisaral. Zowiezo heb je pijnstilling nodig! Gas doet erg veel pijn en dan zal je konijn niet gaan eten. Je kan bij de drogist infacol halen, dat maakt het gas makkelijker voor je konijn om naar buiten te werken.

Maar eignlijk moet je echt naar de dierenarts! Die kan je precies vertellen wat er aan de hand is en je konijn het beste helpen. Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel, ik zal de dierenarts morgen bellen, aangezien hij nu niet open is...

Ja ik zag op een site over konijnen wat je allemaal kan geven, en Laxeermiddel kon je geven omdat teveel haar in de darmen een oorzaak kan zijn. Pluisje is nogal... pluizerig... :) Dus ik dacht: Laat ik het haar makkelijker maken.

Ik heb net een gasbuikmassage gegeven, alwéér... Ze lijkt het wle fijn te vinden, maar afkoelen doet ze nog steeds... Wat kan ik doen om haar warm te houden???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .