Ga naar inhoud

ik hoor de buik van mijn konijn borrelen/knorren, is dit wel normaal???


sapje

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

ik merk nu al een aantal dagen op dat ik de buik van mijn konijn hoor knorren , het is zo een geluid wat je buik kan maken als je honger hebt, volgens mij hoor ik de darmen,

is dit wel normaal want dit in me nog nooit eerder opgevallen!

overgens keutelt hij verder normaal wat ik kan zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

na het eten en drinken borrelt de buik luider als normaal, het is normaal als de buik licht borrelt altijd als je ernaast zit met je hoofd,

als het altijd zo luid is dat je het hoort als je er niet vlak naast zit dan is er wel iets mis zoals gas bijv.

anders zou ik me geen zorgen maken!

en inderdaad keutels moeten normaal zijn niet kleiner of minder worden!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik zat niet vlak naast hem dat ik het hoorde zat er denk ik zo een 2 meter vanaf dat ik dacht van "wat hoor ik nu"

Is niet zo dat ik er met mijn hoofd naast zat waren echt harde geluiden heb dat echt nog nooit gehoort bij hem.

en is best lastig om te zien of hij afwijkende keutels heeft omdat hij samen met zijn vrouwtje in en buitenhok woont,

heb geen vreemde keutels gevonden.

Zou het dan mischien een begin van gas kunnen zijn? hij is verder niet anders dan anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het zo erg hoort knorren denk ik toch dat er met de darmen wat is inderdaad zo iets als gas!

Ik snap dat het lastig is de keutels in de gaten te houden als ze met ze 2 en zijn je kan zacht zijn buik voelen.

Op internet zal ik dan even opzoeken over gas eb hoe je het kan herkennen probeer ook een buikmassage kan he ook opzoeken hoe dat moet !

En even een da bellen voor advies

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

gelukkig gaat het goed, heb het zaterdag nog 1 keer gehoort maar heb ook het weekend gewerkt kon er dus niet zo heel goed op letten

of dat zijn buik vaker die geluiden maakt, maar hij eet goed en is verder actief, merk dus eigelijk verder niks aan hem.

ik hou hem verder wel goed in de gaten want ik had even op google gekeken en die harde knorrende geluiden kunnen wel bij gas horen , maar verder heeft hij er geen andere symptonen van gas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

das heel mooi maar konijnen zijn prooidieren en laten niet zomaar merken dat ze ziek zijn dus vaak als hij stopt met eten is het heel erg!

keutels moeten ook niet kleiner of minder worden!!

zou als zekerheid miss toch een buikmassage doen als je die borrelende geluiden flink hoort!!

maar je kent je eigen konijn het best als jij rare veranderingen ziet in de ontlasting of gedrag moet je ingrijpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja das ook wel zo, konijnen laten niet snel iets merken. maar:

ik hoorde mijn konijn donderdagavond voor he eerst borrelen, vrijdag heeft ie gasbehandeling gehad en ging 's middags weer lekker eten en meer keutelen. vanochtend hoorde ik het nog steeds, terwijl hij in de tussentijd gewoon infacol en cisaral gekregen heeft. Hij zal toch niet 4 dagen achter elkaar gas hebben?

of ben ik nu naief?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij behandeld word (dat wist ik niet) kan het ook een reactie zijn van de medicijnen die de darmen laten werken!

gas kan wel een behoorlijke tijd aanhouden hoor met een behandeling.

maar als ze eten drinken keutelen, alert zijn dat is heel belangrijk, niet slap, levendig zoals ze altijd zijn dan gaat het goed

ze kunnen ook keutelen maar minder of kleiner of hard van buiten maar slap van binnen kan dit wel duiden op iets in de darmen! dat is dus heel belangrijk om in de gaten te houden!!

maar als alles wat ik hierboven noemde goed is dan zou ik me geen zorgen maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .