Ga naar inhoud

Ademt heel snel!


Sollie

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal

Wij hebben sinds 1 week een Konijn uit de opvang en het valt ons op

dat hij heel snel ademt. Is dit normaal? Het maakt niet uit of hij in rust is

of dat hij aan het rennen is.Verder is hij ook niet verkouden.

Ik hoor graag jullie mening hierover!

GRoetjes Solange

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik merk hier dat als ons vrouwtje in een nieuwe situatie komt sneller gaat ademen en het neusje hoger optrekt. dit is waarschijnlijk om alles goed te ruiken,(alles is dan nieuw en vreemd)

je kan ook een erg actief konijn hebben (zoals victoria) die ademt altijd een stuk sneller ook als jack heb haar laten nakijken en er is niks mis met dr.

hoe is het als ze echt slaapt? dan horen ze wel rustig te ademen

warmte is een optie,

geen gepiept of gebrom met ademen en zijn de neus en binnenkant voorpoten schoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee konijntjes, het mannetje ademt heel snel en zijn hele lijfje beweegt mee, zelfs als hij ligt. Net of hij heel erg hijgt. Het vrouwtje is veel rustiger, maar als je goed naar haar ademhaling kijkt, dan ademt ze eigenlijk net zo snel. Dus bij het ene konijn valt het ook meer op dan bij het andere.

Zolang je konijn maar lekker actief is, goed eet en drinkt, mooie keutels heeft en normaal plast, en niet niest of moeilijk ademt, is er waarschijnlijk niks aan de hand, hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal

Bedankt voor de vele reacties.

Pluk (ram) doet het verder super goed. Hij eet en drinkt goed en is een super vrolijk konijntje. Ik denk daarom dan ook mede uit jullie reacties dat het ademhalen bij hem gewoon erg opvalt. Wat ook kan zijn is dat Pluk conditie moet opbouwen. Hij heeft in een klein(er) hok gezeten bij de opvang en nu heeft hij een grote ren tot zijn beschikking.

Morgen gaan we met heel ons konijnenhuishouden naar opvang Binkies om alle nijnen in te laten enten. Dan vraag ik aan de DA voor de zekerheid of hij Pluk ng even na wilt laten kijken.

Groetjes Solange

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .