Ga naar inhoud

Onverwachte gast! :)

Aanbevolen berichten

Is het konijntje al terug gebracht naar de dierenwinkel of willen de buren hem naar de dierenwinkel doen?

Fijn dat je iemand hebt gevonden die je wilt helpen met het zoeken van een oplossing.

Je kunt je buren ook vertellen dat er konijnenopvangen zijn, ipv het konijntje terug brengen naar de DA. Dan weet jij tenminste zeker dat hij/zij uiteindelijk goed terecht komt.

ps. Ook niet stom bedoeld: Tuurlijk weet niemand wat jij hebt meegemaakt en wat je thuissituatie is, maar weglopen is in geen enkele situatie een goede oplossing (=

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je zal aan je ouders moeten tonen dat je verantwoordelijk genoeg bent om te zorgen voor 2 konijntjes ipv 1. Weglopen is hier niet de juiste manier voor, hiermee ga je eerder het omgekeerde effect hebben en wordt de kans nog kleiner dat je een extra konijntje krijgt.

Wat je misschien wel kan doen ik een soort van 'presentatie/brief' maken waarmee je aan je ouders duidelijk maakt waarom het zo belangrijk is dat je konijn een vriendje krijgt. Hierin zet je dan duidelijk alle argumenten en kan je misschien voorbeelden geven van hoe je voor dit extra konijntje gaat zorgen, zoals hoe de extra kosten kunnen betaald worden. Dit leg je dan op een rustige en volwassen manier uit aan je ouders, dit toont heel volwassen en verantwoordelijk. Als ze dan nog nee zeggen, niet meteen beginnen ruzie maken, wie wiet bedenken ze zich later nog wel.

Veel succes met je situatie, hopelijk word het snel beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar je vader vroeg toch of je het konijntje wou vangen? Wat had hij dan gedacht dat je ermee ging doen?

Wat is de reden dat je haar niet mag houden? Misschien kun je zelf voor de kosten opdraaien?

(heb je wel goed naar het geslacht gekeken? En gaat dit ook met je eigen konijn samen?)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je zal aan je ouders moeten tonen dat je verantwoordelijk genoeg bent om te zorgen voor 2 konijntjes ipv 1. Weglopen is hier niet de juiste manier voor, hiermee ga je eerder het omgekeerde effect hebben en wordt de kans nog kleiner dat je een extra konijntje krijgt.

Wat je misschien wel kan doen ik een soort van 'presentatie/brief' maken waarmee je aan je ouders duidelijk maakt waarom het zo belangrijk is dat je konijn een vriendje krijgt. Hierin zet je dan duidelijk alle argumenten en kan je misschien voorbeelden geven van hoe je voor dit extra konijntje gaat zorgen, zoals hoe de extra kosten kunnen betaald worden. Dit leg je dan op een rustige en volwassen manier uit aan je ouders, dit toont heel volwassen en verantwoordelijk. Als ze dan nog nee zeggen, niet meteen beginnen ruzie maken, wie wiet bedenken ze zich later nog wel.

Veel succes met je situatie, hopelijk word het snel beter.

Hier kan ik me helemaal in vinden.

Kijk maar onder op mijn banner hoeveel ik er zo ingetrapt ben als moeder van 3 kinderen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Meestal als mijn ouders zeggen dat ik geen dieren meer mag, hoef ik maar een dag te zeuren en aan het eind van de mag ik hem dan, of 2 dagen overstuur zijn en dan mag ik hem ook wel.. Dit is niet de oplossing natuurlijk maar het komt ook omdat ik enig kind ben en al mn beestje zelf betaal en ze elke dag schoonmaak dus hun hebben er geen last van..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Meestal als mijn ouders zeggen dat ik geen dieren meer mag, hoef ik maar een dag te zeuren en aan het eind van de mag ik hem dan, of 2 dagen overstuur zijn en dan mag ik hem ook wel.. Dit is niet de oplossing natuurlijk maar het komt ook omdat ik enig kind ben en al mn beestje zelf betaal en ze elke dag schoonmaak dus hun hebben er geen last van..

ja ik betaal mijn konijn ook zelf, en verschoon iedere dag het hok... maar mijn ouders willen graag een nieuw tuinhuisje, want deze is kapotgeknaagd door Lina, en daarom mag ik er geen konijn bij zeggen ze, maarja dat is natuurlijk de domste smoes die je kan bedenken, éen of twee konijnen, maakt voor dat tuinhuisje ook geen verschil...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer zeg, dat je hem niet mag hebben! Wel een beetje raar van je ouders dat ze je hem dan wel lieten vangen! Had je het konijntje wel mogen houden als het niet van de buren bleek te zijn? Met redelijke argumenten proberen, met weglopen bereik je denk ik het tegenovergestelde. O ja, en paaien niet te vergeten: rommel opruimen, extra vaak de afwas doen, laten zien dat je verantwoordelijk bent. Of probeer met duidelijke afspraken op papier op een redelijke en kalme manier ze te overtuigen dat het konijn bij jou het beste af is en dat het hen als ouders geen problemen op zal leveren, slechts een dolgelukkige dochter. Stel evt. voor dierenartskosten zelf te betalen of te delen. Succes!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .