Ga naar inhoud

Onverwachte gast! :)

Aanbevolen berichten

Hallooo bunnybunchers, ik ben er een tijdje niet geweest, maar door dit onverwachte bezoek vannacht dacht ik er weer aan om maar eens een dagje te gaan bunnybunchen :D

Nou vannacht kwam mijn vader nadat hij de hond had uitgelaten de kamer binnen, met de volgende boodschap: "Kim, er zit een konijn in de tuin, nog best jong.. Wil je hem even vangen?"

Het was een zwart konijntje, met mega oren, en een beetje wildkleur en wit door de vacht heen.. Erg bang was het niet, maar toch liep het steeds weg als ik op een meter afstand was. Ze ging op een donkere plek zitten, waar ik geen hand voor ogen zag. Tóch zag ik een kleine donkerdere vlek, dus ik waagde het er maar op. Het was neit zo slim, maar anders had ik haar, midden in de nacht niet kunnen pakken..

Ik pakte haar van boven, wetend dat konijnen dit ervaarden als een aanval van een roofdier, maar anders kon ik haar niet pakken. Ze krijste als een jong varkentje maar ik had haar. Even later zaten we samen op de bank, rustig te luisteren naar een tv-programma met optredens van Amy Winehouse. :)

Vandaag gaf ik haar wat kruiden en wat wortel, en toen ze dat ophad nam ik haar mee naar binnen. Eenmaal op de bank ging ze in mijn gezicht zitten (letterlijk) toen ik via de telefoon een vriendin het leuke nieuws vertelde. Toen ik ophing gingen we lekker op de bank liggen, het was doodstil. Ik aaide haar in haar nekje en ze viel in slaap :ange:

Toen kwam mijn moeder thuis. Het konijntje bleek van de buren te zijn en was weggelopen. Ze hadden dit konijntje (met nog een andere) Nog maar 1 dag, en nu is het al weggelopen! Ik vind het zeer onverantwoordelijk, en heel stom dat ze het jonge konijntje nu al weg hebben kunnen laten lopen... wat moet dat wel niet worden?

Ik heb net wat foto's gemaakt. Tot mijn grote teleurstelling alweer haar laatste dagje hier.

20sewis.jpg

157cccw.jpg

28kmsx.jpg

dpbinb.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het zeer onverantwoordelijk, en heel stom dat ze het jonge konijntje nu al weg hebben kunnen laten lopen... wat moet dat wel niet worden?

Dat is een grappige kennismaking met het buurkonijntje. Jullie hebben in ieder geval een gemene deler, Amy Winehouse. Jammer dat ze terug moet, maar voordeel is dat je haar makkelijk kunt opzoeken. Dan kun je zien wat de buren er van bakken. ;-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja inderdaad, zal ik doen!

Vanmiddag vroeg mijn moeder: "zijn jullie misschien jullie konijntje kwijt?"

Hij zo: "O ja! Ja inderdaad"

Mamsel: "Onze kim heeft haar vannacht toevallig gevangen"

Hij: "Ja nu moet ik weg, kom haar vanmiddag wel ophalen."

Sjonge jonge, alsof hij haar allang vergeten was!

Ga het even zeggen ja, Mijn Nijnseltje krijgt binnen nu en een paar weken een Ren, dus als hij d'r dan misschien niet meer wil, dan kunnen ze er na een (hopelijk geslaagde) Koppeling samen in rondhupsen :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Fijn dat je het konijntje hebt kunnen vangen. Nu maar hopen dat de buren zich wat verantwoordelijker gaan gedragen ten opzichte van die hummels, want dit is natuurlijk geen goed begin. Misschien dat jij samen met je ouders iets kunt doen om jullie buren iets meer dierenliefde bij te brengen. Succes!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Edit2:

Laat maar zitten, net knallende ruzie gehad met mijn ouders. Als ik er nog 1x over begin meot ik het huis uit, inclusief mijn dieren.

Ik zal mijn mond maar houden, maar dat nijntje komt er wel.

Als ik weg zou lopen, zou ik dan ergens terecht kunnen?

"Het is fijn dat er ook altijd zo snel wordt gereageerd als je hulp nodig hebt"

aangepast door snuitje_pluisje
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je boos bent en dat je dit konijn natuurlijk graag wil hebben, maar weglopen lost idd niets op. Je bent nog jong en zult vast nog een tijdje thuis wonen ... maak het jezelf dan niet al te moeilijk en bedenk dat als je een keer het huis uit bent dat je dan kan doen en laten wat je wil ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt al konijnen en dan weg lopen omdat je het konijn van de buren er niet bij mag hebben?

Ik snap wel dat je het konijntje wil maar je ouders hebben het recht om het tegen te houden als ze er nadelen in zien.

Je hebt geluk dat je huisdieren hebt, misschien als je dat nu aan ze verteld dat ze eerder ja zeggen tegen nog een konijn erbij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

nou volgensmij heeft de TS maar 1 konijn, omdat ze er van haar ouders geen bij mag, en ik zit hier met het zelfde probleem. en ik weet hoe erg dat is! echt waar, je doet de gekste dingen voor je diertjes!! ook weglopen!! toen ik was wegelopen nam ik niet mijn konijn mee, maar bracht haar 's avonds dan gewoon eten, want dat licht in de schuur, maar toen ik weer terug kwam, was mijn vader echt harstike boos, en ik heb er nog steeds geen konijn bij...dus je schiet er niks mee op!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weglopen doe je als je je zin door wilt drijven en dat werkt averechts.

Kom met goede reden zoals dat konijnen groepsdieren zijn en dat een mens die plaats nooit in kan nemen, zelfs jij niet.

Ze hebben een vriendje nodig, net als eten, hooi, ruimte noem maar op.

Vertel dat als je geen ruzie hebt maar juist als je samen met je ouders gezellig bij elkaar bent.

Ik weet zeker dat je kans dan veel hoger ligt op een konijn erbij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk niet dat TS wil weglopen, hoor. Er staat: 'als ik er nog een maal over begin, moet ik weg.' Als in: 'dan smijten m'n ouders me buiten, met dieren en al.' Als dreigement, niet gemeend. 'Zo lang je onder mijn dak woont, blablabla.'

De TS zegt erbij: "Als ik weg zou lopen, zou ik dan ergens terecht kunnen?" , dus ik denk dat ze toch bedoeld dat ze wil weglopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .