Spring naar bijdragen
Plukk

nieuw op deze site

Recommended Posts

O ja,reken maaar van Yes!Wij genieten zo van al die schatjes,wonderbaarlijk zo mooi de natuur is en zoals moeder voor ze zorg.We houden het noulettend in de gaten!Vandaag liggen ze er wat koeler bij vind moeder Snuf want het is te warm!Super he?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helemaal toppie! ben blij dat we het recht hebben kunnen zetten, want met jouw liefde voor konijnen pas jij hier goed tussen de forumleden, en daarnaast lijk jij mij ook een leuk persoon!

Inderdaad, da's de grootste boodschap, volop genieten van die kleintjes, ze zijn zo snel groot! Moeders hebben erg grappige dingen, ik heb ook dingen gehad waarvan ik stond te kijken. Ze zorgen erg goed voor hun babies!

Als je vragen hebt, zal ik en iedereen ze graag beantwoorden! Ben ook trouwens benieuwd geworden naar je beestjes. Heb je leuke foto's van ze?

Oja, nog over je dochter. Wat naar.. Maar wel heel mooi dat ze in het nest haar schatje terug ziet. Dat zal dan ook een van de kleintjes zijn die jullie houden??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ga je hem nu ook laten castreren zodat ze leuk samen kunnen leven?

Check trouwens goed de tanden.

Doordat je van beide konijnen de achtergrond niet kent en ze dus gentische onzichtbare gebreken bij zich kunnen dragen kan dit in de jongen dus naar voren komen.

Wetende dat er onder de franse hangoren veel tandproblemen voorkomen, kan zij er wel eens drager voor zijn.

Als hij dat ook is dan heb je een probleem.

Dus alle jongen als ze iets ouder zijn goed checken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Danielle, en allemaal...

Sorry,wezijn even druk,kben even kort maar ik kom gauw terug!!!!Ja,mn dochter heeft er een gekozen uit haar nestje.. We kletsen gauw een keer verder, je/jullie zijn aardige mensen,voel me nu helemaal thuis op deze site!Fijn al die tips!Ze worden al groot en hebben hun oogjes al open,zijn een beetje ondeugend want ze lopen al hun nestje uit,mams zoeken!!!Ik zal gauw eens foto s of filmpje laten zien.Als we moe zijn van ons harde werken dan valt alles van ons af als we naar onze konijntjes gaan ze vertroetelen en verzorgen en kijken hoe ze genieten!!!Tot gauw!

Gr.Marjo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahah leuk he, hoe ze alles gaan ontdekken. Ik heb ook in een deuk gelegen bij mijn nestjes. En als het goed is gaan ze binnenkort ook binkies proberen te maken, proberen ze die kont de lucht in te zwieren hah, geen gezicht!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

He Danielle en iedereen!!!

Ik heb een paar vraagjes!Per wanneer mag je de konijntjes vasthouden zonder poep aan je handen te smeren?

Ze gaan nu lekker rondhobbelen en vallen om,likken elkaar lief schoon het bis allemaal super om te aanschouwen!Als er eentje vrolijk zn nestje uitloopt dan roep een van ons...puppiealarm!en dan rennen we gauw om die kleine terug in zn nestje te zetten!Snoepie s zijn het!!De foto s komen nog want dat moet carlo doen,daar ben ik helaas niet zo goed in!Hebben ze met dit warme weer extra voeding nodig?Wanneer gaan ze gewoon mee eten en water drinken?Mijn dochter heeft vanmorgen tranen laten lopen want de allerkleinste lag dood in het hok!!!Hij was vanaf het begin al zwak,en mager.

Ik heb bijvoeding gehaald omdat ze ook piepte.En het leek goed te gaan!!!Maar helaas...Zou ze toch ziek zijn geweest en dat Snuf haar uit haar hok gehaald heeft om de andere te beschermen?Hij had wel bloed bij haar oogjes en snuitje..Ik ben ontdaan...Ik kan er geen een missen!Heeft iemand enig idee hoe konijnenmoeders reageren?Bedankt en tot gauw!

Marjo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja,

Het klinkt zo zielig castereren...Maar ja,ik begrijp dt dit zo ook niet kan dus gaan we het laten doen als het even kan.Dan kunnen ze tenminste samen spelen en genieten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom Marjo!!

Ben zelf ook nog niet zo lang lid hier, maar voel me net als jij, al helemaal thuis! Leuk, gezellig en informatie forum!!

Vind het leuk om je topic te lezen... leer er ook weer veel van! Hoop snel foto's te zien. Altijd leuk!!

Veel plezier met je nijntjes en blijf vooral hier posten.... ik hou het in de gaten!

Groetjes,

Eef :bunny:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

okidoki Eef!

Ja,leuk hier he!!Ik ga steeds meer ontdekken hier en als het even kan dan ben ik op de bb site.Leuk om met elkaar alles te delen en de foto s zijn super allemaal!We hebben video opnamen gemaakt van onze kleintjes maar we zijn door het verhuizen de kabel kwijt dus als het vinden dan komt er een live show van onze schatjes!

Groetjes,

Marjo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oo, ik lees je berichtje nu pas!

wat het vasthouden betreft, hoe oud zijn ze nu? Want als de oogjes open zijn en ze zelf uit t nest beginnen te komen, mag je ze gewoon vastpakken hoor!

Wat zielig dat de kleinste dood is, wel flauw voor je dochter ook... Het zou kunnen dat de kleine ziek was, als een kleintje geen kans van overleven heeft, maakt moeders het kleintje dood of stoot ze hem af. Maar ik denk dat anderen hier iets uitgebreider op kunnen reageren.

Verder raad ik je aan om voer speciaal voor jonge konijntjes te halen. (bijvoorbeeld die van Hope Farms). Dit meng je dan gewoon door het gewone biks heen, is goed voor de groei van pukkies!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .