Spring naar bijdragen
Plukk

nieuw op deze site

Recommended Posts

Hallo konijnen vrienden en vriendinnentjes.

Wij genieten van de foto,s en de verhalen op deze site en nu zijn wij aan de beurt met het delen van ons nieuwe konijnen familie.

Zie de foto,s op de daarvoor geplaatsde fotohoek.

Wij horen graag tips en dergelijke voor de netgeboren baby,s van Pluk en Snuf.

Ook willen we graag weten of er nog mensen zijn die een konijntje willen.

carlo en Marjo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi en welkom! En maak je maar geen zorgen, er zijn er hier genoeg die je advies willen geven hoor! haha..ik niet, heb net pas ook twee nijntjes gekregen. Dat laat ik liever over aan de ervaren konijnenliefhebbers!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

welkom hier!!

gewoon met een nieuw nestje , niet te veel in voelen en je zal zien dat de mama niet veel naar het nestje gaat , niet erg , dit is de natuur. Het konijn is een prooidier en gaat dus niemand naar haar nestje leiden. De mama gaat de kleintjes ook maar 2x per dag eten geven . Je moet wel een nestcontrole uitvoeren, dan haal je de mama uit het hok (ik hoop dat de papa al gecastreerd is en dat hij al uit de kooi is!!!!!!) en dan haal je je handen door de mestplaats en dan kan je in het nestje kijken of er geen dode liggen (deze eruit halen) ...

als je nog maar info wil.. er zijn genoeg topic over nestjes die kan je vinden als je op "zoeken" klikt...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor al jullie reactie s en adviesen!!!!!

tja,hoe komt het zo......

Wij hebben 3 konijnen en eentje is aankomen lopen,dus totaal 4!!!

Nu onze Snuf en Pluk waren stapelverliefd opelkaar...

Het zijn zulke grappige konijntjes,klinkt raar maar we hadden zoiets van als je die twee kruis dan moeten er wel grappige bambino konijntjes uitkomen!

Boven wonder dat Snuf verliefd was want ze accepteerd al jaren geen enkel konijn in haar buurt!!!!Snuf is een Frans hangoor en Pluk???Geen idee,grappig,klein,met een pluk punkhaar tussen zn oren.

Wij dachten dat gaat nooit lukken,Pluk kan er nooit bij en Snuf bleef afwijzen!!!:boxing:

Maar Pluk bleef lief,zorgzaam,geduldig en vleierig!Ongelooflijk om dit dagen te zien!Tot we rond koninginnendag van Pluk een knorrend geluid hoorden...:$

Oei...En ja hoor...:lovers:We zijn trots,eigenlijk kun je er geen 1 missen!Maar ja...14 konijntjes..We houden er zelf nog drie,en gaan langzaam opzoek naar lieve baasjes...Morgen zal ik poep aan mn handen smeren en kijken of alles echt in orde is.Bedankt voor de tips!!!:baby::thumbsup:

Gr Pluk en Snuf:kissing:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

-Danielle,

ja maar we wouden ook graag een nestje, alleen we wouden gewoon eerst kijken of het ging lukken, Pluk zo klein en Snuf zo groot. maar we weten wel dat wanneer je konijnen bij elkaar zet dat er iets gebeurt, want anders zet je konijnen toch niet bij elkaar!

Vandaar :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
-Danielle,

ja maar we wouden ook graag een nestje, alleen we wouden gewoon eerst kijken of het ging lukken, Pluk zo klein en Snuf zo groot. maar we weten wel dat wanneer je konijnen bij elkaar zet dat er iets gebeurt, want anders zet je konijnen toch niet bij elkaar!

Vandaar :)

Nouja goed, ik ben het hier totaal dus niet mee eens, en ik zal niet de enige zijn. Ten eerste heb je dus vermeerderd met konijnen, wat ga je eigenlijk met de jongen doen?

en ten tweede, Pluk zo klein (voedster toch?) en Snuf zo groot (ram?), dat had heel fout af kunnen lopen..

ik wil geen gezeur hoor en ik val jou ook niet persoonlijk aan, maar moet dit even kwijt en wil het je toch vertellen. :$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi welkom hier! Ik geef daniëlle gelijk. Zelf ben ik ook geen voorstander van dit nestjes nemen zonder raskonijnen en zonder aansluiting bij een fokkersvereniging. Er zitten al zoveel nijntjes in de opvang dat het gewoon niet eerlijk is er nog meer op de wereld te zetten.

Dit soort vermeerderen is eigenlijk iets waar bunnybunch volledig tegen is, dat zal je vast al wel gemerkt hebben als je meegelezen hebt.

Nu goed het is gebeurd en daar valt niks meer tegen te doen. Ik hoop in elk geval met je mee dat je goed huisjes voor je nijntjes vind. Zelf heb ik momenteel genoeg met één nijntje.

Laat je wel nu je diertjes helpen zodat een tweede nestje uitgesloten is? Het moest er maar eens van komen dat ze nu snel weer zwanger wordt.

Overigens zeker welkom op de site enne lees zeker onze artikels al een door over nestjes en zoek gerust in forums op het zoekwoord nestjes. Dan vind je alvast veel informatie. Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

DANIELLE,

Ten eerste is PLUK de Vader!!!!!Ten Tweede is Snuf DE MOEDER!!!!!

En wat is erg aan als je een nestje wilt????Trouwens houden we er zelf drie van en je mag ook weten dat er nog twee naar lieve mensen gaan.

Je geeft ons het gevoel dat we slecht zorgen voor onze konijntjes en er dus onverstandig mee omgaan.Je hebt het recht te mogen zeggen wat je wilt,maar wat jij zegt is verreweg van waar!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

tjonge...wat doen wij verkeerd op deze site??????Onze konijnen hebben ieder hun eigen hok!!!Raskonijnen???Daar horen gewone konijntjes niet bij???Moet ik papieren tonen?Wij dachten gezellig en trots op onze kleintjes te mogen zijn en denk je nou echt dat wij die kleintjes ergens zomaar ahterlaten??Nadat wij merkten dat Snuf zwanger is hebben wij jullie site gelezen dat Pluk weggehaald moet worden en vanaf dat moment zit hij in zn eigen hok en ondanks onze vier konijnen die dus ieder hun eigen hok hebben,zijn er nog hokken genoeg over voor de kleintjes anders ga je toch niet twee konijnen bij elkaar zetten???Ik ben niet boos maar wel teleurgesteld dat er zo over je gedacht word en je jezelf zo moet verantwoorden terwijl ik/wij al 40 jaar konijntjes hebben.We zijn er harstikke trots en blij mee!!Als je niet voor dieren kunt zorgen of er niet van houd dan kun je het beter laten,toch???Maar bedankt voor je uitleg en mening en dat je ons welkom heet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je moet dit niet zien als aanvallen hoor, dat is zeker onze bedoeling niet. We geven je gewoon het standpunt mee. Er zijn gewoon teveel konijnen die geen huis hebben. Hierdoor wordt nestjes nemen om zomaar nestjes te hebben omdat je leuk vind een beetje oneerlijk omdat die nijntjes van jou dan vaak sneller een huisje hebben en ervoor zorgen dat er misschien zes andere nijntjes uit de opvang nog steeds daar moeten blijven zitten.

Dit is zeker geen persoonlijke aanval maar gewoon even een kijk op de huidige situatie.

Als je niet fokt om er een ras mee in stand te houden, een zuiver ras, zoals de fokkers hier op bb doen aangesloten bij vereniging en tattoëren etc... . dan kan je het beter laten. Die nijntjes nemen gewoon plekken in dan van oudere dieren.

Nuja je weet nu hoe we erover denken en verder hoeven we hier ook niet op door te bomen.

Jij bent zeker welkom op onze site. En ik vind het ook heel goed dat je uitleg en info zoekt nu voor je situatie en wil je daarom ook zeker niet wegjagen.

Maar hopelijk begrijp je ook onze visie en snap je waarom we tegen het vermeerderen van nijnen zijn. Als je het niet kan vatten, stel ik voor dat je eens een kijkje gaat nemen in één van de opvangs in je buurt. Als je ziet hoeveel dieren daar zitten en hoelang ze er al zitten, begrijp je vast waarom een nestje van rasloze konijntjes dat zomaar genomen is ons hart tegelijk doet springen en doet breken.

Ik wens je in elk geval wel veel genot van je kleintjes. Ze zijn er nu dus verwen ze maar lekker en geniet met volle teugen. Maar denk volgende keer ook eens aan de dieren die nog geen huisje hebben en niet meer schattig en klein genoeg zijn om aan een huisje te geraken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom hier!

Ik sluit me aan bij Cynne hierboven. Onze reactie op je nestje is eigenlijk niet verwonderlijk. Als je de regels op BB eens naleest ,staat daar duidelijk dat we tegen het vermeerderen van konijnen zijn. Ja, dat is vaak met de beste bedoeling en de beste zorgen ( er heeft ook nooit iemand beweert dat jij je konijntjes niet goed verzorgd), maar eerlijk tov van al die andere konijnen is het niet. Als er nog mensen zijn die graag een jong konijntje van jou wilde en er geen overblijven, kan je hen misschien doorwijzen naar een opvang. Zelfs als ze een baby willen, kunnen ze die daar vaak vinden omdat er zo vaak zwangere voedsters worden gedumpd.

Veel plezier met je nestje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie en hoor dat je goed voor ze zorgt en gek op ze bent, de manier waarop je over ze praat, herken ik. Je lijkt me een heel aardig persoon en een echte konijnen/dierenliefhebber.

Sommige mensen die hier komen, hoeveel ze ook van konijnen houden, weten niet altijd precies wat ze doen. Dit vinden wij hier helaas vaak op het forum... In principe zijn wij hier tegen 'gewoon een nestje', er zijn al zoooveel konijntjes die een goed tehuis zoeken.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook bewust een nest genomen van niet-raskonijnen, nadat ik de beslissing en de voorbereidingen genomen had om alle jongen, no matter what, te houden. Toppie dat je dr drie zelf houdt.

Nogmaals, dit was zeker geen persoonlijke aanval, hoop ook niet dat je dit zo hebt opgevat. Ook hoop ik dat dit eenmalig was en vergeet vooral niet te genieten van je pukkies!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Cynne,

Fijn dat je het zo duidelijk uitleg,nu begrijp ik je/jullie standpunt!Tjonge doet me verdriet te horen zoals mensen daarmee niet bewust mee omgaan...

Triest,en ook diep bedroevend dat er nog zoveel konijntjes wachten op een baasje die ze liefdevol een huisje geven.Ik beloof daar eens naar te kijken en te lezen..Zoals Danielle reageerde,daar begreep ik niets van,wij allemaal niet.

En dan ben je toch teleurgesteld..Ik hoop nu dat ieder begrijpt dat wij het beste met onze schatjes voor hebben,er geen geld voor vragen,er zelf 3 houden en 2 naar bekenden gaan en het er geen tien zijn maar 9en en wij de anderen graarg bij bekende lieve mensen met een hart voor dieren onderbrengen zodat wij erop toe kunnen zien dat er goed voor gezorgt word anders nemen wij de verantwoordelijkhied en nemen ze terug!!!

Dit nestje,nogmaals is en was eenmalig.Bedankt Cynne.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Caroline,

Dank je wel,ja ik begrijp jullie standpunt nu.

Wij/ik beloven het door te geven,we wisten echt niets van konijnen opvang en vinden het uiterst triest dit zo te lezen.

gr snuf en puck

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Danielle,

Doet me goed je berichtje te lezen...

Pff..Ik ben erg Geschrokken van alles wat ik las van iedereen,zelfs de kinderen begrepen het niet..Ik zal het ze uitleggen hoe jullie ertegenover staan en wat er nog allemaal speeld,arme konijnen...Mijn dochter van 16jr heeft vorig haar schatje verloren,dagen overstuur,ik heb vrij genomen om haar te troosten,ze ziet in dit nestje haar lieverd terug,dus ze durft weer lief te hebben want konijnen is alles voor haar.

Bedankt Danielle ik ben opgelucht en als ik vragen heb ben ik blij dat er mensen zoals jij zijn die voorzichtig zijn en toch helpen!Tot gauw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .