Ga naar inhoud

DRINGEND:: Weggelopen, boerenfox Sammy

Aanbevolen berichten

In de mortel is onze boerenfox hond weggelopen. Dit is donderdag 14 juli gebeurd.

Hij heeft geen chip, bruine ogen, apart karakter (bang voor andere mensen), wit-/bruin en zwart gevlekt, en luistert naar de naam Sammy. Ook eet en drinkt hij weinig tot niets als hij ergens anders is. Hij had een zwarte halsband om.

Heeft u een boerenfox in de omgeving van Noord-Brabant gezien?

Stuur mij dan aub. een privebericht, we missen hem heel erg!

Hier twee foto's :

2cofrph.jpg

ibb9k7.jpg

Ze zijn niet heel erg duidelijk, maar we hadden niet echt foto's :)

Alvast bedankt!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp denk je pas na tien dagen aan het feit dat je dierenasiels in kan lichten??? Sorry ik kan daar niet echt bij hoor...

Eerst spreek je erover dat 'onze'hond is weggelopen, later blijkt hij van een vriendin te zijn. Jullie missen hem wel heel erg, maar je gaat pas na ruim tien dagen een asiel zoeken. En dat allemaal terwijl je kennelijk wel weet dat hij bij vreemden vrijwel niets eet?

ik denk dat je de moed dan wel op kan geven ondertussen ( na TIEN dagen )

aangepast door floris en stijn
Link naar bericht
Delen op andere sites

idd gelijk amivedi, dierenambu, politie EN asiel bellen. Hier is er namelijk een hele goede communicatie tussern asiel en amivedi maar dat is niet overal zo!!

Vervolgens als hij terug thuis is gelijk langs de dierenarts gaan voor chippen dit kan van levensbelang zijn en snap echt niet dat mensen in deze tijd hun hond niet chippen. De mijne zijn ook geen weglopers maar stel dat ze opeens schrikken (nu gingen er hier opeens babypijltjes de lucht in en mijn boxer is daar bang van) en ze vliegen weg. Worden ergens aangereden en zelf vind je je hond niet zo snel. Hond komt bij dierenarts terecht en mankeerd vanalles. Het is of dure operatie of inslapen. Is er neit op tijd een baasje zullen ze moeten kiezen voor inslapen. Echter is de hond netjes gechipt dan kan je als eigenaar gelijk zelf beslissen en gaan kijken of je de operatie kan betalen en/of de honden beter uit lijden verlost kan worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
idd gelijk amivedi, dierenambu, politie EN asiel bellen. Hier is er namelijk een hele goede communicatie tussern asiel en amivedi maar dat is niet overal zo!!

Vervolgens als hij terug thuis is gelijk langs de dierenarts gaan voor chippen dit kan van levensbelang zijn en snap echt niet dat mensen in deze tijd hun hond niet chippen. De mijne zijn ook geen weglopers maar stel dat ze opeens schrikken (nu gingen er hier opeens babypijltjes de lucht in en mijn boxer is daar bang van) en ze vliegen weg. Worden ergens aangereden en zelf vind je je hond niet zo snel. Hond komt bij dierenarts terecht en mankeerd vanalles. Het is of dure operatie of inslapen. Is er neit op tijd een baasje zullen ze moeten kiezen voor inslapen. Echter is de hond netjes gechipt dan kan je als eigenaar gelijk zelf beslissen en gaan kijken of je de operatie kan betalen en/of de honden beter uit lijden verlost kan worden.

Gelijk zal niet meer gaan, gezien het al tien dagen geleden is.....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is de verantwoordelijkheid van mijn vriendin en haar famillie om de hond te zoeken, niet de mijne! Ze hebben de moed opgegeven en denken al dat hij niet meer terugkomt! Hij is al eens weggelopen, en toen hebben ze hem op kunnen halen bij het dichtsbijzijnde asiel. Dit asiel hebben ze iedere dag in de gaten gehouden of er een boerenfox was binnengebracht!

Nu zet ik hem op marktplaats, ik licht bb in, ik heb amivedi gebeld, maar aangezien het mijn hond niet is, kan ik niet veel doen!!!

Waarom doe ik het dan fout?! Het lijkt alsof ik meer om die hond geef als hun, ik zoek internet af, en ik word een beetje de grond in geboord!

Ik heb dat bericht hierboven SAMEN met die vriendin getypt, en het is HAAR boerenfox, dus daarom staat er ONZE.

Ik doe toch niks fout??? Ben blij dat ik op 15-jarige leeftijd alles doe om een hondje terug te vinden die nog niet eens van mij is!

Bedankt dat jullie mij hier even de grond ik boren en mij aan het huilen brengen, en nee, en dat is hetgenen waar ík niet bij kan!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk niet echt dat je hier aangevallen wordt. Iedereen wil gewoon het beste voor Sammy en we dachten (is niet duidelijk gezegd door jou en je vriendin) dat er nog geen contact was geweest met het dierenasiel. Dat er dus pas na 10 dagen actie werd ondernomen om hem terug te zoeken. Dat blijkt niet zo te zijn, dus dan hoef je het ook niet op te vatten als een aanval. Jullie hadden wel al bij het asiel doorgegeven dat Sammy weg was en of ze het in de gaten wilde houden. Dus er waren wél al stappen ondernomen, dat is toch alleen maar goed. Nu is het ook duidelijk bij ons, je hoeft je niet meteen aangevallen te voelen.

Het is juist goed dat jij actie onderneemt voor het hondje van een vriendin.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je je aangevallen voelt hoor, vind ook niet alles even aardig overkomen. Mensen oordelen al snel ook al weten ze het hele verhaal niet.

Ik zal duimen dat hij toch snel weer thuis is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

om de ouders van je vriendin aan te vallen: ik begrijp niet goed waarom ze de moed opgeven. Als hij niet eten wil: dat houdt hij weken (tot wel een maand, als hij gezond is) vol zonder gezondheidsproblemen, zolang hij drinkt. Als hij honger of dorst krijgt gaat hij echt wel, vreemden of niet. Hij kan verder gekomen zijn dan het dichtsbijzijnde asiel. Hij kan ook meegenomen zijn door mensen verder weg. Bel vooral ook asiels verder weg!

Ook ik vind het ontbreken van een chip behoorlijk onvergeeflijk. Niet in de laatste plaats omdat een chip verplicht is voor iedere hond in Nederland!!

Goed van je dat jij blijft zoeken, vooral volhouden ookal geven de baasjes nu al de moed op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

is het hondje al terecht

En in je openingstopic komt het niet duidelijk naar voren wat je bedoelt

Onze hond = dan wordt er vanuit gegaan dat het jouw hond is

En er zit 10 dagen tussen =kijken bij asielen en Amivedi

Succes hopelijk is hij snel in goede handen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er alleen maar aan toe te voegen:

Heel erg supper veel sterkte met zoeken!!

Ik woon in oss dus denk niet dat ik hem hier helemaal zal tegenkomen,

maar ik zal het zeker in de gaten houden wand ik ben vaak in de omgeving van eindhoven..

Heel veel succes!!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij zijn ons hondje een keer anderhalf uur kwijt geweest en toen werd ik al helemaal gek, laat staan hoe jullie je voelen.

Heel veel succes met zoeken. Helaas woon ik niet in de buurt, dus aan mij heb je niet veel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste TS,

Voor het hondje hoop ik dat hij gevonden wordt natuurlijk. Het is een prachtige hond! Met hele lieve ogen. Maar inderdaad sluit ik me aan bij al het andere wat hierboven gezegd is. Je reageert pas laat weer op dit Forum. En daar komt bij dat je opening heel onduidelijk is. Daardoor merk je dat het effect ook anders is als wat je verwacht had.

Met kritiek kun je kijken of het terecht is. Is het niet terecht, doe er dan niks mee. Is het wel terecht? Bedank de mensen dan, want ze hebben ze ergens op gewezen waar je wat van kunt leren.

Succes met de zoektocht en ik denk dat iedereen met je mee wilt leven en benieuwd is of het hondje al gevonden is. Ik wel in ieder geval. Je kunt natuurlijk ook bij supermarkten een postertje ophangen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

mijn hondje is ook een keer weggelopen,

dat was bij hondenuitlaatservice, gelukkig was ze gechipt en werden we opgebeld!

kregen baas van uitlaatservice huilend over de vloer...

je kan je hond beter chippen maar al hij echt perfect luisterd..

Ik wens je nu alvast heel veel succes met zoeken en ik vindt het heel aardig dat je die vriendin helpt zoeken.

ik hoop dat de mensen die hebben gereageert op dit forum hun hondjes laten chippen want doe het dan voor de hon,

hij is het liefste bij je en wil graag als hij een keer kwijt is gewoon weer naar je terug, tenzij je hem slecht behandelt, maar dat lijkt me niet...

Link naar bericht
Delen op andere sites

je kan je hond beter chippen maar al hij echt perfect luisterd..

Ik wens je nu alvast heel veel succes met zoeken en ik vindt het heel aardig dat je die vriendin helpt zoeken.

ik hoop dat de mensen die hebben gereageert op dit forum hun hondjes laten chippen want doe het dan voor de hon,

nogmaals, chippen is niet alleen aan te raden, maar ook nog eens verplicht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

hallo, sorry dat ik zo laat reageer maar ik ben op kamp geweest.

Ik heb heel veel reacties gehad, maar geen spoor van Sammy :'(

Ik heb nu wel een tip gekregen, helaas wel een Herpen, dus een eind weg..

Maar hij is nu ook al een tijd weg dus wellicht heeft hij Herpen bereikt. Er is daar op een manege een hond gevangen die er volgens de reagerende persoon heel erg op leek. Ook was de hond angstig, wat erg kenmerkend is voor Sammy.

Misschien is hij naar een asiel gebacht, ik zal eens kijken of er een boerenfox is gevonden in asiels in- en in de buurt van Herpen.

Bedankt voor de reacties :)

Ps. Maar nogmaals: Het hondje is niet mijn verantwoordelijkheid, dus jullie moeten de eigenaren aanspreken. Ik ben later begonnen met zoeken omdat ik er voor die tijd niet van wist dat het hondje kwijt was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ow ja, begrijp me niet verkeerd. Gelukkig onderneem jij wel actie! Ik hoop dat dit trouwens betekent dat hij gevonden is. In dat geval: vertel de eigenaren dat die chip tegenwoordig verplicht is.

Er zijn wel plannen, maar het is nog niet verplicht. ;)

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-is-de-overheid-van-plan-met-het-verplicht-chippen-van-honden.html

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naar mijn weten is het al wel verplicht? Dat las je vorig jaar overal. Vanaf 2011.

In elk geval, zowel mijn hond als mijn katten zijn gechipt, is iets waari k zeer veel waarde aan hecht..

aangepast door Dollie
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .