Ga naar inhoud

calciumtekort


sharon

Aanbevolen berichten

ik heb nog gebeld , maar de dierenarts zegt ook dat het genoeg geweest is voor haar .

Ik zal nog mogen doen wat ik wil ,haar darmpjes liggen stil ,

ze heeft nog niet gekeuteld vandaag , en nog niet geplast vandaag .

Alles ligt al stil ,nu nog haar hartje

:wavecry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

zaza leeft nog .

de dierenarts had haar meegenomen voor een spuit , maar zij vond dat er nog genoeg wil was en zij is het aan het proberen .

ze heeft wat gedronken maar nog altijd geen beweging .

pijn heeft ze absoluut niet zegt ze en haar darmen brobbelen nog

ahhhhh ik hoop zo dat het haar lukt

en dat wit in haar kaka dat is die calcium zegt ze ,dat haar bloed niet wil opnemen .

ik ga haar straks eventjes bezoeken :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een tijdje over moeten nadenken, maar vind dat ik niet anders kan dan hier reageren. Ik stel me bij deze hele situatie al een tijdje vragen.

Zoals iedereen weet staat op dit forum het welzijn van konijntjes centraal. Dit betekend niet alleen goede levensomstandigheden en medische verzorging , maar ook verstandig fokken. Ik stel me bij jou Sharon op alle 3 deze gebieden vragen.

Ik begrijp dat je pech kan hebben met je dieren, maar wat ik van jou al gelezen heb sinds je lid bent.

-konijntje doodgenepen door je kind

-wondjes

-rammen ontsnapt en voedsters bevrucht

-oormijt, snot, calciumtekort

Ik merk ook aan de vragen die je stelt dat je helemaal niet zo goed op de hoogte bent van konijnen als je zelf voorsteld.

En wat met die laatste reactie? Waarom zet je 10 min na mijn reactie dat ze ingeslapen is en dan daarna toch weer niet. Echt dit is voor mij momenteel niet te vatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel ik heb ook lang gelezen

en ik hoop dat ge het niet tegekomt

mij kind is autistisch en weet van niet beter

de konijnen lopen rond in de tuin , niet tussen 4 plankjes

we zijn pas 2 maand verhuisd en de hokken waren nie klaar

snot: 2 zieke konijntjes gekocht en wist niet wat snot was

mijt : ook gij kunt het tegenkomen

moerziekte : kan ik niet weten als ge ze koopt en als je fokster bent

en van zaza ik ben heel blij dat de dierenarts ze toch nog een kans heeft gegeven

iedereen zou zo een dierenarts moeten hebben !!!!!

en als ik daar van iemand gelijk gij kritiek op krijg omdat ik dingen vraag

wel bij deze schrijf ik me uit

bedankt iedereen die me geholpen heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

In carolines antwoord zit wat, maar ook in sharon haar antwoord.

En nu gelijk vertrekken sharon vindt ik ook een beetje overhaasd.

Ook ik ben begonnen met vallen en opstaan.

Je leest over ziektes, maar je merkt pas echt wat het voorstelt op het moment dat je het zelf in de hokken hebt.

Boeken zijn dan leuk, maar ervaring van anderen helpt dan vaak een stuk beter en je moet maar net die contacten hebben.

Mijt is iets wat niet tegen te houden is, hoe goed je je dieren ook verzorgt, 1 verkeerde baal hooi en je bent de pineut.

Moerziekte komt bij grote rassen wel vaker voor, maar ook dat kan je aan de buitenkant niet zien.

En de symptomen kunnen per konijn ook verschillen, dus aan de hand daarvan is het ook lastig het gelijk te zien.

Als fokker is het vallen en opstaan en zoveel mogelijk zorgen dat je dieren de dupe er niet van worden.

Feit is gewoon dat er te weinig dierenartsen zijn met kennis van zaken en je het als fokker vaak alleen en met je mede fokkers uit moet vogelen.

Snot kunnen dieren ook al bij zich dragen als je het koopt en dat het pas tot uiting komt na een de stress van de verhuizing.

Aan de ene kant heeft sharon pech gehad, aan de andere kant is ondanks verhuizing en de handicap van je kind dat eigenlijk geen excuus van een doodgeknepen konijn of ontsnapte rammen.

Veel succes met zaza, ik hoop voor je dat ze het red.

Toch zou ik haar niet nog een keer gebruiken voor nog een nest na de ernst van deze keer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sharon, niet zomaar vertrekken hoor meid! Denk eerst nog maar eens na... Ik denk niet dat het Carolines bedoeling is om je aan te vallen. Ze heeft gewoon gezegd wat ze opmerkte, maar uiteindelijk kent zij jouw echte situatie niet. Het gevaar aan forums is dat je niet alle informatie krijgt als je een bericht leest: je hoort geen intonatie of emotie erbij. Ik denk dat dit hier ook gebeurd is. Niemand heeft jou aangevallen. Integendeel, er werd je de kans gegeven om een aantal dingen duidelijker te maken voor iedereen. Dus dat is op zich positief.

Blijf maar lid hoor! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hele topic nu gelezen. Ik sluit me ook bij Mireille aan fokken is echt soms zo rot.

In korte tijd ben ik meerdere Franse Hangoren verloren, daarvoor had ik nooit problemen. Ook het fokken vlot helemaal niet. Maar het blijft met vallen en opstaan. En ik heb soms zin om het bijltje er bij neer te gooien, want dode dieren is wel het ergste.

Ik heb ook een voedster met moerziekte gehad, vreselijk ik was er te laat bij.. ze is op de dierenarts tafel gestorven, ik hoop dat deze het wel mag redden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

Wel ik dacht ook dat zaza ingeslapen was die avond .

Toen de dierenarts kwam vroeg ik haar of ze het bij haar wilde doen ,

vooral voor mijn zoon brent dat hij zaza niet hoefde dood te zien gaan ,

en ik heb het een keer gezien van het zusje van zino en wil het ook niet meer zien .

maar s'morgens belde de da ons op om te zeggen dat er nog genoeg dingen waren om zaza niet te laten in slapen .

Kunt gaan denken hoe blij we waren , zaza leefde nog .

We zijn haar dan gaan bezoeken en ze had een infuus in haar poot waar de dierenarts het calcium en mangnesium inspoot en ging goed .

Tegen de middag wilde gelijk al opstaan , en toen het haar lukte viel ze gelijk om en was ze dood .

Gelukkig heeft mijn zoon het niet gezien , maar dat neemt neit af dat hij de hele avond geweent heeft voor zijn zaza .

ik verzorg mijn konijnen goed , daar moet ik niet aan twijfelen .

Iedereen mag zeggen wat ze willen , ik heb nu verdomme veel pech gehad .

En caroline ik heb nooit gezegt dat ik veel van konijnen afweet ,

ik weet er iets van en moet nog veel leren .

En ik dacht dat deze forums de plek waren om info op te doen .

Maar hier word ik door jou met de grond gelijk gemaakt

Ik hoop dat ge geen autistische met adhd kinderen hebt of krijgt ,

dan pas zou ge weten hoe vindingrijk die wel zijn .

Het kindje wilde het konijntje knuffelen , maar eht was te hard.

Daar had ik dus een lesje uitgeleerd.

En nu weer , ik vertel niets meer hier want het word tegen me gebruikt .

mvg sharon

en nu moogt ge het sluiten aub

Link naar reactie
Delen op andere sites

sharon toch heel jammer dat zaza het niet gered heeft.De moerziekte word vaak pas laat ondekt .Vooral als de voester goed is voor de jongen.Heel vrezelijk ze geeft zich zelf helemaal weg.Ik hoop je toch hier te blijven zien op bb.Dat caroline zo haar vragen had is ook terecht moet ik zeggen.Als niet konijnen fokker stel je zo je vragen bij alles wat je mee maakt aan ziektens ect.Je bent hier ook om te leren en andere mensen kunnen er zo in mee lezen.

En ook zo zien dat de hobby konijnen fokken op de goede manier niet altijd leuk is .Ook veel verdriet kan zijn.Zo zeg ik altijd je hebt goede en slechte tijden.Wat vaak ook nog eens door elkaar loopt.Maar kom op meid ik zie je graag hier.groetjes cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .