Ga naar inhoud

calciumtekort


sharon

Aanbevolen berichten

hey iedereen

Gisteren was zaza ziek en omdat ik snot en oormijt in mn hokken heb en zaza zo ziek was dacht ik dat ze het ook had zitten. Maar niets is minder waar. Ze zat helemaal verkrampt en telkens ik haar wilde bekijken kreeg ze een toeval. Jong erg om te zien.

De dierenarts is net weg en zij denkt dat ze een serieus calcium tekort heeft. Ze heeft een spuit gekregen om dat terug op peil te helpen, maar ze is bang tegen dat de spuit werkt haar darmen gaan stilliggen.

Ik kan haar niet dwangvoeren want ze krijgt een toeval, een melkkramp noemt de dierenarts het. Heeft iemand nog raad?

De baby's zijn nu met de fles gevoed en dat viel goed mee voor de eerste keer. Maar niets is beter of mama he.

De anderen zijn nu ingespoten met ivomec, de kleintjes met stronghold tot 2 kg en de allerkleinste niets want die mankeren niets nog en anders ook stronghold als ze groter zijn. En het snot is onder controle nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel gisteren heeft ze niet gegeten en gedronken nog minder.

Ik heb haar vanmorgen een spuit met calcium en magnesium gegeven van 20cc verdeeld over 4 plekken (2 op de schouders en 2 op de billen).

Vanavond zat ze een klein beetje recht. Ik heb haar dan de hele dag melk in haar mond gedruppeld. Als ze de morgen haalt

dan heeft ze misschien een kans maar het ziet er alles behalve rooskleurig uit.

De kids voed ik nu met de fles en het lukt redelijk goed. Sommige drinken al uit de pot melk en eten soms biks.

Maar mn zaza ocharme zo afzien.

Had ik ook gelezen van die roosvise maar ze drinkt niet en ik had er nog nooit van gehoord van die ziekte.

Ik dacht dat ze ook een oorontsteking te pakken had :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het misschien wel zou kunnen gelukt zijn .

Ze volgt ons weer met haar ogen ,haar hoofd zit al recht, en daarpas als ik haar drankfles voor haar hield ,dronk ze ervan .

Dat is nu toch geen slecht teken denk ik he .

En toen ik haar biks voorhield pakte ze er eentje uit mijn vingers .

Ik heb ze dan maar op de grond gestrooid ,en ze was ze toch aan het pakken.

Wat zouden we toch doen zonder dierenartsen he .

Ik ben nu al supercontent , maar dan nog de wezekes he .

Die kunnen dus niet meer terug naar haar of ze zal hervallen ,en ze heeft een spuit gekregen om de melkproductie te stoppen voor haar eigen best .

Het is me al gelukt met zino van de dag hij geboren is ,dus met 4 van 14 dagen oud en die al mee eten moet dat toch lukken he .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt wel weer een hoop pech.

Gelukkig is zaza zo te horen aan de betere hand.

1 klein adviesje.

Fok niet meer met deze voedster, herhaling zal zeker weer gebeuren.

Fok ook niet meer verder met de jongen, aangezien dit erfelijk is.

Ik weet dit is niet wat je wil horen na al die tegenslagen, maar iets wat je toch wel moet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het onthouden.

De dierenarts had het me ook gezegd maar het kon ook zijn door haar eerste nestje .

Ze zij me nog 1 keer proberen na de zomer als ze wat ouder is en dan voldoende soya melk bijgeven .

En haar vooral goed in de gaten houden en bij de eerste tekenen ophouden ermee .

Ik hoop van wel hoor want zo een voedster vind ge niet vaak die zulke schoon nijntjes op de wereld zet .

Wel in de verkeerde kleur maar zo schoon:bunny4::bunny4::bunny4::bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soya melk bevat eigenlijk helemaal niks.

Geef dan kit-l-mel van bogena.

Het is het enigste poedermelk voor katten dat ook geschikt is voor konijnen.

Daarnaast is kit-l-mel door het hoge gehalte aan licht verteerbare eiwitten, vetten en vitaminen ook aanbevolen als dieet voeding voor zieke of herstellende konijnen.

Daarbij komt bij, daar zit dus in ruw eiwit 24%, ruw vet 24%, ruwe celstof 0%, ruwe ash 7%, vocht 3,5% en calcium 0,86% en phosphor 0,6% en nog extra toegevoegd koper 5 mg per kilo (beschermd tegen dikke buiken ziekte), vitamine A, D3, E.

Dit wordt vaak aan voedsters gegeven die net bevallen zijn als oppepper op een boterham.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaza heeft vanmorgen een zware terugval gedaan en eet weer niets meer .

Ze drinkt nog melk maar ik moet haar kopje vasthouden.

Ze heeft nu al 2 spuiten gekregen met die calcium oplossing ,maar o zo pijnlijk voor te geven .

Ocharme dat schaap ,maar opgeven ,nog zij of ik denken eraan

We vechten tot de laatse snik :boxing:

Telkens ik haar kopje ophoud om haar te laten drinken ,likt ze telkens aan mijn handen .

Ik weet wel dat het voor het zout aan m'n handen is ,maar soms voelt het aan of ze me bedankt ,raar he .

Ik hoop zo dat ze er bij mag blijven bij de rest ,mijn lieve zaza .:wavecry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad, misschien kan je wat metacam geven tegen de pijn.... Dat is misschien geen slecht idee.

En ik zou ook zeggen dat je handen likken uit affectie is. Hier doet alleen Snoet dat met mij, en enkel als hij daar zélf zin in heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je zeker dat ze geen pijn heeft?

Een konijn likt trouwens niet je handen om het zout hoor! Dat is echt teken van affectie.

is dat waar

ahhhh die schat , zo lief

ocharme ,ik hoop dat ik haar kan redden .

Ze heeft nu al bij al een halve liter kitten melk binnen ,die die ik aan zino gaf toen hij zijn mama kwijt was.

Maar nog altijd niet veel beterschap .

Ze drinkt melk en water ,maar geen korrels .

Dat kost haar veel te veel moeite om te slikken .

Als ze knabbelt dan knarst ze met haar tandjes , van zo laat maar :(.

Een mens kan hem zo machteloos voelen he , kon ik nog iets meer doen voor haar .

De dierenarts heeft spuitjes meegegeven met pijnstilling in, maar ik heb niet gevraagd wat het was .

Ik moet er 0.5 ml van geven per dag ,maar eerlijk ik denk niet dat ze pijn heeft .:wavecry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

T'is niet zo knarsen of dat ze pijn hebben hoor .

T'is anders ,precies of ze is de controle over haar mondje kwijt .

Ik denk niet dat ze er morgen nog zal zijn , ze geeft op :(,ik voel het , en ze toont het me .

Ze kan zich nog draaien nog roeren ,en ik heb daarnet de dierenarts gebeld om te zien of ik echt niets meer kan doen .

Maar helaas , ze denkt ook dat ze de morgen niet haalt .

En eigenlijk zo afzien dat is niet fair

Stomme bo , kon die haar nu niet gerust gelaten hebben .

Maar ja , nu te laat he :wavecry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou behalve melk en calcium toch proberen er ook wat dwangvoeding in te krijgen.

Want ik denk dat haar darmen anders als ze al niet bijna stil liggen geheel stil gaan liggen.

Ze heeft voor darmwerking tenslotte vezels nodig en niet alleen vocht.

Ik weet dat ze dan misschien weer een toeval krijgt, maar probeer haar toch te dwangvoeden

Link naar reactie
Delen op andere sites

De toevallen zijn gestopt en dwangvoeren lukt niet , ze krijgt haar mondje niet open en het valt eruit

Ik heb al alles geprobeert , echt waar .

Daarnet kwam er een keutel uit , allee uit ,ik heb het eruit moeten halen ,en er hangde precies vet rond , precies wit vet .

Weet je wel precies een stuk vlees die in de pan blijft liggen , raar .

Wat ik nog allemaal ga meemaken , ik weet het niet .

Maar deze keer doet het echt pijn om haar te verliezen , en ik weet ik zal haar verliezen want ze geeft op .

Alles kost haar zoveel energie dat ze niet meer heeft

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .