Spring naar bijdragen
~*carly*~

Halo iedereen!!!!

Recommended Posts

haha je ziet mij met mijn foto camera staan idd:p haha

dat is dus ginny,ze is vermoed ik al een jaar of 16 maar laat je daar niet door beinvloeden ze is erg pittig,en ik ben sinds de herfstvakantie met haar bezig...

zag het even niet meer zitten,want zo gauw ze nog niet aan het halstertouw zat of losstond viel ze je aan,en bokken pfff dat is ook de reden dat ik op haar rijd en de andere 2 meisjes op cella.Ze heeft namelijk bij mijn vriendin heel raar gebokt en haar raak geslagen.

Die tijd is nu gelukkig voorbij! ze is echt een kroel en komt tegen je aan staan met haar hoofd,ze was in het begin ook heel sterk in haar mond,maar nu weet ik dat ze juist gevoelig is,maar je niet teveel druk op het bit moet zetten dan pakt ze hem namelijk in haar mond.En sinds een paar weken zijn we ook begonnen met springen en dat vind ze ook erg leuk!

Op de foto's staat ze bij haar stal,je ziet duidelijk aan haar ogen dat ze oud is,maar vorderest ziet ze er nog fit uit niet waar!! ik vermoed dat ze iets van een kpwn is maar zeker weet ik dat niet ze zou ook een kruising kunnen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net je filmpje gezien, geweldig zeg, die kleine boeffies! ben zelf ook pas met clickertraining begonnen met mijn jongste, en die heb ik ook het commando 'op' geleerd. Zo schattig hoe ze met zn twee alles tegelijk doen, hihi.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja het zijn echt doerakken,ze zijn in totaal met 6uh,en als ze dan met zen alle in de ren lopen dan is het gewoon vechten om aandacht,haha zeg je OP en mijn hand plat vlak boven hn hoofd,hupsakéé allemaal rechtoverijnd,en dan maar k ijken van hé zag je wat ik deed??? nu wil ik beschuit!!! haha en dan op je schoot kruipen en om je heen rennen...

pff dat wordt nog wat als de pukken naar hun nieuwe eigenaar gaan...want zo krijg je er natuurlijk wel een band mee...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
haha je ziet mij met mijn foto camera staan idd:p haha

dat is dus ginny,ze is vermoed ik al een jaar of 16 maar laat je daar niet door beinvloeden ze is erg pittig,en ik ben sinds de herfstvakantie met haar bezig...

zag het even niet meer zitten,want zo gauw ze nog niet aan het halstertouw zat of losstond viel ze je aan,en bokken pfff dat is ook de reden dat ik op haar rijd en de andere 2 meisjes op cella.Ze heeft namelijk bij mijn vriendin heel raar gebokt en haar raak geslagen.

Die tijd is nu gelukkig voorbij! ze is echt een kroel en komt tegen je aan staan met haar hoofd,ze was in het begin ook heel sterk in haar mond,maar nu weet ik dat ze juist gevoelig is,maar je niet teveel druk op het bit moet zetten dan pakt ze hem namelijk in haar mond.En sinds een paar weken zijn we ook begonnen met springen en dat vind ze ook erg leuk!

Op de foto's staat ze bij haar stal,je ziet duidelijk aan haar ogen dat ze oud is,maar vorderest ziet ze er nog fit uit niet waar!! ik vermoed dat ze iets van een kpwn is maar zeker weet ik dat niet ze zou ook een kruising kunnen zijn.

Ja,gelukkig dat die tijd nu voorbij is.En heb je dat gedaan door naturel horsemanship?(ja,ik heb veel vragen*bloos*)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja,gelukkig dat die tijd nu voorbij is.En heb je dat gedaan door naturel horsemanship?(ja,ik heb veel vragen*bloos*)

haha maakt niet uit hoor dat is juist leuk:p nou op de manege heb ik altijd geleerd dat het paard precies moest luisteren,een pony die niet luisterde kreeg gelijk een mep of een klap....

Nu vond ik dat altijd verschrikkelijk,ik liet wel niet over me heen lopen,maar dat mishandelde welshje was mishandeld dus als ze in het begin uithaalde kreeg ze al geen klap maar verhief ik me stem en praate veel tegen haar.

Maar toen we iets van 3 maanden op ginny en cella reden,was ik wat aan het surfen op internet voor problemen met paarden(het aanvallen) en kwam op paardnatuurlijk terecht een hele leuke informatieve site.En ik kwam erachter dat het allemaal vooral om stem en lichaamstaal gaat.

We zijn gewoon begonnen met aan de hand te lopen,en mijn lichaamstaal op die van haar af te stellen....heel raar en moeilijk uit te leggen,als ik er nu over nadenk....maar als ik naast ginny loop en ze heeft geen halster of dergelijks om dan neem ik een niet agresieve dominante houding aan,ik blijf rechtop lopen maar druk mijn schouders een beetje naar voor en dan omlaag,ook mijn vingers bol ik naar binnen,die mogen nooit breed staan dat is agresief.Dan loopt ze precies schouder aan schouder mee(voelt heel speciaal) ze volgt achteruit,ook zijwaarts loopt ze mee,en zelfs als ze te ver naar voren staat zet ze een pas achteruit om weer naast me te komen.Het belangrijkste is belonen! zo gauw ze iets goed doet heeel veel belonen!

Maar soms is ze het ineens beu en loopt naar de uitgang...dat was in het begin een probleem..want naar haar toe gaan is haar gelijk geven maarja als ze blijft staan en niet terug komt.Maar ik heb haar leren halt te houden,te blijven staan op een afstandje te gaan staan en haar dan te roepen,en flink te belonen als ze komt! en als ze nu naar de uitgang komt hoef ik maar te roepen!

zo lief,ook als ik een hindernis opzet en ze staat in de bak,loopt ze helemaal mee van de plek waar de balken en staanders staan naar de plek waar ik de hindernis op ga zetten:)

Met de andere merrie doen ze aan cirkling game,met lichaamstaal van je afdrijven om laten draaien,en naar je toe laten komen,ook versnellen en verlangzamen.Ik heb dit ook met ginny geprobeerd helaas werd ginny helemaal gek als je haar wegdreef dus dat heb ik maar eenmalig gedaan,en dit zo gaat ook goed en dat is het belangrijkst.

Nu probeer ik haar met rijden ook te ''verfijnen'' zo oefen ik veel aan een losse teugel met stappen,en mijn gewicht verplaatsen zodat ze op mijn zit leert te sturen,zo gaat ze als je doorgaat zitten al perfect halthouden en als je dan diep blijft zitten en druk geeft gelijk achterwaarts zonder dat je druk geeft op de teugel.En als je dan weer normaal gaat zitten gaat ze weer voorwaarts.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Leuke en intersante info!Heb even de site gezogd,het is toch deze hé?

Paard Natuurlijk

Zal er zeker eens in rondneuzen!

dat is inderdaad de goede site..ik vind het net als met clickertraining een hele mooi manier om in dit geval met paarden om te gaan,ik had gewoon nooit verwacht /of bij nagedacht dat het zo ook kon,partnerschap is veel mooier als dwang,en een dier laten luisteren door te straffen,en hem te laten leiden door angst.

Bij deze link kan je vooral in het eerste en laatste stuk zien wat er mee mogelijk is....geweldig gewoon ik kreeg er gewoon tranen van in mijn ogen,zo mooi zijn eigen kudde,het vertrouwen van die paarden!!

YouTube - Tribute to Max, my horse and best friend=

Ook deze vind ik heel knap,baas en paard hebben wel een hele bijzondere band!

=

maar nu ga ik het jou vragen:p haha heb jij een eigen paard of rijd je op de manege?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb al een stukje gelezen,een leuke site!Ik ben zelf nog maar 10 en mijn mama rijd ook.Nu hebben we een eigen paard,echt een lieverd.Maar ik heb een probleempje met haar.meer uitleg volgt,want ik moet gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ok,ik zal verder gaan:p

eerst ging ik dus op manege rijden.na 2 jaar heb ik een jaartje privé les gevolgt bij iemand die een pony had.Nu,dat meisje geeft geen les meer.sinds een paar dagen volg ik terug privéles bij iemand,ik heb al één les gevolgd.We hebben ons paard gekocht,2 jaar geleden...eigenlijk klopt het niet,want we hadden meer dan 1 jaar manege gevolgd!dat is dus een rasloze merrie geworden van 1.63.er zit koudbloed in,ze heeft veel weg van een haflinger maar een sleeswijker lijkt meer op haar want die zijn wat groter dan haflingers.toen we haar kochten dachten we dat ze 6 was,toen de dierenarts haar controleerde bleek ze 4 te zijn,de vorige eigenaars wisten dat niet,ze hadden Caline ook zwanger gekocht zonder dat ze het wisten,dus ik geloof ook wel dat ze niet wisten dat ze 2 aar jonger was dan ze dachten.maar toch ging de verkoop door.ze heeft echt een rustig karakter.Ik rij ook op haar.Maar ons probleem was nu dat ze als ze verschoot met mij er vandoor ging in de bak in rengalop.Bij mijn mama is dat even opzij springen of even een paar pasjes draf/galop.Een groot verschil dus.Niemand wist wat het was,totdat we die mevrouw hadden gebeld waar ik nu les volg.Die zij om meer grondwerk te doen.Dit doe ik nu ook al enkele dagen.Longeren durft mijn mama me nog niet alleen te laten doen,omdat ze dan nogal kan verschieten van de hond van de buren waar gestalt is en dus begint gek te doen.Dus ja...Allé,als je nog iets wilt weten.Wil je foto's van haar?:P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

jahoor lijkt me leuk ze klinkt me erg mooi,maar wel balen die onzekerheid,en je weet natuurlijk ook niet wat ze heeft meegemaakt op de plek waar ze geboren is.Maar grondwerk kan inderdaad veel problemen oplossen,als je namelijk op een gegeven moment de band en respect met het paard hebt zal hij/zij je niet zomaar meer pijn proberen te doen.Er zijn heel veel oefeningen die je kunt doen,je hebt er ook verschillende boeken van,en ook op internet is veel te vinden.

Wij hebben maar wat aangemodderd,en zolang je het van uit je hart doet,en de resultaten bereikt kan het geen kwaad.

Je zou kunnen beginnen met gewoon aan het halster en halstertouw(misschien na het rijden of longeren,zodat ze wat rustiger is,ze is natuurlijk nog niet zo oud)gewoon naast je te laten lopen,maar wel duidelijk zijn sta jij stil,dan zij ook en dan wel gelijk,schouder aan schouder,trekt ze door of reageert ze niet meteen,laat haar dan gelijk een aantal stapjes achteruit maken.Zo gauw ze braaf stil staat gelijk belonen!,en naast haar voltes en andere vormen lopen,ineens links of rechts.zo lang ze maar op jou reageert en niet zichzelf probeert te meten met je.

Dit kan je natuurlijk ook uitbreiden door haar op de zelfde manier over balkjes te laten lopen.En te kijken of als ze aan een halstertouw met je gewerkt heeft,of je haar dan overal aan kan raken,vooral de hals en buik,en of je haar hoeven op dat moment ook kan optillen.Dit geeft aan in hoevere ze je vertrouwd.Maar je moet er echt heel duidelijk in zijn,als ze het beu wordt en ze geeft je een duw,moet ze dus ook gelijk achteruit.

haha ik hoop dat je wat aan deze info hebt,op de video's zie je de lichaamstaal wel goed denk ik...

groetjes,en de foto's wil ik heel graag zien hoor ze lijkt me een heel mooi beestje!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat doe ik momenteel ook,na het longeren en/of rijden stapoefeningen maken.Die balkjes zal ik zeker eens doen!Ik zal even wat foto's uploaden:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha,ja is goed hoor,met ginny heeft het even geduurd maar in draf over een hindernis volgd ze me ook,volgends het echte mag je het niet,maar ik pak er ook gerust wel eens schijfjes wortel of dergelijke bij.

Maar je zij dat ze er wel eens vandoor gaat als ze schrikt,je zou haar ook kunnen leren je te vertrouwen maar ik zou dit zeker niet alleen doen omdat ze misschien weg kan springen.maar dan zou je haar ook over een zeil kunnen leiden en bijvoorbeeld als ze je echt begint te vertrouwen te kijken of ze langs een plastic zak durft en je haar eventueel ook met een plastic zak aan kan raken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
dat is inderdaad de goede site..ik vind het net als met clickertraining een hele mooi manier om in dit geval met paarden om te gaan,ik had gewoon nooit verwacht /of bij nagedacht dat het zo ook kon,partnerschap is veel mooier als dwang,en een dier laten luisteren door te straffen,en hem te laten leiden door angst.

Bij deze link kan je vooral in het eerste en laatste stuk zien wat er mee mogelijk is....geweldig gewoon ik kreeg er gewoon tranen van in mijn ogen,zo mooi zijn eigen kudde,het vertrouwen van die paarden!!

YouTube - Tribute to Max, my horse and best friend=

Ook deze vind ik heel knap,baas en paard hebben wel een hele bijzondere band!

=

maar nu ga ik het jou vragen:p haha heb jij een eigen paard of rijd je op de manege?

Mooie filmpjes!Die eerste is echt fantastisch!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

groetjes,en de foto's wil ik heel graag zien hoor ze lijkt me een heel mooi beestje!

mijnalbum werkt even niet,ik ga eens een ander proberen.Mooi is ze zeker!Ze is een palomino en haar zomervachtje vind ik haar echt mooi!(wintervacht ook hoor,maar dan heb je niet zo het 'goude').Dus nog even geduld:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

alsjeop reageren drukt dan kanje typen enonderwerp in vullen

als je dan na beneden scrolt(zo heeft dat) zie je later staan upload hier je foto nou dar moet je opklikken dan krijg jeoptie omje foto optezoeken na dat doe je dan en dan druk je op upload en dan krijg je verschilende de links en daarmeot je der een uitkiezen

en dan fiola:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .