Ga naar inhoud

(rode) Bietenblad ?


Chub87

Aanbevolen berichten

Hoi BB-ers,

Ik heb een eigen moestuintje en de Rode Bieten zijn klaar! Nou wil ik ze eigenlijk niet allemaal aan de konijnen/cavia's geven en lekker zelf opeten. Het blad van de rode biet eten we echter niet op (raar hé :whistle2:).

Kan ik deze bladeren aan de dieren geven? Of is dat niet gezond? Geen idee of ze het lekker vinden maar dat zien we dan wel weer!

:bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of ze de bladeren mogen eten vind ik nergens, dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen..

Maar ik heb wel gelezen dat je rode biet met mate mag geven want het kan rode urine veroorzaken!

Duss.. wat ik zou doen: de rode biet zelf opeten en nog wat restjes aan je konijnen en cavia's geven en de bladeren dan niet.

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Ze mogen gewoon rode bietenblad eten hoor! Ik geef het ook wel eens aan de konijnen. Of ik geef de schillen, die mogen ze ook hebben.  Overigens mag je rode biet en het blad alleen rauw geven, dus geen gekookte rode bieten.

Van de rode bieten zelf en van de schillen kunnen ze inderdaad rode urine krijgen, dat is niet erg hoor maar als je dat niet weet / verwacht kun je daar als baasje van schrikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .