Ga naar inhoud

DRINGEND !!!!!!!! Rat begint weer opnieuw te niezen...!

Aanbevolen berichten

Hoii

Ciske had een luchtweginfectie, wat wegging na een week medicatie...

Nu begint hij dezelfde symptomen te vertonen; Hij niest, haalt schokkerig adem, en hij heeft zelfs bloed bij zijn neusje wat opgedroogd is...

Wat moet ik doen?

Medicijnen opnieuw een week geven en een aantal keer per week of zo stomen?

Groetjes kim

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb gebeld, de DA was dicht, maar bij spoedgevallen kon je evt. een 06-nummer bellen. Dus ik gedaan, en ik moet die kür 5 dagen ongeveer geven, en dan moet het echt goed aanslaan en weggaan, anders moet ik nóg eens langskomen....

Ik hoop dat het aanslaat...

Ik heb de vorige keer (uit eigen zak) €54,- moeten betalen, omdat de dierenartskosten en al de andere kosten, buiten de kooi en het voer voor mij zijn...

Ik hoop dat hij dalijk weer gezond rondrent, want hij heeft nu net hele ernstige schurft, een hele grote wond op zijn rug en een luchtweginfecte achter de rug...

Ik houd jullie op de hoogte!

Als er nog tips zijn, dan hoor ik die graag!

Groetjes kim :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
En hij heeft zelfs bloed bij zijn neusje wat opgedroogd is...

Dit wordt porfyrine genoemd. Het lijkt op gedroogd bloed maar het is een rode afscheiding die met het traanvocht van de rat meekomt. Veelal komt dit wanneer je rat verkouden of gestresseerd is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dat bedoelde ik haha, had die de vorige keer ook :P De dierenarts gebruikte die naam ook maar ik was de naam weer vergeten xD

Het gaat helaas niet veel beter.... hij is wat minder actief en zijn toestand is niet erg veel veranderd. hij is al erg oud, en ik ga nog een paar dagen door met de medicatie. ik weet niet of dit nog goed gaat komen...

Ik ga vanmiddag douchen, idee om hem even mee te nemen om te stomen?

Deed ik eerst altijd toen hij die vorige luchtweginfectie had, maar ben er zonder reden mee gestopt. Idee?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .