Ga naar inhoud

Het koppelen van Tobias en Vlekje

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Tobias

nieuwenijntje34km.jpg

Vlekje

05_09_0.JPEG

De koppeling tot nu toe (dag 1 en 2):

Eigenlijk is het allemaal nogal makkelijk gegaan. Toen Tobias en Vlekje in de opvang samen gezet werden negeerden ze elkaar vooral. Als ze elkaar echt tegenkwamen sprongen ze allebei van schrik weg. Over het algemeen waren ze wel lief tegen elkaar.

Thuisgekomen hebben we ze gelijk in een kooi samen gezet. Vlekje zat eerst in de ene, en Tobias in de andere hoek. Tobias zocht wel toenadering tot Vlekje, maar Vlekje was erg schikachtig en stampte veel.Tobias lijkt wel erg op zijn gemak, hij ligt al lekker languit.

vlekjeennieuwenijn0jb.jpg

Midden in de nacht heeft Tobias wat op Vlekje gereden, maar toen hebben we ze voor de nachtrust van ons toch maar eventjes uit elkaar gehaald.

Vanochtend waren ze even onrustig, Tobias beet zachtjes een beetje in het kontje van Vlekje (gewoon plukjes haar), en Vlekje vond dat niet zo superleuk.

Toen ik thuis kwam vanmiddag zaten ze lief samen in de kooi, met 5 cm ruimte tussen elkaar in, al verbetering dus! Vlekje lag ook al lekker languit in de kooi, ook een teken dat ze op haar gemak is dus.

Net zijn we even met Tobias naar de dierenarts geweest, maar nu zitten ze weer samen. Vlekje stampt eigenlijk niet meer en is ook ietsje minder schikachtig geworden. We hopen dus dat het zo blijft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 3:

Ik kwam net thuis en toen waren ze eindelijk de kooi uit gelopen. De kooi staat sinds gistermiddag in de gang, zodat de nijnen in de gang en keuken los kunnen lopen. Ze waren alleen allebei te bang om de kooi uit te komen, maar nu liepen ze toch allebei los. Straks ga ik de gang nog even volgooien met speeltjes zodat ze iets te doen hebben.

Ik heb net even een tijdje bij ze gelegen in de gang. Vlekje genoot echt van het geknuffel, ze ging er heelijk languit bij liggen. Tobias vond me wat eng en zat eerst wat bangig in een hoekje (raar wezen ben ik toch ook), maar kwam toen aan Vlekjes kontje snuffelen en later aan mij. Toen sprong hij uit de onderbak en ging wat rondlopen, Vlekje liep naar hem toe, wat gesnuffel, Tobias ging lekker liggen in het hoekje bij de trap en Vlekje ging lekker liggen in de onderbak. Dus het gaat allemaal nog steeds goed. Vlekje liet het ook helemaal toe dat hij aan haar snuffelde en aan haar kontje zat, zonder gestamp!

snuffelen3wa.jpg

vlekjelanguit8ed.jpg

tobiasligt5cr.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tobias heeft ook al een favoriete slaapplek gevonden :D

Dit is een ladekastje in de keuken, de onderste lade zit er niet meer in omdat die al kapotgeknaagd was door de nijnen, en nu heeft ons Toobje daar een lekker ligplekje in gevonden :bunny3:

tobiasfavorieteplekje3hy.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .