Ga naar inhoud

hummmmm konijnen stof speelgoed en wormen besmetting!


Aanbevolen berichten

Ik zelf heb het niet zo op knuffel beestjes van stof bij konijnen:bounce:

Mijn redenatie vooral bij rammen dat ze vaak iets achter laten op de knuffel, en ja gooi je dan elke dag dat ding in de was? :lol:

Nou ik heb nu nog een reden om maar geen knuffels bij konijnen te leggen.....:beurk:

3 dagen terug had ik een logeer konijn, uit de ren gevist met nachthok.

Het was zo nat, op het gras ik denk zet hem lekker droog met 2 verdiepingen.

Hoef ik me daar geen zorgen om te maken als er meer regen komt, meneer bleef gewoon in de regen zitten namelijk.

Door mijn snelle actie was zijn speelbal achter gebleven.

Op de tegels, in de regen.

Ik denk die pak ik wel later, was al nat ( kan ik beter eerst even wassen)

Nou inmiddels dag 3 pak ik hem op, knijp ik hem uit :whistle2:

Tot mijn grote schrik komen er allemaal wormen uit! pin wormen gruwwel......

Ze kwamen van uit het konijnen speelgoedje naar buiten door de stof.

Nu is het voor mij bevestigd dat ook dit dus een bron van besmetting is.

Waarschijnlijk door de regen zijn de eitjes, de besmetting via het konijn, uitgekomen.

Ik heb dit voor jullie op een filmpje, kun je ze met een sterke maag in het echt zien.

Levend en wel.

Deze zal ik later toevoegen.

Konijntje zelf gaat gelijk in de ontworming:mdr: , filmpje stuur ik wel naar de eigenaren.

Je begrijpt dit dobbel steentje komt dus niet in mijn wasmachine gruwel gruwel....

Cindy BRC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hum....als een schapen vachtje maar iets vochtig word kun je er zelfs maden in krijgen....leggen vliegen gewoon eitjes in....

Ook al een keer mee gemaakt. Maar in theorie kunnen daar ook eitjes van de wormen in vallen.

En zo dus de boel her besmetten en of uit komen als het iets vochtig word.

Dit was overigens een speciaal konijnen speel goedje.....grote dobbel steen met een belletje er in van stof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hum....als een schapen vachtje maar iets vochtig word kun je er zelfs maden in krijgen....leggen vliegen gewoon eitjes in....

Ook al een keer mee gemaakt. Maar in theorie kunnen daar ook eitjes van de wormen in vallen.

En zo dus de boel her besmetten en of uit komen als het iets vochtig word.

Dit was overigens een speciaal konijnen speel goedje.....grote dobbel steen met een belletje er in van stof.

Tja het is niet echt schapenvacht maar het lijkt er op. Ik was het altijd in de kookwas en dat dus om de paar dagen (en indien nodig vaker). Dat is dan ook nog niet goed?

Je zou toch zeggen, als het voor nijnen is dat het dan ook goed moet zijn toch, net als bij baby's....

Maar goed, als ik jou snap raad jij dus alle stoffen dingen af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .