Ga naar inhoud

Eksters gevaarlijk voor konijnen?


Kimmi

Aanbevolen berichten

Onze konijnen lopen dikwijls door heel de tuin, soms ook als we niet thuis zijn of in huis bezig zijn (ze kunnen toch niet weg of echt iets fout doen). Nu zaten er een tijd geleden op het gras enkele eksters bij één van de konijnen. Hij zag hen niet eens en ze deden ook niets. Mijn man had het er niet zo mee want hij zei dat eksters wel eens lelijk kunnen doen tegen konijnen. Ik geloofde er niets van MAAR ..

Gisteren lag er op ons terras een vogeltje dood en bijna volledig opgegeten :grrrrrr:

We zagen vooraan op het terras allemaal pluimen liggen en wat verder de resten van het vogeltje en er kwam ook regelmatig een groepje eksters van eten :beurk:

Nu begin ik me toch wat meer zorgen te maken over de konijnen? Zijn eksters gevaarlijk voor hen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm lastig.. Ik heb een keer een ekster een muisje zien opeten.. Getverdemme. Ik denk niet dat ze konijnen wat zouden doen omdat konijnen vaak nog groter zijn als eksters, maar je weet 't nooit.

Ja, maar een muis is een stuk kleiner ;)

Ze kunnen vast wel agressief reageren, maar echt veel gevaar loop je als konijn denk ik niet :P

Nou, dat ligt er natuurlijk wel aan of je een dominant konijntje hebt, maar maak je niet al te veel zorgen. Zorg wel dat ze niet in de buurt komen, zodat het in ieder geval niks kan gebeuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook heel veel eksters in de tuin. En tot mijn grote verbazing zijn de konijnen hier de baas. Vorige week zag ik hoe een ekster hier een stukje brood pakte van de tafel, Wizzy zag het beest en rende erachter aan. De ekster schrok zo dat hij het brood liet vallen, en Wizzy zat heerlijk ervan te smikkelen.. Whaha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We wonen op een hoekhuis en naast ons huis staat een boom waar 2 nesten eksters in huizen.

We noemen ze altijd 'onze buren'.

Ze zitten regelmatig in de tuin en heb het nooit als een probleem ervaren.

Zolang je konijnen gezond zijn denk ik ook dat het weinig gevaar kan.

Dat eksters jonge vogels eten is een feit. Net als katten muizen vangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 jaren later...

Vandaag twee eksters boven op ons jonge konijntje. Volwassen konijnen worden met rust gelaten echter de kleine (7 weken) werd aangevallen, kon gelukkig op tijd ingrijpen.

De kleine blijft nu in de ren en wordt enkel in de tuin losgelaten onder toezicht van ons.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .