Ga naar inhoud

Nieuw voer van Supreme (makers Science Selective)


JoBoris76

Aanbevolen berichten

heb net het proefzakje ontvangen van digestive formula, en mijn beestjes zijn er dol op! :) Ik heb ze nog nooit zo snel een brokje zien aannemen... meestal zijn ze veel kieskeuriger.

Omdat er 3 van de 6 toch wel regelmatig probleempjes hebben met hun darmen, zou ik graag zo'n zak eten willen kopen. Is het enkel via de dierenarts te verkrijgen? of ook al in de winkels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er zijn veel maatregelen die je kunt nemen om konijnen af te laten vallen, daar heb je geen nieuw en duur voor nodig hoor ;)

Een goede biks kan daar zeker aan bijdragen. Ze krijgen hier al BBT en ik was gewoon nieuwsgierig of deze toevallig een betere samenstelling had. En afvallen bij (mijn) konijnen gaat helaas niet zo gemakkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gistermiddag heb ik voor Zazou de Urinary Tract Health Formula bestelt bij de DA in mijn dorp.

Ze waren hier (nog) niet bekend mee, maar ik had mijn proefzakje fijn meegenomen waarop ze alle info konden terugvinden :)

Gelukkig hebben ze het kunnen bestellen voor mij & ze zouden me laten weten als het binnen is.

Superfijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gistermiddag heb ik voor Zazou de Urinary Tract Health Formula bestelt bij de DA in mijn dorp.

Ze waren hier (nog) niet bekend mee, maar ik had mijn proefzakje fijn meegenomen waarop ze alle info konden terugvinden :)

Gelukkig hebben ze het kunnen bestellen voor mij & ze zouden me laten weten als het binnen is.

Superfijn!

Ik ben benieuwd hoe het gaat als hij eenmaal op die brokjes zit. Binky vindt ze nog steeds heerlijk en heeft ook geen problemen met de lengte hoor. Ze zijn ze bros dat ze zo doorbreken. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werd vanochtend door de DA gebeld dat het voer binnen was.

Na werktijd ben ik het gelijk op gaan halen.

Ondertussen ben ik de proefverpakking gaan mengen met de Mature, wat Zazou al kreeg.

Hij vindt de staafjes van het nieuwe voer ontzettend lekker, waar ik heel blij mee ben :)

Het ziet er idd wat apart uit, maar meneertje lijkt er geen problemen mee te hebben ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En en en en???

Waarom is de SS mature dan trouwens beter dan de "normale" SS? want ik dacht ergens te lezen dat de één 0,6 calcium bevat en de ander 0,8? Maar in wéér een ander topic stond dat ze beide 0,8 bevatten? Dus waarom zou mature dan beter zijn voor oudere konijnen (met blaasproblemen)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn weten bevat zowel de normale SS als de SS Mature 0,6% calcium. De Mature is beter voor oudere konijnen, omdat er minder eiwitten inzitten (ze gaan er van uit dat oudere konijnen minder energie verbruiken) en meer vezels, daarnaast zit er tijm door wat eetlustopwekkend zou moeten werken.

Ik moet nog een zak Mature hebben liggen, en zeker weten nog een zak Junior. Ik heb ook nog proefzakjes gewone SS maar weet niet of daar een samenstelling op staat. Maar ben er wel vrij zeker van dat die 0,6% klopt.

Junior bevat overigens wél 0,8% calcium, maar jonge konijnen in de groei hebben dat ook nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm oke, maar ik vraag me af in hoeverre die 0,1 calcium dan echt scheelt voor een konijn met blaasproblemen. Want ik gaf al SS aan Raffi, nu dus de Vetcare Urinary omdat hij weer beginnend gruis heeft. Maar zou dat dan echt veel uitmaken????

Vind wel dat hij sinds ik gestopt ben brokjes geven vorige week, en dus nu hooi + groente krijgt, veel minder (grote) plassen maakt. Sowieso buiten zijn plasbak om en ook tijdens het loslopen door de kamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .