Ga naar inhoud

Nieuw voer van Supreme (makers Science Selective)


JoBoris76

Aanbevolen berichten

  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat zal vast wel.

Een kennis van me had ook proefzakjes aangevraagd en die kreeg gelijk een zak Mature meegestuurd. Wel een goede service!

Idd een hele goede service!

Ik had vanochtend al gelijk een reactie terug dat ze me een proefzakje opsturen :)

Ze vermeldde er idd bij dat deze alleen verkrijgbaar zijn via de dierenarts.

Maar dat vind ik geen probleem. Daarnaast is €7,50 ook helemaal niet zo duur.

Zazou krijgt sowieso maar heel weinig bixjes, dus alleen voor hem is dit al goed te doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb vandaag een proefverpakking ontvangen van de weight management formula. Alleen niet echt handig dat er nergens op staat wat er nu precies in zit... Nu kan ik nog niet vergelijken met BBT.. Ik was wel benieuwd waarom deze bij zou dragen aan een goed gewicht, aangezien die van mij nog steeds niet optimaal zitten qua gewicht. Dadelijk maar eens even googlen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van mij zijn echt gek op de stengels. Ik heb de hoeveelheid inderdaad een beetje aangepast naar beneden want voor mijn nijntjes was dat teveel ( gewicht tussen 2 en 2,7 kg).

En ze hebben eindelijk geen plakpoep meer wat ze bij normale biks al hadden bij 1 biks. Ik ben er uiterst tevreden over en mijn nijntjes vallen aan als ik met hun voerbakje kom :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook niet overstappen, althans, niet voor Feline, Pip en Peter Rabbit. Ze zijn gezond en doen het heel goed op hun huidige voeding. Maar als je een konijn met darm-, blaas-, gewichtsproblemen hebt dan vind ik het eigenlijk alleen maar logisch om zoiets te proberen, in de hoop dat het betert, vind ik dan. Volgens mij is er hier niemand die gaat wisselen gewoon 'omdat het nieuw is'. Helaas eigenlijk, want dat zou betekenen dat iedereen gezonde nijntjes had. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel al reactie, maar niet dat ik daar nu heeeel veel wijzer van wordt..

Het calciumgehalte is 0.8% en ruwe vezels 34%. Deze voeding kan naar behoefte worden gegeven, maar let wel op hoeveelheid per dag om een consequente en regelmatige voeding te waarborgen. Gemiddelde behoefte is 70 gram per dag voor een volwassen konijn, maar je mag meer geven als je konijn deze voeding verkiest boven hooi of andere voeding.

Deze voeding is goed voor je konijn als hij overgewicht heeft. Je dierenarts kan het beste bepalen of dit zo is. De voeding bevat verschillende ingrediënten die er voor zorgen dat je konijn op gewicht komt, waaronder de ruwe vezels, timothy hooi, alfalfa, groene thee, de smaak van fenegriek (verbetert de smaak en kan helpen bij het verlagen van vetafzettingen), lange vezels, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, er zitten dus minder eiwitten in dan in BBT.. (14%) Wel meer vet, tenminste, BBT zegt minimaal 2,0% vet te bevatten, maar dat is dus minimaal.. Er zitten nog meer vezels in en het calciumgehalte is wel aan de hoge kant, hoewel BBT ook (maximaal) 0,85% kan bevatten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je een konijn met darm-, blaas-, gewichtsproblemen hebt dan vind ik het eigenlijk alleen maar logisch om zoiets te proberen, in de hoop dat het betert, vind ik dan. Volgens mij is er hier niemand die gaat wisselen gewoon 'omdat het nieuw is'.

Idd! Omdat Zazou blaasproblemen heeft heb ik voor hem een proefzakje aangevraagd.

Ed & Elly zijn 2 gezonde konijnen, die ik fijn SS blijf geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .