Ga naar inhoud

Nieuw voer van Supreme (makers Science Selective)


JoBoris76

Aanbevolen berichten

Zazou geef ik ook Mature voor mijn blaasproblemen.

Dit is idd heel goed voer hiervoor :yes:

Maar dat speciaal voer voor blaasproblemen spreekt mij toch ook heel erg aan.

Gister in de praktijk (toen ik Elly weg bracht) zag ik niets staan van dit speciaal voer.

De praktijk in mijn eigen dorp verkoopt ook SS. Ik kan anders ook aan hen eens vragen of ze deze voor mij willen bestellen.

Deze praktijk is maar 5 min. rijden, terwijl de ander 40 min rijden voor mij is.

Voer bestellen moet toch niet zo moeilijk zijn voor een (niet KK) DA ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik las dit topic gisteren en heb meteen een mail naar Supreme gestuurd. Vrij snel had ik al een mail terug, dat ze me wel een proefzakje wilden sturen. Dus meteen mijn adres gemaild en vandaag lag het al in de brievenbus, Digestive Health Formula. Wat een vreemde lange dingen zijn het zeg.

Ik heb Lani een stukje voor gehouden en ze hoefde er niet lang over na te denken. Ze pakte hem aan en at hem met smaak op.

Ik ben nu ook wel erg benieuwd naar de samenstelling en de prijs. Want €7,50 voor een kilo vind ik redelijk betaalbaar. Ik hou dit topic dus in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik heb Supreme ook een mailtje gestuurd voor aanvraag van een proefzakje VetCarePlus Urinary Tract Health Formula.

Ik ben benieuwd wanneer ik iets van ze hoor en/of ze het me toesturen.

Ik heb erbij vermeld dat ik een konijn heb van 7 jaar wat al een jaar kampt met blaasproblemen.

Ook heb ik aangegeven dat hij momenteel Mature Rabbit krijgt van Supreme.

Hopelijk hoor ik snel iets van ze dit keer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik heb Supreme ook een mailtje gestuurd voor aanvraag van een proefzakje VetCarePlus Urinary Tract Health Formula.

Ik ben benieuwd wanneer ik iets van ze hoor en/of ze het me toesturen.

Ik heb erbij vermeld dat ik een konijn heb van 7 jaar wat al een jaar kampt met blaasproblemen.

Ook heb ik aangegeven dat hij momenteel Mature Rabbit krijgt van Supreme.

Hopelijk hoor ik snel iets van ze dit keer :)

Dat zal vast wel.

Een kennis van me had ook proefzakjes aangevraagd en die kreeg gelijk een zak Mature meegestuurd. Wel een goede service!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey! ik wilde even jullie mening vragen. Die Digestive van Supreme, zou dat het probleem van kleine keutels kunnen verhelpen?

even kort de situatie schetsen:

anderhalve maand geleden vond mijn tante een gedumpt konijntje. Ik heb het bij mij genomen, alles lijkt in orde, ze is actief, vol leven. Maar af en toe heeft ze periodes dat haar keutels kleiner zijn. ze eet vrij goed, ook voldoende hooi denk ik. ze lijkt geen pijn te hebben ofzo. Ik geef haar nu wel meerdere keren per dag vers water omdat ik wel de indruk heb dat ze niet heel veel drinkt en ik hoop dat met wat extra vers water ze wat meer drinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey! ik wilde even jullie mening vragen. Die Digestive van Supreme, zou dat het probleem van kleine keutels kunnen verhelpen?

even kort de situatie schetsen:

anderhalve maand geleden vond mijn tante een gedumpt konijntje. Ik heb het bij mij genomen, alles lijkt in orde, ze is actief, vol leven. Maar af en toe heeft ze periodes dat haar keutels kleiner zijn. ze eet vrij goed, ook voldoende hooi denk ik. ze lijkt geen pijn te hebben ofzo. Ik geef haar nu wel meerdere keren per dag vers water omdat ik wel de indruk heb dat ze niet heel veel drinkt en ik hoop dat met wat extra vers water ze wat meer drinkt.

Als de keutels kleiner worden is dat vaak een teken dat de darmpjes niet goed werken. Dit kan komen door bijv. de verharing. Dan moet het juist veel vezels eten om die darmen goed te laten werken. Ik heb zelf een konijntje die al ruim 3 jaar tobt met maag- & darmproblemen en op het moment geef ik hem geen droogvoer meer maar wil toch nog 1x dat voer gaan proberen. Kijken of dat goed gaat. Zo niet, dan stop ik er mee en moet hij het voor de rest van zijn leven doen met groenten en hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

okidoki! bedankt voor de reactie ! ik ga zo eens een proefzakje aanvragen dan :)

en eens op zoek gaan waar ik hier ergens Science selective kan vinden. want ik geef mijn konijntjes momenteel van die gemengde brokjes, maar heb al bijgeleerd hier :) en gelezen dat dat niet zo goed is eigenlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de keutels kleiner worden is dat vaak een teken dat de darmpjes niet goed werken. Dit kan komen door bijv. de verharing. Dan moet het juist veel vezels eten om die darmen goed te laten werken. Ik heb zelf een konijntje die al ruim 3 jaar tobt met maag- & darmproblemen en op het moment geef ik hem geen droogvoer meer maar wil toch nog 1x dat voer gaan proberen. Kijken of dat goed gaat. Zo niet, dan stop ik er mee en moet hij het voor de rest van zijn leven doen met groenten en hooi.

oo zo, geen droogvoer dus! dat wist ik niet, ik gaf haar al veel hooi en stro, maar geen groenten (de dierenarts had eens gezegd dat dwergkonijntjes daar niet goed tegenkunnen). Dan zal ik eens proberen met het opbouwen van groenten.

bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net ook een kilo meegenomen bij de dierenarts. Ik zei eerst dat ze hard waren, maar dat is dus niet zo. Wel zijn ze puur een tijdje aan het kauwen omdat er nogal lange vezels in zitten, wat juist heel goed is ;)

Ik heb de Digestive Health Formula meegenomen. Want ik heb geen konijnen met blaasproblemen en ze hoeven ook niet af te vallen.

Sommige zaten wel even vreemd te kijken wat dit nu weer was :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het voer net opgehaald bij de DA en heb maar € 7.50 betaald. :D Het zit in een doos en dan de biks zelf zitten in een blauwe zak.

De samenstelling van de Digestive Health Formula is:

Eiwit 14.0%

Ruwe vezels 32.0%

Vetgehalte 3.5%

Ruwe 7.5%

Calcium 0.8%

Fosfor 0.4%

En wat betreft de hoeveelheid: op de voorkant van de doos staat Feeding guide: 25 g per 1 kg of body weight per 24 hrs. ;) Maar achterop staat inderdaad 70 gram.

aangepast door JoBoris76
Link naar reactie
Delen op andere sites

O wel 'veel' calcium.. (Is nog steeds netjes maar vergeleken met de 0.6 in gewone SS.)

Als het eiwit in die voor de blaas ook zo is dan zou dat al wel beter zijn :) kan ik hem nu nog even wat dikker krijgen met Junior en dan straks volledig overschakelen op dit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het voer net opgehaald bij de DA en heb maar € 7.50 betaald. :D Het zit in een doos en dan de biks zelf zitten in een blauwe zak.

De samenstelling van de Digestive Health Formula is:

Eiwit 14.0%

Ruwe vezels 32.0%

Vetgehalte 3.5%

Ruwe 7.5%

Calcium 0.8%

Fosfor 0.4%

En wat betreft de hoeveelheid: op de voorkant van de doos staat Feeding guide: 25 g per 1 kg of body weight per 24 hrs. ;) Maar achterop staat inderdaad 70 gram.

OOoww. die feeding guide had ik nog niet eens gezien!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

OOoww. die feeding guide had ik nog niet eens gezien!! :D

Hihihi... kan gebeuren hè?

Nog een andere leuke bijkomstigheid was dat ik gratis een zakje Critical Care mee kreeg. Hihi... Die kost bij die DA wel iets van 20 Euro dus dat was ook weer mooi meegenomen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .