Spring naar bijdragen
wupsie

Max komt niet door zijn verharing

Recommended Posts

Een paar weken terug toen Max weer geknipt moest worden omdat hij nat was geweest viel het mij op dat hij wat kale plekker kreeg doordat het haar erg makkelijk los liet. Dit is alleen op zijn achterhand, de rest is prima verhaard.

Dit heb ik laten onderzoeken bij de DA en er zijn geen parasieten gevonden.

Net heb ik met Iris (Dollie) alle losse haren eruit geplukt. gevolg: erg charmante kale billen :$

IMG_8998.JPG

er is ook een heleboel haar afgekomen:

IMG_9004.JPG

maar wees gerust, al hij zit zie je er niks van:p

Maar heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?

Kan dit komen omdat hij vies wordt? ( Max heeft door rugklachten af en toe last van incontinentie) of omdat hij geknipt/geschoren is? (omdat hij dus vies wordt, dit is een stuk minder als het kort is.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt mij niet dat het komt vanwege het scheren/knippen. Lees hier wel veel op te forum dat nijnen slecht door de verharing komen. Moet zeggen dat ik er bij Hazel ook last van heb. Het lijkt wel of ie het 2 dagen vast houd en dan ineens allemaal los laat, dan weer vast houden en weer allemaal loslaten.

Hoop dat je er uit komt waar het bij Max vandaan komt dat het echt van deze plekken zijn.....en dat er evt een oplossing voor is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bram komt ook erg moeilijk door zijn verharing heen. Hij is een nhd van een jaar, maar ik moet hem echt om de paar dagen kammen om losse plukken eruit te krijgen. Ik ben twee weken op vakantie geweest, hij is toen niet gekamd en ik ben nu al sinds dinsdag regelmatig bezig om de losse plukken eruit te kammen. Maar geen kale bips hier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou die billen waren ook niet kaal geweest als ik de haren neit vastgepakt had:p ze vallen er ook niet zelf uit. maar ik hoef het maar vast te pakken en het liet los. wat er nu nog zit doet dat niet. het haar wat nu weg is voelde ook veel stugger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar mijn idee is Milo ook al lang bezig, dacht toch wel aan een maand. Overal waar Milo komt, stuift het haar rond. Het schiet ook niet echt lekker op, maar zou dat ook niet door het weer komen? Het lijkt wel herfst, in plaats van zomer..

Ik probeer Milo zo veel mogelijk te aaien en lekker door z'n vacht te woelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is ook het punt. Max verliest zelf dus bijna geen haren (meer) het voorste deel is gewoon normaal verhaard inclusief de lossen plukken, maar de achterhand laten de haren dus neit zelf los maar moet ik er zelf uitplukken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk idd dat door de urine de haargroei wat belemmert wordt.

Toen Zazou vorig jaar een paar keer een natte kont heeft gehad, werden zijn haartjes op de kont ook doffer & dunner.

Aangezien Max hier regelmatig last van heeft, denk ik dat dit bij hem hier ook meespeelt.

Verder ziet het er wel netjes & rustig uit, vind ik :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bram verliest de haren ook niet zelf heb ik het idee, hij is al zeker twee maanden bezig met ruien en ik haal er om de dag een behoorlijke dot haar uit. Toen ik terug kwam van vakantie zag hij er niet uit met al die plukken, hij leek wel een zwerver. En hij heeft geen haren in zijn keutels dus hij wast het er zelf ook niet af.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat heb ik nu met Dokus ook. Die had wat losse plukken zitten dus ik ging verder plukken... Gewoon losse haren, die zagen er gewoon hetzelfde uit als de rest, maar als je ze eruit haalde leek het alsof het niet van die zachte haren waren... Niks ernstigs bij Dokus, bij Max denk ik ook niet dat het erg is. Ik denk dat je over een paar dagen al geen kale kont meer ziet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha nee over een paar dagen istie grijs:p die plukken waar al wel wat haar groeit is dus van een paar weken terug toen ik hem wilde knippen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Liel, ik zou de plukken er niet uit trekken! Hierdoor stimuleer je het verharen alleen maar meer en zal hij blijven verharen. Al eens geprobeerd om extra lijnzaad door het voer te doen? Volgens mij mogen de konijnen dit wel hebben, gezien het ook in de SS zit..

Anders een Furminator kopen, die dingen zijn echt briljant!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb een furminator:he: en ow wat is dat ding zijn belachelijke prijs meer dan waard haha. ook voor de kat. maar als ik de furminator of welke kam dan ook door had gehaald was het er ook uitgevallen. ik hoefde ook helemaal niet te trekken, alleen vastpakken of er overheen wrijven was al genoeg. ik hoop dat het nu ook weer normaal teruggroeit en hij de volgende keer gewoon normaal verhaard.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

in Max zijn keutels vind ik helemaal niks :P anders wel maar de laatste tijd niet. (normaal echt hele dikke plukken in de keutels) misschien dat dat de oorzaak ook is? dat hij zich daar niet (voldoende) wast om het haar daar kwijt te raken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .